Begrenzer/cdi

Jack D

New Member
Vraagje ben al dagen bezig om een tweede hands benzhou yy50qt-21 terug begrensd te krijgen.
Heb de bedrading door gemeten is oke ,
Opnemer gedemonteerd en gemeten is ook oke ,
Er zit in het carter bij de snaar geen sensor ,
Heb een andere nieuwe cdi gemonteerd.
Hij blijft naar de vijftig km/u rijden heb nu de gasklep zo afgesteld dat de klep maar een klein stukje open kan en de luchttoevoer op luchtfilter verkleind nu loopt hij wel zachter maar houd in en slaat af bij stilstand .
Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen of wat ik over het hoofd zie.
Heb nog twee agm scooters met dezelfde blokjes (6gy) maar daar werkt het anders
 
Advertisement - register to remove this

Vraagje ben al dagen bezig om een tweede hands benzhou yy50qt-21 terug begrensd te krijgen.
Heb de bedrading door gemeten is oke ,
Opnemer gedemonteerd en gemeten is ook oke ,
Er zit in het carter bij de snaar geen sensor ,
Heb een andere nieuwe cdi gemonteerd.
Hij blijft naar de vijftig km/u rijden heb nu de gasklep zo afgesteld dat de klep maar een klein stukje open kan en de luchttoevoer op luchtfilter verkleind nu loopt hij wel zachter maar houd in en slaat af bij stilstand .
Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen of wat ik over het hoofd zie.
Heb nog twee agm scooters met dezelfde blokjes (6gy) maar daar werkt het anders
Ik krijg niet veel reacties doe ik iets verkeerd???
 
Zit er op de koppelings bel wel een nok ? Dan zou je alsnog een pickup in het carterhelft kunnen plaatsen . Volgens de techn tekeningen bij Zandri heb je verschillende type. Wat bij mijn gy6 zat , was in het deksel van het membraam , in het midden een lange schroef in het uitstekende deel , waar de veer omheen zit. Verder was alles gewoon open , ook de lucht toevoer etc. Ook zat er een pickupspoel in het carter , maar deze was losgekoppelt. Hij werd dus alleen begrenst op die schroef.
Hier de tekeningen van Zandri : https://www.zandri.nl/technische-tekening/benzhou/benzhou-yy50qt-15.html
 
Nee je doet niks verkeerd.
Het rede waarom niemand reageert is waarschijnlijk omdat niemand hier op het forum ervaring heeft met dit Chineesje.

Wat bedoel je eigenlijk met de twee zinnen hieronder?
Opnemer gedemonteerd en gemeten is ook oke ,
Er zit in het carter bij de snaar geen sensor ,

Helaas heb ik geen schema van jouw scooter en ik weet dus ook niet of jouw scooter gebruikt maakt van een cdi die samen werkt met een cartersensor of van een cdi die begrensd is op toerental.om de snelheid van de scooter te begrenzen.

Heb een andere nieuwe cdi gemonteerd.
Welke cdi is dit en is deze begrensd op toerental of werkt deze met een cartersensor of is deze helemaal niet begrensd?

Ik zie net dat @trabiarie ondertussen ook gereageerd heeft en dat met die nokjes op de koppelingsbel is wel een goeie, hieraan zie je namelijk of er wel of geen cartersensor in jouw scooter hoort.

en de luchttoevoer op luchtfilter verkleind nu loopt hij wel zachter maar houd in en slaat af bij stilstand .
Door de luchttoevoer af te knijpen verander je het brandstofmengsel, dit is nu veel rijker.
Dus je moet dan ook de sproeier verkleinen en de mengselschroef opniieuw inregelen.
 
Last edited:
Nee je doet niks verkeerd.
Het rede waarom niemand reageert is waarschijnlijk omdat niemand hier op het forum ervaring heeft met dit Chineesje.

Wat bedoel je eigenlijk met de twee zinnen hieronder?


Helaas heb ik geen schema van jouw scooter en ik weet dus ook niet of jouw scooter gebruikt maakt van een cdi die samen werkt met een cartersensor of van een cdi die begrensd is op toerental.om de snelheid van de scooter te begrenzen.


Welke cdi is dit en is deze begrensd op toerental of werkt deze met een cartersensor of is deze helemaal niet begrensd?

Ik zie net dat @trabiarie ondertussen ook gereageerd heeft en dat met die nokjes op de koppelingsbel is wel een goeie, hieraan zie je namelijk of er wel of geen cartersensor in jouw scooter hoort.


Door de luchttoevoer af te knijpen verander je het brandstofmengsel, dit is nu veel rijker.
Dus je moet dan ook de sproeier verkleinen en de mengselschroef opniieuw inregelen.
De opnemer/sensor zit bij het vliegwiel en zit gewoon op de cdi aangesloten dus geen opnemer in het carter de cdi is een 32 km cdi .heb ook de ruimte tussen vliegwiel en sensor gecontroleerd en die is ook goed 0,4 mm
Ik heb nu net gelezen dat het ook nog kan zijn dat de variateurbus eruit is gehaald of is vervangen door een andere . Weet alleen niet of er een bus in zit of in hoort.
Post automatically merged:

De opnemer/sensor zit bij het vliegwiel en zit gewoon op de cdi aangesloten dus geen opnemer in het carter de cdi is een 32 km cdi .heb ook de ruimte tussen vliegwiel en sensor gecontroleerd en die is ook goed 0,4 mm
Ik heb nu net gelezen dat het ook nog kan zijn dat de variateurbus eruit is gehaald of is vervangen door een andere . Weet alleen niet of er een bus in zit of in hoort.
Ik kan dan meteen kijken of er een nok op de koppelingbel zit
Tnx voor de reacties
Jack
 
Die nok met pick up op je vliegwiel , is niet voor de snelheid , maar voor het bepalen wanneer er een vonk moet komen , door de bougie , boven de zuiger.
Dit in samenwerking met de cdi en bobine .
 
Goedemorgen allemaal
Ik heb een scooter gekocht agm retro
Er zit nog een vario ring in
En een 25km cdi zonder een extra losdraadje. Toch loopt hij 55 km minimal. Echter kan ik geen toerenbergrenser vinden . Draden zitten op de cdi aangesloten ook geen los draadje vanaf de cdi.
In de kabel boom zit wel een blauw wit draadje met een kroonsteentje erop.voor de rest niet aangesloten.

Wat kan ik het beste doen dat hij niet meer zo hard loopt. Hij maakt nu boven de 45 echt een raar geluid ivm geen begrenser. Ik had er al een 35km cdi aangehangen maar werkt niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg Patrick
 
Back
Top