Begon te haperen en sloeg af...

Regret696

Beginner?
Ik heb een speedfight en,

Ik reed vanochtend ff naar de dokter, helemaal niks aan de hand, en toen ik weer wegreed begon me scooter eerste te haperen, en sputterde t geluid een beetje, uiteindelijk stond ik stil. Daarna nog geprobeert te starten en dat lukte, en zodra ik gas gaf ging ie weer sputteren en viel ie uit, iemand enig idee wat t zou kunnen zijn? Heb een week geleden al een nieuwe bougie erin gezet dus ik denk niet dat dat t is. Hij slaat nu gewoon niet meer aan als ik em wil starten.

En dat vind ik heel erg kut...

Alvast bedankt, een hele boze speedfight eigenaar.
 
Advertisement - register to remove this

maak je bougie eens schoon en je bougiedop en eventueel je bougiedop eropnieuw opzetten..

en anders tog een nieuwe bougie erin.. sommige bougies gaan jaren mee.. en somige maar een dag ofzo...
 
je moet niet boos worden , dat helpt niet..

dit heeft waarschijnlijk met water te maken , zit er op de cilinderkoelkap ook een schotje tussen het wiel en de bougiedop? zo niet zit daar al je eerste probleem.

en met dat probleem los je meteen ook je eigenlijke probleem op , dat de bougiedop (te) nat word en gaat overslaan.

dus om te zorgen dat het niet weer KAN gebeuren moet je daar een schotje oid hebben zitten.

de bougiedop kun je droogmaken of vervangen , vervangen is het beste en dan wel door een rode Champion bougiedop.

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2058

het KAN zijn dat de bougie nu weer kapot is door het stotteren ,maar dat hoeft niet.

wat bougie zit erin? en wat voor setup?
 
Ik had net ff me bougie eraf gehaald en er weer opnieuw opgezet, toen starte die weer maar hij kon er niet op rijden, omdat ie dan gewoon weer ging stoteren en bijna afsloeg. Ik denk idd dat me bougie nat is geworden en dan zou ik een schotje moeten hebben, en mss dus een nieuwe bougie. de scooter is gewoon helemaal std alleen ontgrenst. Maja ik ben pissig omdat er de laatse 2 weken altijd wel iets is met dat ding. Ik heb trouwens net ff een filmpje gemaakt van me scooter van wat er gebeurt als ik probeer weg te rijden, heel veel rook en een kutgeluid, ik geef zo wel ff een link.

iig bedankt.
 
Ik heb zelf eens gehad, dat mijn sproeier eruit getrild was. Is misschien een idee om daar naar te kijken? Dan krijgt ie namelijk veel te veel mengsel maar wil die nog wel een beetje lopen als je niet te veel gas geeft.
 
wel aardig verzopen iig , zou er iig even een nieuwe bougie in zetten en een nieuwe bougiedop.

verder , het kan ook zijn dat je uitlaat niet zo best meer is gezien de rook wat er uit komt.

wat voor olie gebruik je?

en verder , een scooter kan altijd wat aan mankeren , het blijft een mechanisch en electronisch iets..

maar als je m een keer GOED maakt scheelt dat voor later , mits je natuurlijk weet waar je op moet letten ,en dat zijn vaak dingen die niet veel mensen weten waardoor het steeds fout blijft gaan.
 
Back
Top