beginnen afstellen tillotson

firefoxproject

Well-Known Member
hallo,

ik heb dus een 24mm tillotson op me scooter gemaakt (zip sp)

maar hoe kan ik het beste beginnen met afstellen , ik weet ook dat er 2 schroefjes op zitten 1 voor lage toeren (tot hoeveel toeren is dat??)en 1 voor hoge toeren, maar hoe werken deze schroefjes ( b.v als je ze uitdraaid krijgt die meer benzine??

wie kan me wat uitleg geven over hoe ik moet beginnen met afstellen?

alvast vriendelijk bedankt.

Advertisement - register to remove this

Over afstellen weet ik niet zoveel, heb er een gehad. En heb die op gevoel afgesteld. Liep erg leuk met die carb. Alleen heb zo weinig meters gereden dat ik eigenlijk niet wist of hij goed stond. En omdat kartcarburateurs het best lopen als ze wat arm staan, kon hij dus best later warm/vast lopen. Geloof zoiets van eerst zorgen dat hij stationair loopt, dan met de 2 schroeven gaan draaien. Een voor onderuit en ander voor op vol gas ofzo.Het is wel zo dat een kartcarb `arm` het beste loopt.
Dus op het randje.

Wat ik wel weet is dat je zonder mengselmeter een Kartcarb. eigenlijk nooit `safe` kunt afstellen.

Tinne..
(weet dat Wolverine Junior @ peupia & Bas@area op z`n `ZIP` beide een 24mm Tillotson hebben)

BTW Heb je hem überhaupt kunnen starten?
en er staat al redelijk wat op forum over afstellen van kartcarbs btw... Search al geprobeerd?

tinne , heb deze carb van jou gekocht ,heb hem erop zitten maar heb hem verder niet gestart ook niet geprobeerd, maar ik heb nu alle schroeven dicht staan , wat kan ik morgen het beste gaan doen dan ,met de schroeven alstellen bedoel ik dan

kart carb

l(laag) op 1.5 slag open,h(hoog)op 0.75 zetten
dat is de standaard kart instelling...
bij optrekken zorijk latengaan dat ie bijna 4takt;en dan langzaam dicht draaien

vervolgens op hoge toeren (wel naar voor blijven kijken)dicht draaien tot ie bebint in te zakken

dan iets open zetten;vervolgens bougie kleur checken...

Originally posted by firefoxproject
tinne , heb deze carb van jou gekocht ,heb hem erop zitten maar heb hem verder niet gestart ook niet geprobeerd, maar ik heb nu alle schroeven dicht staan , wat kan ik morgen het beste gaan doen dan ,met de schroeven alstellen bedoel ik dan

:D :D :D :D :D :D LOL!!!!
Kon nergens aan zien dat jij het was btw :)

Btw, kijk eerst maar eens of hij benzine trekt.. weet je zeker dat het vacuüm verhaal ok zit.

Tinne..

Originally posted by firefoxproject

En lukt het al een beetje met die Tilotson van jou?

Tip: Daar waar het membram in zit daar achter zit een klein veertje als je die inkort (de mijne is minder als de helft)
start al beter daardoor krijgt die makkeler benzine!

(ik kan het niet fatsoenlijk uitleggen woon al te lang in duitsland)

Back