Begrenzers nieuwe modellen schakelbrommers

re

Ralf said:
Aprilia RS, model 1999 - 2001

1. Prop in de uitlaat
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
3. Kleine carburateur
4. Spruitstuk

1. Prop in de uitlaat
Ring met klein gat erin, met puntlasje vastgezet in de bocht.
Zie foto, ooit.

2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
Cilinder vervangen of cilinder laten bijwerken, ‘tunen’.

3. Kleine carburateur
De carburateur kun je uitboren naar maximaal 14mm,
spruitstuk aanpassen moet dan ook voordat het effect heeft. Delorto SHA carbs, dacht ik.
Beter is natuurlijk carburateur vervangen.

4. Spruitstuk met een doorlaat van 8.8 mm
Uitboren, alleen nut met vervangen/uitboren van carburateur.


je moet je spruitstukkie er in laten zitten heeft totaal geen nut spruitjes zijn ook vies
 
ik heb nog un vraagje..
ik heb dus un motorhispania...
er komt un slangetje van de uitlaat dies gwoon open.. en die gaat naar een aluminium kastje.. en vanaf daar gaat un slang naar het luchtfilter toe..
naar het luchtfilter toe die zuigt aan.. en vanaf de uitlaat blaast om het zo te zeggen..
mijn dealer laat er nix over los.. omdat ie zegt het is vanwege de garantie..
dus hij zegt niet of het un begrenser is.
weten jullie raad? laat t mij plz horen..
thnx! Massul!! MH Racahh:p
 
begrensing?:S:S

Allowa:)

ik heb nog vraagje..
ik heb dus een motorhispania...
er komt een slangetje van de uitlaat dies gwoon open.. en die gaat naar een aluminium kastje.. en vanaf daar gaat een slang naar het luchtfilter toe..
naar het luchtfilter toe die zuigt aan.. en vanaf de uitlaat blaast om het zo te zeggen..
mijn dealer laat er nix over los.. omdat ie zegt het is vanwege de garantie..
dus hij zegt niet of het un begrenser is.
weten jullie raad? laat t mij plz horen..
thnx! Massul!! MH Racahh
 
Yamaha TZR 50

Hey mensen. Ik heb een vraag.

Ik heb nu mijn yamaha TZR 50 ingereden 450 kilomters :p

En ik wil graag mijn prop uit de uitlaat.

kheb de kilometer aanduiding al verbeterd, hij geeft nu als ik contact maak 188 aan ipv 88 :) Rode en witte draad doorgeknipt.

maar nu is de uitlaat aan de beurt. IK heb op het forum wel wat dingen gelezen over hoe het moet, maar ik kan die hele dingen niet vinden in mijn uitlaat. ? Standaard uitlaat zit er nog onder.

Ik heb hem gedemonteerd tot aan de cylinder,, daar zat hij vast met 2 van die veren. Als ik dan bij dat stuk in de uitlaat kijk zie ik wel een smal stukje, maar moet ik dat er nou uithalen ( vijlen ), of kan ik hem gewoon niet opvoeren, zonder een nieuwe uitlaat of andere onderdelen te kopen? Vijlen zeg ik ivm toch wel veel punten waarmee dat rondje vastzit.

B.v.d Carel Proud owner of the Yamaha TZR 50
 
bij veel nieuwe schakels is het zo dat je meestal met een std cilinder en carb al de honderd ken hale. maat van mijn het uitlaatje vervange en ding trok toch wel aardig goed naar de honderd kmpu toe

db-tuning
 
ik heb een paar probleemtjes weet iemand hier raad mee?...
1e probleem

ik rij me een booster maar een vrj nieuwen en t sleutel contact is met 3 draadjes en kan mn licht niet uitleggen.
daar er geen witzwarte draad is kan ik mn afstel systeem (pinasco) niet gebruiken.
en kan ik m niet opvoeren.
dit wil ook zeggen als ik de motor blok verander dat deze ofwel t zelfde moet zijn ofwel dak er alles van nodig heb zoals...de ontsteker de draden en de onstekings module of zoiets.
maar ik ken daar niet zoveel van dus als je hiervan dingen weet laat iets weten want met die nieuwe boosters ben ik nogal n leek met die oude ken ik mn baan goed hehehehe
2e probleem -
de ophanging voor de middenstaander is afgesheurd dus daarom dak een andere motorblok wil maar dan moet eerst probleem 1 worden opgelost.
als jij u baan zowat in kent met die nieuwe laat es iets weten groetjes en alvast bedankt
 
Heb een Derbi Senda r uit 2000. Welke sproeier is t beste als je een dikkere bocht erop zet?
En wat moet je nou psies doen, als hij stationair steeds uitvalt als ik een stukkie heb gereden?
 
Last edited:
Euro begrenzer

Hallo mensen ik rijd met een Gilera GSM en had ooit een Euro begrenzer gekocht omdat ik genoeg gezeik heb gehad met politie. Na wat goede ervaringen kochten paar vrienden ook die begrenzer. Na een tijdje waren er in totaal 3 ontstekingen opgeblazen en eurobegrenzer.nl zegt dat het niet aan de begrenzer ligt. Mijn begrenzer heeft 100 euro aan boetes voorkomen maar 200 euro's aan schade aangericht omdat ik nu dus nieuwe ontsteking moet kopen!

Tip: koop geen begrenzer, rijd de smeris gewoon kwijt:p

Of weten jullie nog een goede begrenzer?

TuNiNg Is NoT a CrImE!!!!!!
 
Last edited:
Lippie69 said:
Hallo mensen ik rijd met een Gilera GSM en had ooit een Euro begrenzer gekocht omdat ik genoeg gezeik heb gehad met politie. Na wat goede ervaringen kochten paar vrienden ook die begrenzer. Na een tijdje waren er in totaal 3 ontstekingen opgeblazen en eurobegrenzer.nl zegt dat het niet aan de begrenzer ligt. Mijn begrenzer heeft 100 euro aan boetes voorkomen maar 200 euro's aan schade aangericht omdat ik nu dus nieuwe ontsteking moet kopen!

Tip: koop geen begrenzer, rijd de smeris gewoon kwijt:p

Of weten jullie nog een goede begrenzer?

TuNiNg Is NoT a CrImE!!!!!!

Het gaat hier meer om de standaard begrenzingen zoals geknepen uitlaat etc.
 
mehscien is hier al een ander topic voor maar ik kon het niet vinden ik wil graag weten waar de berenzers zitten van een suzuki TSX 50 want 45Km/h is echt super slooooom :p
 
jha ik weet het dus niet of er 1 in de uitlaat zit want hij rijd echt 45 maar ik zie geen prop meer in die uitlaat zitten raar maarjha en weet iemand waar ik zon 80cc proma uitlaat kan kopen voor een suzuki TSX want ik zie wel allerlij proma uitlaten maar nergens taat bij dat eht 80cc is :S dus kweet niet waar sommige dit vandaan hebben ????
 
waarvoor zou je een 80cc uitlaat willen? Koop gewoon zon dopler uitlaatje. Vriend van mij heeft die ook doet het wel leuk op std cilinder:)
 
Back
Top