( Begrensde ) Vertanding zip25

JeroenE36

Well-Known Member
Heb een zip2000 staan de luchtgekoelde snorversie..

Eerst zat dr een brommercilinder op toen ik hem kocht, hiermee maakte die wat overtoeren op topsnelheid..

Nu heb ik dr een 70cc top opgezet, en een 17,5 mm carb en een dikke uitlaatbocht, runner sp uitlaat, en een oud type vliegwiel. Hij schiet nu als een kogel van zn plek, maar rond de 60 maakt ie vette overtoeren, dit met 7gram rollers, een originele drukveer en sproeier 76..

Dus mijn vraag is eigenlijk ofdat de snor uitvoering van een zip2000 een begrensde vertanding heeft, en zo ja ofdat ik er probleemloos 1 van een brommer kan monteren.

b.v.d.
 
Advertisement - register to remove this

de vertanding is dan niet begrensd maar gewoon aangepast aan het lage vermogen van een snor ;)

maar haal gewoon de vertanding eruit en ga even de tanden tellen , reken even de verhouding uit en kijk wat er voor vertanding in moet.

ik heb hier een zip lopen met 70 Top performances met 17,5 en c-16 , die zat al gauw vrij hoog in toeren , dit was gewoon een brom versie ,en daarbij is een langere overbreninging al niet onverstandig.. dus heb ik er een Polini setje bij in gezet en het was al stukken beter , een std vertanding icm 70cc is altijd al vrij kort , laat staan als de snorvertanding nog korter is dan brom
 
melf #50 said:
de vertanding is dan niet begrensd maar gewoon aangepast aan het lage vermogen van een snor ;)

maar haal gewoon de vertanding eruit en ga even de tanden tellen , reken even de verhouding uit en kijk wat er voor vertanding in moet.

ik heb hier een zip lopen met 70 Top performances met 17,5 en c-16 , die zat al gauw vrij hoog in toeren , dit was gewoon een brom versie ,en daarbij is een langere overbreninging al niet onverstandig.. dus heb ik er een Polini setje bij in gezet en het was al stukken beter , een std vertanding icm 70cc is altijd al vrij kort , laat staan als de snorvertanding nog korter is dan brom

Weet je zeker dat de snor een andere vertandig heeft als een brommer?
En weet je toevallig ook ofdat deze onderling uitwisselbaar zijn?

Want als het gaat neem ik gewoon een brommer vertanding.
 
Back
Top