Beetje roest op het krukas

Advertisement - register to remove this

De foto is niet erg duidelijk, ik zie overal losse puntjes liggen/hangen, indien dit vuil of metaalsplintertjes/sluipsel zijn, zou ik mij daar meer zorgen over maken!
 
Waar komt dit metaal uiteindelijk terecht, denk je?
En wat doen die stukjes staal dan tussen de lagers, de zuigerveren, de cilinderwand?
Beter is je afvragen of onderzoeken waar die stukjes metaal vandaan komen en dit verhelpen anders ga je niet lang rijden op je brommertje.
 
Ah bedankt voor de tip, is het niet normaal dat er een beetje slijpsol ligt in een blok dat al 16 jaar oud is, dat dacht ik altijd
nee. (en sorry, ik had niet verder gekeken dan de "roest", dacht dat het druppeltjes waren)
het zouden wel eens brokken vàn lagerkogels kunnen zijn, heb ik zelf ooit ook gehad in een kreidler blok, ding klonk als een zaagmachine, waren er net op tijd bij want de brokken die daar af komen zijn kneppelhard en slopen alles wat ze tegenkomen (andere lagers, zuiger/cilinder..)
 
nee. (en sorry, ik had niet verder gekeken dan de "roest", dacht dat het druppeltjes waren)
het zouden wel eens brokken vàn lagerkogels kunnen zijn, heb ik zelf ooit ook gehad in een kreidler blok, ding klonk als een zaagmachine, waren er net op tijd bij want de brokken die daar af komen zijn kneppelhard en slopen alles wat ze tegenkomen (andere lagers, zuiger/cilinder..)
Ah oke, dan word het een revisie, in ieder geval bedankt
 
Back
Top