snorpowerrrr
zenith98
hey allemaal,
ik heb een begrenzer die mijn ontsteking begrenst. alleen dat is heel goed te horen etc.
nu zat ik te denken of het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een begrenzer te fiksen waardoor je gasschuif in je carb niet meer helemaal bovenin kan komen (dus dat je geen volgas kan geven) dan is je topsnelheid al een stuk lager, en je geluid etc ook veel beschaafder.
je zou het ook in het pruitstuk kunnen doen, zo'n ronder schijf in je spruitstuk (zoals een gasklep bij een auto) die je kan draaien. staat die in de lengte van het spruistuk dan rij je gewoon onbegrensd, en draai je hem bv 50 graden ofzo dan krijgt de cil al heel wat minder mengsel, en ga je dus langzamer.
misschien heeft iemand dit ooit al eens geprobeerd, of zijn er mensen die er zelf ook behoorlijk over nagedacht hebben? ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
pluspunten hiervan zijn dat je niet kan horen dat ie begrenst is zoals bij begrenste ontsteking.
(als deze thread hier niet thuis hoort hoor ik het wel)
ik heb een begrenzer die mijn ontsteking begrenst. alleen dat is heel goed te horen etc.
nu zat ik te denken of het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een begrenzer te fiksen waardoor je gasschuif in je carb niet meer helemaal bovenin kan komen (dus dat je geen volgas kan geven) dan is je topsnelheid al een stuk lager, en je geluid etc ook veel beschaafder.
je zou het ook in het pruitstuk kunnen doen, zo'n ronder schijf in je spruitstuk (zoals een gasklep bij een auto) die je kan draaien. staat die in de lengte van het spruistuk dan rij je gewoon onbegrensd, en draai je hem bv 50 graden ofzo dan krijgt de cil al heel wat minder mengsel, en ga je dus langzamer.
misschien heeft iemand dit ooit al eens geprobeerd, of zijn er mensen die er zelf ook behoorlijk over nagedacht hebben? ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
pluspunten hiervan zijn dat je niet kan horen dat ie begrenst is zoals bij begrenste ontsteking.
(als deze thread hier niet thuis hoort hoor ik het wel)