Beide koplampen laten branden Aprilia SR Factory

WackriliaSR

New Member
Hallo,

Ik ben de eigenaar van een Aprilia SR 50 Factory bouwjaar 2011. Ik heb het pas een paar maanden en heb er superveel plezier mee alleen de Aprilia heeft 1 nadeel. Dat is dat er maar 1 koplamp standaard brand, eentje voor stadslicht en de andere grootlicht. Ik heb gezien dat mensen hun Aprilia zo hebben aangepast dat beide koplampen branden, maar ook goed vel licht. Mijn vraag is hoe hebben ze dit gedaan? Ik heb hun persoonlijk proberen te benaderen maar helaas geen reactie. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen? Ik hoor het graag :)
 
Advertisement - register to remove this

Je zou ze kunnen doorverbinden naar elkaar zodat als de ene brand de andere ook brand weet alleen niet of je hem dan stadslicht en grootlicht kan wisselen
 
In the old days werd de complete lichtunit vervangen voor 1 van een 125cc Appie SR.
Iets andere aanpassing van bedrading en schakelaar was dan wel noodzakelijk.

Let op! Ga niet zomaar wat doorverbinden want dat levert problemen op.

Waarschijnlijk kun je ook de originele unit aanpassen.
Andere lamp en bijbehorende fitting moet dan aangebracht worden in de unit.
Of dat zomaar kan, en of dat er plaats/ruimte voor is weet ik niet met zekerheid te zeggen.

Je bent dan wel de dagrijverlichting kwijt dacht ik...
Alleen low and high beam is mogelijk.., althans zo was het vroeger!
 
plaats H8 cree leds en verbind dim met grootlicht kabel.met std lichtschakelaar kan je dan aan en uitschakelen.zo stress je het spanningsregelaar ook niet.
Hey beetje laten reactie, maar ben nu ook bezig met m'n koplampen.
Hoe heb je die met elkaar verbonden, want ik kom er maar niet uit. Ook niet met behulp van een electriciteit schema
 
Als deze scooter in beide koplampen duplolampjes heeft is het gewoon heel simpel.
  • De witte draad in de rechter koplamp tak je af en het andere einde van de afgetakte draad sluit je aan op de vrije aansluiting op de fitting van de linker koplamp.
  • De zwarte draad in de linker koplamp tak je af en het andere einde van de afgetakte draad sluit je aan op de vrije aansluiting op de fitting van de rechter koplamp.
 
Back
Top