Begrenzer via REM

Zijn jullie allemaal koekje bakers?
wink.gif
 
Rengelen... ik heb wel een goed antwoord. Al die eikels hier op het forum. Ze snappen er helemaal niets van. Wij leken lossen het wel ff op. Die begrenzer via de rem kan wel degelijk. Ik ik had eerst een elektronische begrenzer en die moest je aansluiten op de accu en cilinderkop + zwartdingetje (geloof de bobine). Maar i.e.g. Dit vond ik te ingewikkeld. Dus ik heb een goed systeem bedacht waardoor mijn achterwiel gaat afremmen. Let goed op want dit is een behoorlijk technischverhaal.

Ik heb dus een Aerox met dubbele schijfremmen. Om mijn begrenzer te laten werken heb ik een tweede rem nodig. Voor het gemak heb ik hier maar voor een trommelrem gekozen. Eerst heb ik mijn hele achterophanging eraf gehaald. Dus zodat ik alleen nog dat aluminium ding heb weet je wel het carter geloof ik. Het gedeeltje achter wat op en neer kan. Dit heb ik tussen de freesbank gezet om ruimte te maken voor de trommelrem. Dit is een hele klus heb ik dus laten doen bij een tuningbedrijf ik Amsterdam. Koste me 2500 piek. Maarjah dat heb je erzo weer uit want 10x op de rollenbank ik alweer 240 piek. Nou nu heb ik dus de trommelrem geinstalleerd. Trommelrem werkt via een kabeltje dus niet via een remleiding. Maar zo'n kabeltje valt op. Dus heb ik aan het begin en eind van de normale remleiding gaatjes geboord om de kabel door heen te leiden valt het ook niet op. Nu dat klaar was.. moest ik nog een op afstands bedienbare functie hebben. Dus heb ik de radiator erafgehaald en de de slangen aan elkaar gekoppeld met ene pompje. Waar de radiator eerst zat heb ik een elektromotortje met een servo gezet die om afstand bestuurbaar is om de rem te activeren. Nou veel suc6 en ik hoor het nog wel.
 
Voordat ik het vergeet.... omdat ik dus mijn radiator eraf gehaald heb, heb ik dus minder koeling. Wat ik dus nu gedaan heb (best wel mooie uitvinding...) ik heb dus alle ribben van de radiator om mijn cilinder gelast zodat een ik een AC heb. Mijn indicatoren op het dashbord gaan niet hoger temp aangeven nu gewoon nog wat extra gaatje boren in de kappen.

Nog een tip. Zorg dat de afstandsbediening niet makkleijk aangaat. Nou niet direct allemaal gaan lachen want fouten kun je maken. Ik had dus die afstandsbediening in mijn broekzak. en Toen ik door een bocht ging floepte de knop aan dus blokkeerde mijn achterwiel. Ik ging dus op mijn bek. Maar ik schoof zo door in het gras. Nu verder helemaal geen schade ja alleen wat modder hier en daar. Maar dus nee zo afstandsbediending met een klepje ervoor die moter en servo kun je wel halen bij de beter modelbouwwinkel.... Laterz

[This message has been edited by Worst op de Aerox (edited 14 April 2001).]
 
klopt, en varkens ook. ik zag ze gisteren nog op tv in een polder in de lucht vliegen.

...oeps o nee, daar hing een draadje aan
biggrin.gif
 
Worst op een Aerox: kun je eens foto's maken van het systeem, volgens mij is het echt complete onzin...

Jaja, koelvinnen op een cilinderkop lassen...

Greetz.
 
Jongens jongens toch jullie snappen het niet ik heb mijn schijfrem niet omgebouwd.. maar een tweede rem erbij gebouwd (de begrenzer dus). Maaruh foto's kan ik uiteraard wel maken.. ik zal ze binnekort wel ff online zetten.
 
je flikkerde op je bek ?
kortom de hele scooter stond stil..
staat wel VAAG heh..
kom je aanrijden .. ja meneer de rollenbank
ok..
je zet em aan
en spontaaaaaaan komt het ding niet vooruit
of gaat niet harder dan 10 kmph..
dan proberen ze em op de grond vooruit te douwen
en .. HUH wat raar het gaat zo stroef.....

nouja .. het zal wel aan mij liggen dat dit systeem wel heeeel erg VAAG is..
 
Back
Top