begrenzers tzr

runnner

Well-Known Member
hoi ik heb vandaag een tzr gekocht en wil graag weten waar de begrenzers zitten en hoe hard hij zal lopen als hij ontgrenst is?????
 
Advertisement - register to remove this

Haal eerst maar de prop uit de uitlaat. Beetje ervaring opdoen en zo steeds iets harder gaan:)

Zonder prop gaat ie een keer 85-90 tell0r:)
 
ik heb hiervoor al een motorhispania gehad die 100 ongeveer liep maar wat kan ik er nog meer eraan doen behalve prop uit de uitlaat? ik wil geen nieuwe onderdelen
 
ik kan hem door de dealer laten ontgrenzen en die vraagt er 100 tot 120 euro voor mijn vraag is is dit niet te duur???
 
Oke een how to van een ex-tzr eigenaar dan maar:)

- Prop
* Uitlaat eraf halen
* Na de bocht zitten 3 imbusjes vastgelast, Deze laspunten doorslijpen en de imbusjes loshalen
* Het uitstekende pijpje helemaal afzagen/slijpen

- Sproeier
* Ik had sproeier 100 genomen maar is elke brommer anders

- Luchtfilter
* Luchtfilter kan je ontgrendsen maar heeft niet superveel nut

- Km teller
* Haal je dashbord los en knip het wit/paarse draadje door. Je teller gaat nu tot 199 ipv 99!

Mijn snelheid lag op de 90 km naast de auto.
Veel succes!
 
maar ik laat het tog liever door de dealer doen is dan 100 tot 120 euro normaal? hij denkt er tussen de 2 en 4 uur mee bezig te zijn
 
jongen ik doe het voor 50 euro :D en dan inclusief afstellen.. omg dat je zoveel wil betalen voor een klusje van niets.. pm me maar bij interresse :)
 
ik ben net terug van de dealer en die zij dat er wel 3 proppen in de uitlaat zitten en dat hij hem open moet slijpen en moet lassen dat heb ik dus maar niet gedaan ik zit nu te denken om hem zelf te gaan ontgrenzen of een andere uitlaat van rond de 120 euro iemand nog tips????
 
zelf doen lijkt mij veel goedkoper ja en een andere uitlaat is nog mooier natuurlijk 120 euro is wat weinig 2dehands kan je denk ik er wel wat voor halen ma nieuw nie egt
 
ik zou zelf gwoon maar mn uitlaat ontgrenzen:) gwoon goed info inwinnen bij dealers en mensen die het al n keer gedaan hebben. vriend van me heeft tzr, heeft het bij n dealer toen laten doen ,was 100 euro, en van zn pa mocht de brommer maar 60 lopen, dus de hele prop is er niet eens uit gehaald. ik vind 100 euro wel erg veel geld, voor dat geld zou ik het zelf maar s proberen, die 100 euro kan je naderhand altijd nog wegbrengen. die vriend had het daarna 'stiekem' bij een andere vriend van m gedaan, had zijn pa ff geholpen en hij moes idd opengelepen en gelast worden. loopt nu 92 d8 ik.
 
oke maar is die leovincie v6 uitlaat sneller als de orginele onbegrensd en weet iemand nog een goede site met onderedelen voor de tzr?
 
gewoon zelf doen man, je kan weinig fout doen als je gewoon de howto's volgt, en anders vraag iemand erbij die meer verstand van heeft dan moet het gewoon lukken:)
 
ik kwam net een technigas rsg tegen die is niet al te duur dus ik denk dat ik die het weekend ga halen heeft iemand ervaring met deze uitlaat? en ik moet dan tog alleen me sproeier vervangen weet iemand welke maat ongeveer????
 
oke dat van die uitlaat is bullshit.. ;)

Op de helft van de uitlaat in de bocht zitten 3 boutjes..deze zitten met een lichte las vast aan de uitlaat..ff met dremel los maken. Klaar.

Zodra je hem open hebt gemaakt zit er een soort van trechter in, deze kun je eruit halen en klaar ben je ;)
 
ik snap niet wat je nou moeilijk doet :p

[L.&.F.U.RT]JB , gaf toch al een goeie how-to?
En als je het zelf niet doet pm je "[L.&.F.U.RT]JB" gewoon :p hoppa :+
 
Back
Top