begrenzer werkt niet

Vespaprimavera

New Member
haii, ik heb dus een paar dagen geleden een begrenzer van iemand overgekocht voor mijn Vespa Primavera 4t2v. Het is de goede begrenzer en degene waar ik hem van had overgekocht zei dat die het top deed enzo. Nou heb ik hem dus gister geïnstalleerd alleen hij doet dus niks. Hij rijd begrensd en onbegrensd even hard... Ik wilde dus dat schroefje bijstellen en las op internet dat die heel gevoelig was en maar 1 rondje zou moeten kunnen draaien. Maar mijn schroefje blijft maar doordraaien en doordraaien en het maakt geen verschil. Heeft iemand dit ook gehad en/of weet je hoe dit gefixt kan worden? of is dit gewoon een zieke miskoop geweest?...
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer hij door blijft draaien is ie stuk denk ik.
Als de begrenzer helemaal ingegoten is kan je hem ook niet open maken.
Maar als ie open te maken is dan kan de potmeter misschien vervangen worden.
Maar of hij dan werkt is niet te zeggen, kan nog meer kapot zijn.
Je had hem aan moeten sluiten waar de persoon bij is en afstellen, en als hij werkt pas betalen.
Maak eens een goede foto van de begrenzer en plaats die hier.
 
haii, ik heb dus een paar dagen geleden een begrenzer van iemand overgekocht voor mijn Vespa Primavera 4t2v. Het is de goede begrenzer en degene waar ik hem van had overgekocht zei dat die het top deed enzo. Nou heb ik hem dus gister geïnstalleerd alleen hij doet dus niks. Hij rijd begrensd en onbegrensd even hard... Ik wilde dus dat schroefje bijstellen en las op internet dat die heel gevoelig was en maar 1 rondje zou moeten kunnen draaien. Maar mijn schroefje blijft maar doordraaien en doordraaien en het maakt geen verschil. Heeft iemand dit ook gehad en/of weet je hoe dit gefixt kan worden? of is dit gewoon een zieke miskoop geweest?...

Ik wil je 1 ding meegeven.
Koop NOOIT maar ook NOOIT een eurobegrenzer, gaan vaak kapot en zijn niet te vertrouwen. Dus dat kan zeker een miskoop geweest zijn.
Wanneer je een begrenzer wilt moet je die zelf maken, of laten maken, er zijn veel soorten CDI die je kan ontgrenzen en begrenzen.

Ik heb bijvoorbeeld een linkje naar een begrenzer die je wel kan vertrouwen, maar ja alles kan kapot gaan.

Wel als je op de rollerbank staat en ze willen je framenummer bekijken halen ze je buddybak eruit, meestal kijken ze meteen naar de CDI en als de CDI er anders uitziet dan origineel dan heb je een probleem.
Dus ik adviseer jou een Kokusan CDI te halen deze te laten doorzagen en een schakelaar tussen te zetten, ik vertel dit ook uit eigen ervaring. En de Kokusan CDI lijkt enorm op de originele naast een bruine stip aan de onderkant na.
 
Back
Top