Begin temperatuur Aprilia SR

Alwin09809

New Member
Weet iemand waarbij een temperatuur meter van een Aprilia sr begint zeg maar als de naald het onderste pinnetje aanraakt zou dat 0 graden zijn of iets anders zoals 50 graden als je dit eventueel weet of na kunt kijken voor mij zou dat perfect zijn.
 

Attachments

  • 1641645183424.png
    1641645183424.png
    109.7 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Nee niet 0, ongeveer de buitentemperatuur, hij moet naar ongeveer het midden het wijzertje en daar blijven.

Voorbeeld: op een erg warme dag loopt de meter op naar het midden of iets erboven, parkeer in de volle zon, het metertje blijft in het midden.

(Je begint wel bijna altijd met het metertje zoals op de foto staat)
 
Alwin,

wat maakt het uit wat de begintemperatuur precies is.
Zaak is dat de wijzer uit het rode gedeelte blijft en ongeveer op dezelfde positie staat als de scooter op temperatuur is.

Of is er iets aan de hand met je scooter/meting?
 
Alwin,

wat maakt het uit wat de begintemperatuur precies is.
Zaak is dat de wijzer uit het rode gedeelte blijft en ongeveer op dezelfde positie staat als de scooter op temperatuur is.

Of is er iets aan de hand met je scooter/meting?
Nee ik heb een gloednieuwe teller gekocht want de temperatuur, tankmeter en behuizing zelf waren slecht,
ik wilde mijn km stand overzetten niet geluk maarja boeit opzich niet zo veel, maar in dat process heb ik dus de naalden van de tellers afgehaald dus dan klopt de afstelling niet meer precies. Maar ik hebt het volgensmij prima opgelost ik heb hem warm gereden +- 50 graden (krijg je amper warm in dit koude weer) en toen naald in het ongeveer gezet waar ik denk dat 50 graden zit, zal wel goed zijn als je maar een schatting hebt of dat hij warm is.

En als hij afgekoeld is staat ie mooi onderaan.
Post automatically merged:

Dus als het wat warmer weer is ga ik hem een keer lekker warm rijden tot 80 graden ongeveer en kijken of dat het metertje mooi in het midden staat dus, als dat zo is zal het wel goed zijn.
 
Weet iemand waarbij een temperatuur meter van een Aprilia sr begint zeg maar als de naald het onderste pinnetje aanraakt zou dat 0 graden zijn of iets anders zoals 50 graden als je dit eventueel weet of na kunt kijken voor mij zou dat perfect zijn.


De teller geeft geen grades weer. Het is alleen een soort indicatie op een schaal waaraan die aangeven op welke positie je bent kwa temperatuur.

Als je grades wilt weten zal je een digitale temp meter er moeten aansluiten.. Die geeft wel temp waardes weer.
 
Back
Top