Begrenzer schakelaar verwijderen

GJH

New Member
Hallo ik heb een retro scooter welke begrenst kan rijden 25km of onbegrensd 50km dit is aangesloten op de groot licht schakelaar.
Nu wil ik hem weer origineel maken en heb al wel wat gekruiste bedrading gevonden bruin en wit maar als ik deze weer aan elkaar maak houd ik twee draden over die ik nergen kan thuis brengen? Zouden deze aan elkaar horen te zitten? Kleuren komen niet overeen.
 
Advertisement - register to remove this

Poe, dit is wel een lastige vraag zo te beantwoorden. Logisch gezien zou ik nee zeggen. Je kan de draden ook niet herleiden?
 
Is lastig omdat ze verdwijnen in een zwart omhulsel met meer draden. Ga morgen nog een poging wagen of ik ze kan herleiden.
 
Je beschrijving, hoe het nu aan elkaar zit geknoopt, is nogal wazig.

Wat is het voor een retroscooter (merk/type), misschien kunnen we dan aan de hand van het elektrisch schema de boel herleiden.

Welke kleuren draden vindt je bij de grootlicht/dimlicht schakelaar?

Hoe is de begrenzing uitgevoerd, is dit een apart kastje of lopen de draden naar de CDI?

Enzo ja, naar welke kleur draad van de CDI?

Komt er een draad onder uit je carter, maw is je carter voorzien van een sensor?
 
Sorry zal morgen proberen om de kleuren van het groot licht te herleiden. De schakeling is niet bij de CDI daar zit gewoon de originele stekker aan. Het merk scooter is een figuretta uit 2011 zal ook proberen een foto te maken. Ben in ieder geval blij met jullie hulp.
 
Naar mijn idee is de kabelboom van de meeste chineesjes gewoon zo`n universeel ding.. En opzicht hoeft een 2ehandse ook niet veel te kosten.
Dus misschien makkelijker om de kabelboom om te wisselen. Dan heb je iets minder hoofdpijn met het uitzoeken.
 
Ben ik weer. Heb even geeen tijd gehad om t kijken.
Ik heb nu het volgende ontdekt. Er is een extra draad getrokken die is aan gesloten op de groot licht knop. Deze kleuren komen ook overeen met het geen wat ook door verbonden zit. Namelijk. Een bruine en witte zitten aan elkaar en op de andere bruine en witte een extra kabel. Deze zit bij de uitlaat weer gelast op een blauwe e groene kabel.
Nu kan ik daar geen kleuren combi vinden als alleen. Een blauwe en groene die heel vlak bij elkaar zitten. Zou het kunnen dat deze aan elkaar horen te zitten.

Ik ben er uit denk ik. De bedrading hoort aan elkaar want de scooter loopt nog maar 27 km per uur. Maar stop ik er een 35 km CDI in dan loopt hij weer onbegrensd? Heb 2 verschillende geprobeerd. Heb nu ook op een type plaatje gezien dat het een benzhou scooter is.
 
Ik ben er uit denk ik. De bedrading hoort aan elkaar want de scooter loopt nog maar 27 km per uur. Maar stop ik er een 35 km CDI in dan loopt hij weer onbegrensd? Heb 2 verschillende geprobeerd. Heb nu ook op een type plaatje gezien dat het een benzhou scooter is.

Dus het is nu opgelost?
 
Gedeeltelijk wel de knop om te schakelen is weg en schakeld nu weer groot licht. Alleen werkt een 35 km CDI nog niet. Heb er 2 geprobeerd maar allebei rijden ze 45 km per uur. Heb daar nog geen oplossing voor?
 
Wat is de kleur van de bougie? Neem aan dat je niks met de sproeier hebt gedaan? Waarschijnlijk hebben ze toen ze hem opvoerden ook een andere sproeier gemonteerd en loopt hij nu niet lekker omdat je hem terugvoert.
 
Back
Top