begrenzen aerox/nitro

Status
Not open for further replies.

spiesbok

Well-Known Member
hallo
ik heb dus een mbk nitro van voor 98
staat wel wat leuks onder
polini evo 70cc , polini evo krukas,....
maar nu zou ik deze willen begrenzen voor de politie
ik zou graag het knopje van de elektrische start zou ik willen gebruiken om deze begrenzing aan en uit te zetten
nu is mijn vraag of ik zo iets als een rem code hiervoor kan gebruiken (zodat als iemand er even op duwt er niets gebeurt maar als ik er de code op in duw mijn brommer terug zijn volledige kracht krijgt)
en welke begrenzer zou ik hier voor moeten aanschaffen?

ik ben nieuw op dit forum en ik denk dat ik hier juist post maar ik ben niet zeker :? :p
mvg Cé
 
Advertisement - register to remove this

dat kan heel simpel idd , de remcode doe je via de remlichtschakelaar , en daar zitten 2 draadjes op , maar even zo gemakkelijk kun je de draden voor de startknop gebruiken , of de draden van de remlichtschakelaar op je startknop aansluiten.

dat kan , je moet wel elke keer bij het starten de code weer opnieuw in voeren , en verder geef ik je weinig kans dat het op zo'n setup werkt , de scooter loopt waarschijnlijk voor geen meter met de begrenzer aan , bij een std setup valt het al op en loopt het slecht dus laat staan op een evo setup.
 
ok thanks voor de raad
weet iemand een andere oplossing voor als er politie komt je snelheid aan te passen?
ik heb vanalles in gedachte maar dit ziet er allemaal zo moeilijk uit om zelf uit te voeren
mvg Cé
 
hoe bedoel je afvoeren?
detunen?
en als ik ne 19mm carb steek ipv men 21 (ben ik ook over bezig op het ander forum deel maar daar krijg ik minder antwoorden) of zelfs nen 17,5?
mvg Cé
 
std cilinder oid..

jij wilt hard rijden ,en je weet ook dat je fout zit , dus zul je de gevolgen gewoon moeten accepteren , want er is imo geen goeie manier om zoiets te begrenzen...

daar had je dus over moeten nadenken VOOR dat je het erop zette ;)
 
volledig met eens. als je met zo een setuo rijdt kom je best al zeker niet op straat, als je brommer gewoon met een std setup te rap rijdt zou je er aan kunnen denken om een begrenzer te plaatsten.

maar zo een setup begrenzen is geen beginnen aan.
 
waarom rij je dan ook met n evo

ik rij al jaren onbegrensd, en sinds een paar maanden rij ik een dr70 cc

en ik heb er nooit over nagedacht om de boel te begrenzen, simpelweg omdat het alleen maar ellende geeft....

ik zou als ik jou was, of de evo houden en een std scooter voor vervoer er bij kopen, of de evo wegdoen en weer een 50cc of 70 laagtoerig er op ofzo....
 
ik heb de setup niet zelf gekozen
kheb gewoon geluk gehad en een nitro heel goedkoop kunnen kopen
hij ziet er niet uit maar het blok is nieuw (en was polini evo cilinder en krukas en al de rest) en dat telde voor mij
ik weet niet of hij nog de originele delen heeft
en anders gewoon kleinere carb enzo prob
mvg Cé
 
als je hem wil berenzen heb je ten EERSTE een veeeeel laagtoerigere cilinder nodig en waarschijnlijk een veel laagtoerigere uitlaat (natuurlijk weet ik niet wat je nu hebt)

veel belangrijker dan je carb.
 
er steekt nu een polini for race op (dit begrensd ook al deels de cilinder maar nog niet genoeg)
ma als ik de carbu 17,5mm maak, gaat dit, en hoeveel km/h verlies ik hier door en bestaan er wel zo'n grootte sproeiers?
(ik ben echt een leek ik weet het :L)
ik weet ook niet welke vertanding er in steekt maar als ik nu eens deze volledig op trekken zet ipv snelheid , gaat dit dan veel uitmaken?
mvg Cé
echt al bedankt voor alle goede raad
 
je kunt niet zomaar even je vertanding korter maken ,en het is ook niet perse zo dat het gemiddeld dan beter trekt..
 
ik bedoelde om kortere vertanding te steken
maar dit gaat niets helpen om men snelheid in te tomen?.
en gewoon terug met van die rondellen? (zoals ze origineel aankomen)(ik weet nu wel niet meer of dit zomaar gaat op die polini evo krukas)
er moeten toch wel betere oplossingen zijn dan gwn zoiets?
zonder al te veel power verlies
mvg Cé
 
aardappel in je uitlaat?

komop , een scooter waar vanalles aan gedaan is kun je niet zomaar even begrenzen , het is OF er schijt aan hebben en blazen OF gewoon weer terug naar origineel..
 
sorry
ik dacht dat er wel een mogelijk was om beide te hebben
maar ik zal er niet meer over zeveren of zagen aangezien dit precies niet goed overkomt
mvg Cé
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top