begrenzen anders dan dmv ontsteking.

snorpowerrrr

zenith98
hey allemaal,
ik heb een begrenzer die mijn ontsteking begrenst. alleen dat is heel goed te horen etc.
nu zat ik te denken of het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een begrenzer te fiksen waardoor je gasschuif in je carb niet meer helemaal bovenin kan komen (dus dat je geen volgas kan geven) dan is je topsnelheid al een stuk lager, en je geluid etc ook veel beschaafder.
je zou het ook in het pruitstuk kunnen doen, zo'n ronder schijf in je spruitstuk (zoals een gasklep bij een auto) die je kan draaien. staat die in de lengte van het spruistuk dan rij je gewoon onbegrensd, en draai je hem bv 50 graden ofzo dan krijgt de cil al heel wat minder mengsel, en ga je dus langzamer.
misschien heeft iemand dit ooit al eens geprobeerd, of zijn er mensen die er zelf ook behoorlijk over nagedacht hebben? ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
pluspunten hiervan zijn dat je niet kan horen dat ie begrenst is zoals bij begrenste ontsteking.

(als deze thread hier niet thuis hoort hoor ik het wel)
 
Advertisement - register to remove this

ga je bij een rollerbank ff subtiel onder je scooter liggen om je schuif op 'begrenst' te zetten?

politie: ja wat zijn we aan het doen??

ja euh gewoon, ff de begrenzer erop zetten :')
 
Ik heb laatst eens een idee uitgewerkt die theoretisch wel werkt, het komt er op neer dat je je Gasschuif niet helemaal open kunt trekken, dus trekt ie beschaafder op, en loopt minder hard...
 
Ik heb ook hier lang over gedacht, omdat ik een ditech ooit had.. beste is denk ik om je gashengel te begrenzen.. Maar met een std carb is kun je je hendel niet zo ver draaien, en dan met die begrenzer helemaal niet meer.. ook omdat je met 1/4 gas al op drie kwart van je snelheid zit.. maar het werkt wel goed.. vriend van me had het ook heel slim gemaakt, en het werkte goed
 
je kan er toch wel iets op bedenken dat je niet helemaal onder je scooter hoeft te kruipen om je begrenzer erop te zetten. met een servo'tje zou het al moeten lukken.

en hoe had je dat gedaan dan bij je gasschuif? ben wel benieuwd.

misschien is het ook wel mogelijk dat je als je je achterrem vol inknijpt je iets maakt dat ie enigszins blijft hangen, dat je je rem als het ware weer los moet tikken. of misschien kan et nog veel makkelijker.
mrja nog meer ideeen?
 
snorpowerrrr said:
je kan er toch wel iets op bedenken dat je niet helemaal onder je scooter hoeft te kruipen om je begrenzer erop te zetten. met een servo'tje zou het al moeten lukken.

en hoe had je dat gedaan dan bij je gasschuif? ben wel benieuwd.

misschien is het ook wel mogelijk dat je als je je achterrem vol inknijpt je iets maakt dat ie enigszins blijft hangen, dat je je rem als het ware weer los moet tikken. of misschien kan et nog veel makkelijker.
mrja nog meer ideeen?


ga zonder kappen rijden!
en als je aangehouden wordt trek je gewoon je hele kabelboom aan ''gort'' :L
 
Heb zelf ook veel zitten denken om mn scooter anders dan electrisch te begrenzen.
Het beste waarmee ik kwam is een lucht-begrenzer.
Of nouwja.. je geeft hem niet minder lucht, maar gewoon meer benzine. Zo verzuip je hem lichtjes waardoor hij slechter gaat lopen. En "Hij is niet goed afgesteld" lijkt mij een prima smoes mocht de politie argwaan krijgen.

Is ook simpel te realiseren met een T-stukje tussen benzine leiding en vacuumslang, met hiertussen een kraantje (modelbouwkraantje voor benzine autos, ook bedienbaar met servo). Als het kraantje open staat krijgt je carb extra benzine door de vacuumslang.
 
Cipher said:
Heb zelf ook veel zitten denken om mn scooter anders dan electrisch te begrenzen.
Het beste waarmee ik kwam is een lucht-begrenzer.
Of nouwja.. je geeft hem niet minder lucht, maar gewoon meer benzine. Zo verzuip je hem lichtjes waardoor hij slechter gaat lopen. En "Hij is niet goed afgesteld" lijkt mij een prima smoes mocht de politie argwaan krijgen.

Is ook simpel te realiseren met een T-stukje tussen benzine leiding en vacuumslang, met hiertussen een kraantje (modelbouwkraantje voor benzine autos, ook bedienbaar met servo). Als het kraantje open staat krijgt je carb extra benzine door de vacuumslang.

dan kan je ook een soort electronisch gas systeem maken

dmv servo die kabel trekt (dingen kunnen veel trekken)

en gashendel die servo aanstuurt

zet je er een potmeter oid tussen die je igv bank controle aanzet dan kan je uitslag beperken terwijl je wel gas kan opendraaien

evt gashendel uitzetten en gasgeven via afstandsbediening :P
 
ik dacht aan een stukje (klein) uit je gaskabel te halen en daar iets tussen doen wat je met een touwtje eruit kunt trekken zodat als je volgas geeft, je kabel dan korter is en je niet 100% gas geeft bij je carb

als je me snapt is het goedkoop te maken en niet duur:P
 
kijk dit soort ideeën bedoel ik nou, hier heb je nog wat aan:P
zat zelf nog even na te denken dat je bij de roller eventueel je achterrem met een soort schakel lichtjes aan laat lopen. scheelt toch heel wat, als je op top rijd en je houd je achterrem heel iets in loopt ie al een heel stuk zachter.
mrja dan word je rem wel loeiheet:S
 
Back
Top