bekeurd en voor wat

Rikkademous

Status Reïntegreerd
ik reed gister avond op de weg met een aerox met blauw parkeerlicht aan :| en jahoor politie agent springt voor een auto voor ons die mocht gaan hield ie ons aan :S ik d8 eerst alc controle maar niet dus nou vriend van me had zijn papieren niet bij zich dus hij was al aan het schrijven voor hem...komt er op een gegeven moment een breezahslet agent naar mij toe: kijk eens dit klopt niet he wijst ie naar me verzekeringsplaatje die heb ik nu op me carter zitten want me spatbord heb ik er afgezaagd...ik vond t echt waardeloos maarja wat doe je er tegen
ik zeg hoe duur zal het worden zegt ie : over de 100e toch wel gauw:( maarja dit klopt volgens mij never nooit want zonder plaatje rijden is maar 57e iemand idee hoeveel dit me gaat kosten?

thnx rikkademous
 
Advertisement - register to remove this

tjah die regel is er wel ik heb het zelf gezien in zijn boekje nadat ie een kwartier had gezocht :| maar ik maak wel bezwaar want als ik me plaatje 50cm hoger heb is het verkeer zeker veiliger :S gwoon geld voor de schatkist ja
 
Volgens een motorwout die mij laatst heeft aangehouden mag je het verzekeringsplaatje wel gewoon op je carter hebben. Maar ze zeggen allemaal wat anders dus ze naaien je toch wel.
 
Originally posted by Vespa Ciao
het gaat er om dat ze je plaatje anders niet kunnen zien van de rechterkant

tjah maar hoevaak ziet een auto mij van de rechterkant ik vind het nogal onzin want op een auto zit ie net zo laag maarja als het zo is dat je het van de rechterkant niet kan zien blijft t een kutreden ik wacht de officier van justitie af :|
 
Originally posted by Vespa Ciao
het gaat er om dat ze je plaatje anders niet kunnen zien van de rechterkant

tjah maar hoevaak ziet een auto mij van de rechterkant ik vind het nogal onzin want op een auto zit ie net zo laag maarja als het zo is dat je het van de rechterkant niet kan zien blijft t een kutreden ik wacht de officier van justitie af :|
weet iemand een mogelijkheid om in beroep te gaan als de boete aardig hoog wordt?

thnx rikkademous
 
ik heb dat dus ook gehad, alleen zat ie er bij mij niet eens op.

kreeg er eerst een van 57 euro, maar omdat ik dit te duur vond heb ik ff navraag gedaan.

het niet zichtbaat hebben van een verzekeringsplaatje kost 35 euro.

de boete die ik kreeg was voor een motorvoertuig of voor een niet geldig verzekeringsplaatje.

dus je moet een bezwaarschrift indienen.

wat is jou overtredingsnummer? K 030a ?
 
Beste Rick,

Uitgaande van de gegevens die u verstrekt heeft (het niet zichtbaar hebben van een verzekeringsplaat) was u schuldig aan:

feitcode A 990 b
Als bestuurder van een bromfites rijden terwijl op die bromfiets geen geldig verzekeringsplaat op de voorgeschreven wijze is bevestigd. 35 euro
en niet aan:
K 030a Het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan het motorrijtuig 57 euro.


Ik hoop dat ik uw vraag heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dick Zuilhof
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie
 
terwijl op die bromfiets geen GELDIGE verzekeringsplaat op de voorgeschreven wijze is bevestigd.... klopt ik heb het ook gevonden maar mijn plaatje is GELDIG dus dat wordt bezwaar of bedoelen ze dat ie niet geldig is omdat hij verkeerd zit ? 8P
 
nog steeds niks binnen zal wel jaar duren ofzwo 8P owh owh ze hebben teveel praatjes eeerst zeggen dat die boete boven 100 is (35e) en zeggen dat ie binnen enkele dagen eris (nog niet 8P)
 
K snap niet waarom je je plaatje niet op je carter mag maken..
Je ziet ook altijd die Harleys met de nummerplaat aan de zijkant rijden..
Misschien kun je dat ook gebruiken.
 
Ik snap niet dat mensen zoals jullie boos worden op agenten die mensen doen alleen hun werk.. En je weet dat als je dingen doet die dus niet geoorloofd zijn dat je daar een bekeuring voor krijgt lijkt me niet zo heel moeilijk..

BTW als je je plaatje GOED had bevestigd rik dus bij je achterveer hadden ze je geen bekeuring gegeven..

Omdat dan het plaatje WEL leesbaar gemonteerd was :)
 
Originally posted by Martijn


BTW als je je plaatje GOED had bevestigd rik dus bij je achterveer hadden ze je geen bekeuring gegeven..

Omdat dan het plaatje WEL leesbaar gemonteerd was :)

achterveer? (area ; zit dus niet zoals bij andere scooters)

dan kan ik hem net zo goed er niet op doen.

nu heb ik mijn mooie grote spatbord er op zitten voor het geval ze er straks weer 1 gaan geven dat ie niet in het midden zit.
 
Back
Top