Begrenzers nieuwe modellen schakelbrommers

:p jha het klinkt vaag maar je hebt die 80cc proma uitaten en een 70cc eurokit en die kan ik toevallig kopen voor 100 samen van een maatje van me daarom
 
Uitlaat met losse voorbocht? Zoja dikke voorbocht kopen.
Uitlaat uit 1 deel? Prop eruit halen.

Wel sproeier aanpassen in beide gevallen, en ff kijken wast je tandwiel verhouding is, zou iets van 13 53 pakken.
 
Betella Remcode begrenzer aprilia rs

Wel, ik weet niet of het hier al gevraagt is maar ik heb net een remcode begrenzer op de kop kunnen tikken en normaal werkt deze ook op schakels oa. aprilia rs. Nu de vraag is als ik rond rij met die begrenzer aan is dat dan waar dat je ontsteking het begeeft? Ik wil dus wel geen kapotte ontsteking ofzo.. Wie mij hier meer info kan over geven doe maar;)!
Thx
 
hey mensen,

Ik heb een Motorhispania Furia en hij loopt nu 70, ik wil hem echter graag afvoeren naar de snelheid die hij maximaal mag lopen voor de rollerband.
nu heb ik een aantal vraagjes;

- Weet iemand welke begrenzers er standaard in die brommer zitten? is het alleen een ringetje in de uitlaat of zit er nog meer aan begrenzing standaard op?
- Kan iemand mij misschien vertellen wat de diameter (binnen en buiten diameter) van dat ringetje is en waar ik hem er in kan zetten? Ik heb het vermoeden dat dat halverwege de uitlaat is waar je hem uit elkaar kan halen (bij het zadel)

Graag hoor ik van jullie :)
 
Je kan gewoon een ring lassen in de flens van de uitlaat. Aan het begin dus, vlakbij de cilinder.

Je kan beter met een te klein gat beginnen, deze kun je altijd nog vergroten. Dacht dat het rond en nabij de 8mm was.
 
in derbi senda van 2008 zitten de begrenzers..

carburateur(plaatje)
uitlaat(prop+soort aftakking van uitlaat>(moet je afslijpen en dichtlassen helemaal bij het begin anders heeft het geen effect)
luchtfilter(rubber) maar daar merk je nix van
tandwiel(maat tandwiel)
 
Mijn Senda (2007) heeft wel luchtfilterbegrenzing,
er zit een plaatje met allemaal gaatjes in de buis tussen de carb en de luchtfilter.
En mijn vertanding is standaard 11-53
 
Mijn Senda (2007) heeft wel luchtfilterbegrenzing,
er zit een plaatje met allemaal gaatjes in de buis tussen de carb en de luchtfilter.
En mijn vertanding is standaard 11-53

ik heb derbi senda anniversary 85. mijn vertanding is ook 11-53.
Mijn prop is uit de uitlaat, daar is mijn sproeier op aangepast.
dat pijpje waar over gesproken is, is er bij mij af. en dichtgelast uiteraard.
Ook is er een ring uitgehaald. wat voor ring kan dat zijn?
ik heb hem laten opvoeren bij de winkel.

Zit er op mijn brommer ook een luchtfilter begrenzing? Heb er geen verstand van. Wil er graag meer van leren

wat zijn de mogelijkheden nog?
Ik heb iets gehoord van vertanding veranderen van 11 naar 13?
Heb ik ook nog luchtfilter mogelijkheden? zo ja. hoe hard gaat ie dan?
 
rieju mrt pro begrenzers

de rieju mrt heeft er weinig moet ik zeggen, behalve dat er in de uitlaat schotjes zijn gelast, en ja hoor.. ook die prop, niet dat die prop iets voorsteld, maar als nu een mrt wilt opvoeren tot ong. 65-70 Km/pu hoef je alleen maar die prop eruit te halen wil je harder dan moet je of die schotjes eruit zien te krijgen, of je koopt een andere uitlaat.

ik ga ook een andere uitlaat eronder gooien een MVT carerra uitlaat.
dan hoop ik toch zeker wel boven de 90 uit te komen.

btw: de begrenzer bij de luchtfilter, die doet eingelijk helemaal niks, dus die kun je evt. laten zitten
 
Ik heb laatst een gilera zulu gekocht.

Als ik vol gas rij, trekt hij flink door naar de 80. Zodra ik daar overheen ga, en de ruimte heb, haalt hij ook de 90. Hij maakt verder geen herrie. Een vriend heeft een opgevoerde tomos, en daar komt mijn zulu nog niet bijna bovenuit!

Nu zegt degene waarvan ik hem heb gekocht, dat er niks aan is veranderd?...

Lijkt me sterk, als die de 90 haalt?...

wie weet hoe ik dat kan kijken? :eek:
 
Weet iemand ook of de motorhispania RYZ supermotard een CDI begrenzer heeft?
ik kom namelijk niet boven de 10K toeren, terwijl iemand die ik ken makkelijk boven de 14K komt met de zelfde cillinder (in de versnelling, niet onbelast).
 
de motorhispania ryz is uitgerust met een CDI-begrenzer. ;)

Ik zou wel opletten. Als je die eraf haalt, loopt je blok sneller warm. Dan kun je beter het bochtje van je uitlaat verbreden, en misschien ook nog een enkele andere begrenzer.

En als update op mijn reactie: hij rijd 90 op de teller. Volgens de tomtom is dat 85 in het echt. zonder op te voeren? Hij rijd wel erg zuinig. makkelijk 1 op 25. wie weet er iets van?
 
de motorhispania ryz is uitgerust met een CDI-begrenzer. ;)

Ik zou wel opletten. Als je die eraf haalt, loopt je blok sneller warm. Dan kun je beter het bochtje van je uitlaat verbreden, en misschien ook nog een enkele andere begrenzer.

Oke bedankt.


Ik heb al een andere uitlaat, en een snelle 50 cillinder ipv. de std. trage cillinder.
 
Nu lees ik hierboven, dat als je uitlaat uit 2 delen bestaat, en je het voorbochtje vervangt door een bredere, dat je ook je ontsteking moet aanpassen?...

Alleen afstellen is toch goed, of moet je ook meteen een hele nieuwe kopen?... Ik heb al een tijdje een andere voorbocht, en heb de ontsteking ietsjes laten afstellen, maar die stond al bijna helemaal goed. Nu loopt hij in plaats van 60,65 zo'n 80, 85? Zonder nieuwe ontsteking?
 
Back
Top