bekeurd en voor wat

Originally posted by Martijn
Ik snap niet dat mensen zoals jullie boos worden op agenten die mensen doen alleen hun werk.. En je weet dat als je dingen doet die dus niet geoorloofd zijn dat je daar een bekeuring voor krijgt lijkt me niet zo heel moeilijk..

BTW als je je plaatje GOED had bevestigd rik dus bij je achterveer hadden ze je geen bekeuring gegeven..

Omdat dan het plaatje WEL leesbaar gemonteerd was :)

haha toen ik het anders tegen je vertelde vond je het net zo'n domme reden als mij ..boefje :*
 
Bij een area is het helemaal easy op de plek waar normaal de veer aan het carter wordt bevestigd maar je een mooi plaatje ( kan desnoods ook nog met een tie rap).

En rik. Het is aan de ene kant ook dom maar als je erover nadenkt snap je wel wat ik bedoel ;)
 
Ik vind dit echt een zeer vreemde regeling. We praten hier over een verzekeringsplaatje, waarom moet dat ding dan middenachter zitten? Het is géén kenteken en de positie van het plaatje is daarom ook niet van invloed bij bijvoorbeeld flitspalen. En ookal zou hij recht van achter zitten, een agent kan nooit van afstand zien of het verzekeringsplaatje wel daadwerkelijk van dit jaar is. Oftewel, een agent zal altijd van dichtbij moeten kijken of het plaatje in de goede kleur en van dit jaar is.

Maargoed, ik vrees toch dat je hier gewoon niet onderuit gaat komen aangezien je gewoon schuldig bent bevonden aan het artikel A 990 b:

Als bestuurder van een bromfites rijden terwijl op die bromfiets geen geldig verzekeringsplaat op de voorgeschreven wijze is bevestigd.

Kijk het zit dus zo, je hebt geen geldig plaatje op de juiste plek bevestigd. Je hebt wel een geldig plaatje, maar niet op de juiste plek bevestigd. Als ze dat geldig niet in het artikel hadden opgenomen betekend dat dat je ook gewoon met een ongeldig plaatje mag rondrijden.

1 Dit:

Als bestuurder van een bromfites rijden terwijl op die bromfiets geen verzekeringsplaat op de voorgeschreven wijze is bevestigd.

2 En dit:

Als bestuurder van een bromfites rijden terwijl op die bromfiets geen geldig verzekeringsplaat op de voorgeschreven wijze is bevestigd.

Deze 2 zinnen betekenen totaal iets anders:

Het Openbaar Ministerie denkt na over hun artikelen.. Anders had ik nu ook wel met een ongeldig plaatje rondgereden bij wijze van spreken.
 
Last edited:
toch blijft t onzin hij vond m te laag zitten terwijl die net zo hoog zit als op een auto...als ze het doen voor het zien van het plaatje vind ik het een domme regel 8P en wrom moet de officier van justitie dit bepalen alsof het een zware misdaad is :S maar goed ik heb nog steeds niks binnen duurd nog wel tijdje schat ik zo :)
 
Originally posted by Rikkademous
toch blijft t onzin hij vond m te laag zitten terwijl die net zo hoog zit als op een auto...als ze het doen voor het zien van het plaatje vind ik het een domme regel 8P en wrom moet de officier van justitie dit bepalen alsof het een zware misdaad is :S maar goed ik heb nog steeds niks binnen duurd nog wel tijdje schat ik zo :)

Regels zijn regels, ookal zijn we het er allemaal niet mee eens. :) Start een handtekeningenactie zou ik zeggen :D
 
Originally posted by SR Max Biaggi
Nu net. uur geleden. boete voor het tegen de rijk richting in de rotonde nemen. 23 euro

Maak dan een nieuw topic, kunnen we er allemaal gezellig over praten! (Dag jongeman, wil je hier even je adres invullen?
deal.gif
) :p
 
Back
Top