begrenzer tomos

Status
Not open for further replies.

nickos123

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb vorige maand een nieuwe tomos snor gekocht. En ik ben nu die snelheid al weer beu.
Ik had gekeken of er begrenzers in zaten, maar ik kon bijna niets vinden. Behalve het pijpje in het spruitstuk.
Mare ik krijg dit er niet uit. Hebben jullie misschien een idee????

Ook lijkt het wel alsof ik het spruitstuk er niet goed af kan halen. Ik kan bijvoorbeeld wel de onderste 2 bouten los halen. Maar de bovenste 2 bouten, die lijken wel vanaf de andere kant vast geschroeft. dus die kan ik bijna niet los halen. Misschien heeft er iemand een idee hoe dat hij eraf kan???
 
Advertisement - register to remove this

membraan moet je afblijven, daar kun je alleen maar wat kapot aan maken..

zet er gewoon een andere uitlaatje op en een ander achtertandwieltje , dan loopt ie al sneller..
 
melf #50 said:
membraan moet je afblijven, daar kun je alleen maar wat kapot aan maken..

zet er gewoon een andere uitlaatje op en een ander achtertandwieltje , dan loopt ie al sneller..

Het gaat ook niet om het membraan...het gaat om het spruitstuk
 
spruitstuk

in het spruitstuk zit een ring zeg maar. Die hem begrenst. Ik wil deze ring eruit halen, daardoor krijgt hij meer benzine en loopt hij dus harder.
Maar ik krijg mijn spruitstuk er niet af. En de ring er zo niet uit.

vandaar wil ik dus het spruitstuk eraf halen. Alvast bedankt
 
Lol, kmoet stx bij iemand dit ook gaan doen, dat spruitstuk zit nog verzegeld aan de cilinder!!, ik ga zelf gewoon met de dremel erin! als ik het spruitstuk teminste los krijg!, het lijkt me dat er geen andere manier is om het los te krijge ofzo!
 
die ring hoeft er niet uit om de brommer iets sneller te laten lopen , ander uitlaatje en tandwiel doet al heel veel..
 
melf #50 said:
die ring hoeft er niet uit om de brommer iets sneller te laten lopen , ander uitlaatje en tandwiel doet al heel veel..

Ja inderdaad melvin, daar heb je helemaal gelijk in. Een uitlaatje en een tandwiel doet wonderen;)

Mare ik wilde eigenlijk gewoon een manier weten om het ringetje uit de spruitstuk te halen. En hoe ik het spruitstuk los kreeg. Maar als ik niet wil gaan zagen of met de dremel aan de gang, dan krijg ik hem niet los?
Mare toch bedankt voor deze tips.

Zelf dacht ik misschien nog wel ergens aan. Als je het nu verhit met een gasbrander of iets anders, terwijl het spruitstuk nog vast zit. En dan doormiddel van een kromme tang ofzoiets het ringetje eruit te trekken. Zou dit wel kunnen? Of heb je dan kans dat de hitte je membraan aantast? Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
 
ik zou die ring gewoon lekker laten zitten en gewoon de uitlaatpoort ff dremelen door de cilinder.
van wat voor materiaal is dat ringetje dan gemaakt??
 
RS TUNING said:
ik zou die ring gewoon lekker laten zitten en gewoon de uitlaatpoort ff dremelen door de cilinder.
van wat voor materiaal is dat ringetje dan gemaakt??


Het is een metaal, ik denk staal.

tja: die ring moet er toch gewoon uit kunnen. het is een soort van pijpje van 1.5 centimeter.
 
Last edited:
je moet bij een tomos absoluut niet in de cilinder gaan lopen wroeten , de cilinder is al snel genoeg.

het spruiytstuk zal met een breekbout of torx oid vast zitten , die haal je er zo uit , zijn verschillende manieren voor.
 
melf #50 said:
je moet bij een tomos absoluut niet in de cilinder gaan lopen wroeten , de cilinder is al snel genoeg.

het spruiytstuk zal met een breekbout of torx oid vast zitten , die haal je er zo uit , zijn verschillende manieren voor.


de onderste 2 zitten met een inbus vast. Maar de bovenste weet ik niet. er zit geen schroefkop op of een moer.
en ook niet met een torx of iets dergelijkt.
Hoe ziet een breekbout eruit. En hoe krijg ik deze los?
 
nou ik zal mijn verhaal ff doen... ik heb dat buisje gister uit een tomos van iemand eruit moete hale ... het spruitstuk heb ik losgehaald, spruitstuk zat vast met 4 schroeve(DUUHH!) 2 ervan breekpenne, die heb ik losgeslagen, en erna heb ik met een boormachine die ring er uitgeslepen, wasin 5 minuten klaar met die ring verwijderen.. OF het uiteindelijk resultaat heeft weet ik niet, want ik heb ook gelijk een nieuwe zuiger gemonteerd..Een zuiger met 2 extra gaten erin, die SChijnen ervoor te zorgen dat de brommer harder gaat...
 
fvanwinsen5 said:
nou ik zal mijn verhaal ff doen... ik heb dat buisje gister uit een tomos van iemand eruit moete hale ... het spruitstuk heb ik losgehaald, spruitstuk zat vast met 4 schroeve(DUUHH!) 2 ervan breekpenne, die heb ik losgeslagen, en erna heb ik met een boormachine die ring er uitgeslepen, wasin 5 minuten klaar met die ring verwijderen.. OF het uiteindelijk resultaat heeft weet ik niet, want ik heb ook gelijk een nieuwe zuiger gemonteerd..Een zuiger met 2 extra gaten erin, die SChijnen ervoor te zorgen dat de brommer harder gaat...



Als het resultaat heeft moet je dat even laten weten. dan zal ik oko eens kijken.
 
nou ik zal mijn verhaal ff doen... ik heb dat buisje gister uit een tomos van iemand eruit moete hale ... het spruitstuk heb ik losgehaald, spruitstuk zat vast met 4 schroeve(DUUHH!) 2 ervan breekpenne, die heb ik losgeslagen, en erna heb ik met een boormachine die ring er uitgeslepen, wasin 5 minuten klaar met die ring verwijderen.. OF het uiteindelijk resultaat heeft weet ik niet, want ik heb ook gelijk een nieuwe zuiger gemonteerd..Een zuiger met 2 extra gaten erin, die SChijnen ervoor te zorgen dat de brommer harder gaat...
is die makelijk te monteren en weert je een site waar ik die kan kopen
 
koop gwon 50 snel en een ander spruitstuk en uitlaatje ben je der van af en net zoals als melf zegt ring eruit grotere carb;) kzou dan voor een 12 mm gaan oid
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top