Beginnen met frezen/honen.

rottieark

Active Member
Ik ben nu aardig wat tijd bezig met minarelli blokken, Heb altijd al wel blokken in elkaar gezet en veel dingen aan veranderd.

Alleen wil ik nu wel is beginnen met uitfrezen van de carters voor beter flow, en voor een grotere cilinder.
Nu is mijn vraag waar begin ik? ik wil binnenkort een freesmachine halen voor op een compressor.

- Is een freesapparaat/machine op een compressor beter als elektrische?
-Heeft iemand misschien uitleg videos over hoe ik begin met het uitfrezen van mijn carters voor beter flow etc.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Kan je niet echt antwoord geven op je vragen, maar wbtuning (youtube) had hier een leuke informatieve video over, waar hij langs ging bij een pro:
 
1) durf ik geen uitspraak over te doen welke beter is. wel raad ik aan als je een beginner bent met porting, dat je begint met schuurbandjes en met schuurlamellen.
2)
(voor 2t scooters)
(hoewel voor 4t is dit wel een goeie)
 
1) durf ik geen uitspraak over te doen welke beter is. wel raad ik aan als je een beginner bent met porting, dat je begint met schuurbandjes en met schuurlamellen.
2)
(voor 2t scooters)
(hoewel voor 4t is dit wel een goeie)
De 1ste video was precies wat ik zocht!
Bedankt!
 
Het YT filmpje van scootertuub, had ik gisteren al bekeken.
Best wel leuke, leerzame en luchtig gebrachte video's die deze gast maakt, bovendien een inwoner van mijn geboortedorp. ;)

- Is een freesapparaat/machine op een compressor beter als elektrische?
Ik heb de ervaring dat je best wel een goeie compressor met een flink debiet moet aanschaffen om fatsoenlijk luchtgereedschap te kunnen gebruiken.

Een goeie compressor met voldoende debiet is best wel heel erg duur.
 
Last edited:
Het YT filmpje van scootertuub staat, had ik gisteren al bekeken.
Best wel leuke, leerzame en luchtig gebrachte video's die deze gast maakt, bovendien een inwoner van mijn geboortedorp. ;)


Ik heb de ervaring dat je best wel een goeie compressor met een flink debiet moet aanschaffen om fatsoenlijk luchtgereedschap te kunnen gebruiken.

Een goeie compressor met voldoende debiet is best wel heel erg duur.
Gaaf! Heb ook een hoop van hem geleerd jaren terug. Met name de werking van de carburateur en ook andere filmpjes. Is een toffe kerel!
 
Het YT filmpje van scootertuub, had ik gisteren al bekeken.
Best wel leuke, leerzame en luchtig gebrachte video's die deze gast maakt, bovendien een inwoner van mijn geboortedorp. ;)


Ik heb de ervaring dat je best wel een goeie compressor met een flink debiet moet aanschaffen om fatsoenlijk luchtgereedschap te kunnen gebruiken.

Een goeie compressor met voldoende debiet is best wel heel erg duur.
Ah oke, maarja een compressor kan je voor veel dingen gebruiken dus dats ook wel handig.
Zou ff moeten kijken wat een slimme keuze is.

Heb net die van scootertuub gezien idd erg leerzaam en nog leuk ook.
 
Ik zou als ik jou was een dremel aanschaffen, met een speciaal verlengstukje waar je net iets preciezer kan werken. Ik heb een Dremel 4000 en die werkt in principe perfect. Enige nadeel van het bewerken met die schuurrolletjes is dat ze vrij makkelijk kapot springen of scheuren. Bestel dua voor de zekerheid dan een doosje met van die schuurrollen op ali express
 

Attachments

  • Screenshot_20220115-041815_Chrome.jpg
    Screenshot_20220115-041815_Chrome.jpg
    70 KB · Views: 13
Ik zou als ik jou was een dremel aanschaffen, met een speciaal verlengstukje waar je net iets preciezer kan werken. Ik heb een Dremel 4000 en die werkt in principe perfect. Enige nadeel van het bewerken met die schuurrolletjes is dat ze vrij makkelijk kapot springen of scheuren. Bestel dua voor de zekerheid dan een doosje met van die schuurrollen op ali express
Heb m besteld!
Zou overmorgen wel is wat proberen

Bedankt iedereen!
 
Heb m besteld!
Zou overmorgen wel is wat proberen

Bedankt iedereen!
Hou ons op de hoogte van je freeswerk let er wel op dat je niet te enthousiast gaat schuren en gebruik eerst de wat fijnere korrel schuurrollen. Geloof me maar voor je het weet denk je KUUUUT teveel weggehaald. Dan op dat moment is kneedbaar metaal je beste vriend, beetje erop doen en aandrukken met plamuurmesje oud dat je er in elk geval goed en stevig erin duwt en weer door
 
Hou ons op de hoogte van je freeswerk let er wel op dat je niet te enthousiast gaat schuren en gebruik eerst de wat fijnere korrel schuurrollen. Geloof me maar voor je het weet denk je KUUUUT teveel weggehaald. Dan op dat moment is kneedbaar metaal je beste vriend, beetje erop doen en aandrukken met plamuurmesje oud dat je er in elk geval goed en stevig erin duwt en weer door
Ja dat frezen laat ik ff achterwegen voor n klein tijdje. Krukas bij mn andere scooter is naar de knoppen. Eerst dat ff fixen en dan zie k t wel.
 
Back
Top