Begrenzerdraad uit carter

Peter@Deventer

New Member
Hallo,
Het betreft de begrenzerdraad vanuit het carter.
Waar moet ie op aangesloten worden?
Het is een blauw/witte draad.
Er is geen mogelijkheid om het op de cdi aan te sluiten want daar zijn alle aansluitpunten voorzien van een draad.
Riva 25km euro2.
Ik probeer foto's te posten.
Groet
Peter
 

Attachments

  • 20210718_210455.jpg
    20210718_210455.jpg
    113.3 KB · Views: 18
  • 20210718_210448.jpg
    20210718_210448.jpg
    120.5 KB · Views: 15
  • 20210718_210440.jpg
    20210718_210440.jpg
    153.9 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

Zoals Sparky al zei, aan de paars witte draad , deze liep bij mij naar een rubberen hoes die om de kabelboom zit , hij eindigt daar en gaat over in de blauw witte met een enkele connector.
 
Volgens mij moet die blauw/witte draad die uit het carter komt verbonden zijn met de paars/witte draad die naast de groene draad zit op je cdi.
View attachment 61171

Op zoek geweest naar een losse elektradraad die op de carterdraad aangesloten behoort te zijn.
Alle kappen eraf, geen losse draad.
Wat mij opvalt is dat er vanaf de ontsteking wel een blauw/witte draad komt die vervolgens op een paars/witte draad is aangesloten.
Verder zie ik op de cdi tekst staan met
A/B 32 km 10 inch
CDI 32 KM1

Is dit wel een originele cdi?
Voor de rest.....Ik kom er zo niet uit.
Graag jullie gewaardeerde reactie.
 
Zit de pickup nog wel in de carterkap bij de koppeling ? en het nokje op het koppelinghuis ?
Ja hoor.
Heb
Volgens mij moet die blauw/witte draad die uit het carter komt verbonden zijn met de paars/witte draad die naast de groene draad zit op je cdi.
View attachment 61171
De dealer heeft bij aflevering een snellere (32 km) cdi gemonteerd op verzoek.
De carterdraad niet meer aangesloten.
 
De dealer heeft bij aflevering een snellere (32 km) cdi gemonteerd op verzoek.
De carterdraad niet meer aangesloten.
Ook al zou je die cartersensorkabel wel aansluiten op de cdi, de begrenzing gaat dan niet werken omdat deze 32 kmpu cdi niet op snelheid regelt maar op toerental.
De originele CDI kijkt naar de pulsjes van de cartersensor en als dit een bepaalde frequentie bereikt heeft zal de ontsteking niet meer verder vervroegen en daardoor het toerental niet meer kan toenemen.

Wil je deze carterbegrenzing weer herstellen, zal je de originele cdi moeten terug plaatsen.

Hoe hard loopt de scooter nu met die 32 kmpu CDI?
 
Ook al zou je die cartersensorkabel wel aansluiten op de cdi, de begrenzing gaat dan niet werken omdat deze 32 kmpu cdi niet op snelheid regelt maar op toerental.
De originele CDI kijkt naar de pulsjes van de cartersensor en als dit een bepaalde frequentie bereikt heeft zal de ontsteking niet meer verder vervroegen en daardoor het toerental niet meer kan toenemen.

Wil je deze carterbegrenzing weer herstellen, zal je de originele cdi moeten terug plaatsen.

Hoe hard loopt de scooter nu met die 32 kmpu CDI?
Post automatically merged:

Met originele varioteur reed ie 32 km/ uur.
Na montage Malossi varioteur loopt het 40+
Vreemd toch?
Wat ik nog ga proberen is de originele varioteur monteren en dan kijken of ie 32 rijdt.
 
Back
Top