Belgische setups

laagvlieger

Well-Known Member
hallo iedereen; kheb al gemerkt dat er hier toch een paar Belgen op het forum zitten dus dacht ik waarom niet eens informeren naar Belgische scoots aangezien de mogelijkheden qua onderdelen in ons minilandje veel beperkter zijn. Kzou zeggen post jullie setup en typisch Belgische vragen en mss kunnen we elkaar wat helpen. Dit kan vnl. nuttig zijn bij het bespreken van onderdelen omdat we dus vele dingen niet hebben.
Mvg en hopend op veel reacties
Laagvlieger
 
Advertisement - register to remove this

ik zal beginnen. Huidige setup op benelli 491 rr (lc) bidalot,polini speed control, polini 19mm carb, std cil. Scoot staat voor het moment stil wegens dichting in slakkenhuis kapot en geen tijd om het te maken
Toekomstige setup:
dr70 gietijzer*
yasuni r*
polini speed control*
malossi ventilvar* (koelvin)
polini v-snaar*
19mm carb*
skf c4 lagers en pakkingen
dingen met een sterretje heb ik al.
 
Ik woon in de regio van brussel (Alsemberg) waar ik dus idd niet veel onderdelen vind. De dealers weten nog niet eens welke uitlaatpoorten een athena cc heeft bijvb. Als ik iets deftig wil moet ik al minstens een uur rijden of bestellen uit NL.

setup op mijn rocket:

athena alu (ovaal)
polini 4 race
19mm DO
polini speedclutch
malossi MHR multivar
omega kevlar V-riem
malossi E5 lufi
carenzi evo krukas
..

Als er iemand een athena racing (vlinderpoort dus) te koop heeft liggen in goede staat..laat maar weten.
 
teller werkt niet door afgebroken kabel, maar ik denk dat ik rond de 95 km/h zit op plat.
Kmoet wel nog alles deftig afstellen dus daar komt nog verbetering in.

Kheb trouwens onlangs van origin. ontsteking verwisseld, moet ik da op een of andere manier afstellen??
 
ik rijd rond met een booster ( yamaha BW's eigenlijk maar ja :p )

daarop bevind zich volgende setup:
Bidalot S2
Malossi MHR ALU 70
Malossi RHQ as
Malossi vario
Malossi Delta Clutch
Malossi Kevlar Belt
21 mm dell ortho
Malossi Spruitstukje

ik hoop in de toekomst nog mijn ontsteking te veranderen maar hier hebben ze nog nooit van HPI gehoort.. ook van toerentellers hebben ze hier nog nooit gehoort. ook ben ik opzoek naar een iet wat hoogtoerige uitlaat maar ook daarvan hebben ze hier geen kaas gegeten.. enkel ZX'jes en leo sprinters.
 
Booster next generation

MHR 70cc IS - tuned
Carters BHT - tuned
IS tuning uitlaat
MHR overrange
MHR deltaclutch
MHR wing bell
Mikuni fs 24mm
HPI 2003 ontsteking
Doppler krukas met skf c3 lagers

Boeltje wordt in de loop van komende weken in elkaar gestoken

daarna ga het op de bank
 
Last edited:
idd, hier weten ze geen reet van onderdelen :x

voor je blok te splitsen (lagers te vervangen) vragen ze 200-250euro!!


Woonplaats:Genk
Type:Zip SP 2000

De volledige setup:

> Blok getuned
> Uitlaat = onbekend (wrs Pro Race/C20)
> MHR Team 70cc (malossi naaldlager)
> Doppler S1R krukas + SKF C4 lagers
> Malossi 21mm carb PHBG
> Malossi spruitstuk recht, kort
> Malossi vl13 membraan
> MHR overrange
> MHR Delta Clutch
> Malossi prim vertanding 16/37
> Malossi koppelingshuis
> Selettra ontsteking
> Malossi racebougie
> NGK bougiedop
> Killswitch


Peace out ;)
 
suzuki street magic
mina lc dd blok

malossi MHR speed 70cc
malossi MHR rotor ontsteking
malossi MHR digitronic-eprom
malossi MHR hyperreed vl12 membraan
malossi MHR wing clutsch bell
malossi MHR delta clutsch
malossi MHR powerfilter
malossi MHR W34ES bogie
malossi MHR 2003 multivar
malossi MHR fixed polie
malossi MHR torque driver
malossi overrange v-snaar
Rit0 pen12 krukas
Rit0 naaldlager
skf kunstof kooi c4 lagers + keeringen
Yasuni carrera 20
NGK bogiedop + kabel
TNT kill switsch
TNT "streetbike" stuur
TPC digi toerenteller
SIGMA digi snelheidsmeter
home made 21 mm spruitstuk
carter tuned
italjet f50 radiator
top nardo vertandingdeksel
orginele vertanding
dell 21mm
 
Mijn setupje ..

Yasuni R
Hebo Alu 70cc
Doppler krukas met SKF c4 lagers
Hebo Vario + Malossi Ventilvar
POlini 2g koppeling
Hebo v-snaar
Hebo 4kleps membraamsetje
21mm dell'orto carburator
een klein malossi kelkje met stofkap
ontsteking 5° vervroegd

Deze setup is goed voor een 10.9pk op een tovami testbank
Redelijk veel voor een gewone MKB booster spirit, en zeker wanneer je spreekt van koppel

Wanneer ik een autorijbewijs enzo heb ga ik rondkijken voor een yamaha aerox om deze dan wel erg zwaar met stijl onder handen te nemen
 
mja walterke wie gaat er naar liebens 8P

Geoffrey said:
idd, hier weten ze geen reet van onderdelen :x

voor je blok te splitsen (lagers te vervangen) vragen ze 200-250euro!!


Woonplaats:Genk
Type:Zip SP 2000

De volledige setup:

> Blok getuned
> Uitlaat = onbekend (wrs Pro Race/C20)
> MHR Team 70cc (malossi naaldlager)
> Doppler S1R krukas + SKF C4 lagers
> Malossi 21mm carb PHBG
> Malossi spruitstuk recht, kort
> Malossi vl13 membraan
> MHR overrange
> MHR Delta Clutch
> Malossi prim vertanding 16/37
> Malossi koppelingshuis
> Selettra ontsteking
> Malossi racebougie
> NGK bougiedop
> Killswitch


Peace out ;)
 
sterk, zien der allemaal behoorlijk goei tot zeer goei setups uit. Kheb speciaal niet gekozen voor mhr omdat ik binnen dit en een paar maand mijn autorijbewijs ga krijgen en ik dus minder mijn scoot zal gebruiken. Hij heeft ruim 20000km gelopen en alles moet dus vervangen worden waarmee ik volgende week na de examens ga beginnen.
@ X16 als je geen hoogtoerige vindt, bestel hem dan via scootparts.nl je moet maar 6 euro leveringskosten betalen. of kijk eens op de marktplaats
 
ik ben van kortrijk en ben bezig aan een stunt watergekoeld te maken
ik heb reeds de volgende setup

-getunede nitro carters
-mhr cross cilinder (afgewerkt)
-c4 lagers en bouragen
- mhr 85 mm krukas
- mhr vario en ventivlar
-polini overrange en riem
- polini speedcontrol koppeling
-mhr wingbell
- mhr 16/40 primaere vertanding
- getuned vL14 membraam
- mhr recht spuitstuk
- mhr team carbu 19 mm
- mhr E 13 luchtfilter
- ngk bougiekabel en kop (rood)
- ngk B10HVX
- mvt millenium binnerotor en bobine
- tjt f1 uitlaat (gepolierd)
- hpi toeren en warmte meter
- tjt zwevende remshijf
-bosh elecktrische waterpomp en 12 V droge batterij
- 2 radiators
- nitro fourche en velgen

dit heb allemaal liggen het moet nu enkel nog samengestoken worden . maar de lasser die men blok er moet onder lassen doet er niet echt aan door.
 
evo racer said:
suzuki street magic
mina lc dd blok

malossi MHR speed 70cc
malossi MHR rotor ontsteking
malossi MHR digitronic-eprom
malossi MHR hyperreed vl12 membraan
malossi MHR wing clutsch bell
malossi MHR delta clutsch
malossi MHR powerfilter
malossi MHR W34ES bogie
malossi MHR 2003 multivar
malossi MHR fixed polie
malossi MHR torque driver
malossi overrange v-snaar
Rit0 pen12 krukas
Rit0 naaldlager
skf kunstof kooi c4 lagers + keeringen
Yasuni carrera 20
NGK bogiedop + kabel
TNT kill switsch
TNT "streetbike" stuur
TPC digi toerenteller
SIGMA digi snelheidsmeter
home made 21 mm spruitstuk
carter tuned
italjet f50 radiator
top nardo vertandingdeksel
orginele vertanding
dell 21mm

harde setup voor een belg... respect :)
 
kmag dan wel geen belg zijn, maar k heb wel een typisch belgisch blok:) mina verti
SR viper:

Polini Evolution4 70 cc XSH light tuned
Polini Bigvalve kit
Mhr team2000 uitlaat
mhr multivar
mhr ventilvar
mhr kevlar belt
mhr red filter
rito as+ skf c3
21 do + w7 naald en polini chokesetje
 
mijn vlammende setup :p

65cc alu met W-poort
17,5 carb
multivar
Hebo verstelbare koppeling
Gianelli sp5(binnenkort black gun)


rijd wel vlot... doe der elke dag minstens 60-70 km mee, sommige dagen meer dan 150 dus moet nog beetje betaalbaar blijven ook he :p
 
runner 180 :

malossi 172cc
malossi kort recht 25mm spruit
malossi p16 as
malossi maxi kevlarbelt
malossi rechte langere secundaire (ben nu ff verhouding kwijt)
malossi maxi delta
polini bigvalve 2 klepper
polini evo 180 uitlaat
righeti ridolfi kartfilter
25mm dellie
(en braking 250mm zwevend en malossi vork maar das geen setup cker)

dan de RS :

top perf racing +
gianelli RS 70
malossi 21mm spruitstukje
21mm dellie
doppler as
doppler koppelings platen
14/43 vertanding

in de buurt hier nog wel wat setupjes verder :)
 
Back
Top