Begrensde CDI zonder varioring

Advertisement - register to remove this

Het lijkt mij dat de top echt wel hoger wordt zonder vario ring. De snaar komt immers hoger op de vario waardoor hij in een hogere versnelling gaat. En met hetzelfde toerental in een hogere versnelling betekent altijd wel een hogere top
 
Gaat het hier om een injectie scooter (euro 4 model) dan is de scooter nog begrensd op de ECU, een gladde variobus zal dan niet veel effect hebben(misschien enkele kilometers per uur).
Voor oudere modellen met een carberateur heeft een gladde bus wel zin, zou zelf zeggen dan je dan minimaal 55km/h kan gaan met een standaard CDI (omdat de oudere 45km/h modellen ook een opstaande rand hebben op de variobus denk ik dat 55km/h de snelheid wordt)
 
Ik heb een Kymco Like, snor en reed exact 25 km/u. Werd zelfs ingehaald door senioren op e-bikes.
En omdat hij zo langzaam ging voelde hij zelfs instabiel aan.
Na het plaatsen van een gladde varioring (€12,50) rijdt hij 45 km/u.
Bij de cdi zit een draadje wat doorgelust is.
Hier heb ik een schakelaar tussen gezet, dan haalt hij, onder gunstige omstandigheden de 55km/u.
Nou moet je niet overal zo hard rijden maar in de buiten gebieden is een wat hoger snelheid bij langere afstanden wel fijner.
Voor de rest niets veranderd en hij doet het al 10 jaar prima, wel steeds het reguliere onderhoud.
 
Back
Top