Beetje rare technische vraag. (speedfight 3 2takt)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand misschien de lengte van het originele schroefje dat word gebruikt voor het monteren van de bobine op het frame van een speedfight 3 2takt??


Zandri en Easyparts geven aan via hun tekening dat het M5X0,80-12 zou moeten zijn.. En er zou ook een MOER 5X0,80 erbij horen.

Nou heb ik dus de originele bobine hier liggen en ik had bovenstaande onderdelen besteld.
Alleen wat het originele schroefje zou moeten wezen steekt niet uit door het gat van de bobine waar die op het frame geschroefd moet worden. (dus te kort naar mijn idee)

Dus ik vraag mij af weet iemand de werkelijke lengte van het ding.. En weet iemand misschien ook waar die moer voor gebruikt word.
Wat ik dacht op het frame een opgelaste moer te zien zitten waar het schroefje dan door zou moeten. Die die plaat moer zet ik dan me vraag tekens bij.
 
Advertisement - register to remove this

Meten met nr.4?

h24-schuifmaat.png
 
Ik geloof dat je de vraag misschien niet goed begrepen hebt.

Ik weet dus de originele lengte NIET van het boutje wat er origineel gemonteerd word.. Ik vermoed dat wat ik aangegeven hebt hier boven die 12mm lengte niet de juiste lengte is.

Tuurlijk kan ik er eentje bestellen van een oudere scooter die langer is. Dus van een peugeot speedfight 2 of een vivacity. (weet dat die langer is)

Maar mijn vraag is juist WAT hoort er ORIGINEEL er IN te zitten.? Omdat dit op de originele tekeningen / exploded view niet lijkt te kloppen.

Dus kan wel een andere langere erin draaien.. Maar wil het originele ding erin hebben.
 
Fijn dat ik wel altijd andere mensen wel help.. Maar zelf er niks terug van mag verwachten.. Ik snap best wel dat niet iedereen een directe antwoord op een vraag weet. Maar dan zo kort af doen..
 
Beste eurokit,

bovenstaand antwoord is niet kort af.
Dit is een welgemeend antwoord op je veronderstelling dat ik je vraag niet goed begrepen heb.
Ik snap de situatie nog steeds niet maar je zult je reden wel hebben waarom je de lengte niet kunt meten met een schuifmaat.

Dus nee ik begrijp je vraag niet, hopende dat dit antwoord lang genoeg voor je is.
 
Er is toch gewoon een vast waarde voor dat originele boutje?? Dus waarom zou je dat nog gaan moeten nameten.. Dat nameten zegt niks over hoe lang het orginele boutje precies is. Kan zomaar 5mm lager of korter zijn als deze door de moer van het frame gaat.

Dus dan zou ik 20mm meten voor de lengte, maar dan zou het origineel ook 25mm kunnen zijn.

Ik wil de boutjes origineel houden, omdat het niet een puzzel van allerlei lengtes die er niet erin horen te zitten.

Bij mijn oude vivacity is het zelfs 25mm


 
Last edited:
Er is toch gewoon een vast waarde voor dat originele boutje??
Tuurlijk is er een vaste waarde.

Dit is de dikte van het bevestigingspunt van de bobine + de dikte van het bevestigingspunt op je frame + de dikte van het moertje.
Of dit moertje is gelast op het frame of dat dit gewoon een los moertje is, speelt geen rol.

En als je dan een "origineel" boutje wil, kijk je op je favoriete website welke Peugeot de juiste maat hanteert.
 
Ik snap het probleem ook niet zo goed, er wordt een heel goed en net antwoord gegeven. Volgens mij moet er trouwens gewoon een 10x25 flensbout (en heb je dus niet een los moertje nodig). Je zou nog verder kunnen zoeken op speedfight 2, want dit soort dingen zijn hetzelfde tussen een hoop van de Peugeot modellen.
 
Is het een optie om met Peugeot Nederland of de lokale Peugeot contact op te nemen.
Wellicht kun je hier dan deze vraag uitzetten aangezien je eigenlijk alleen genoegen neemt met de lengte van de (originele) bout ?
Wat ik, an sich, wel kan begrijpen maar waar niet iedereen je aan kan helpen.

Een andere oplossing is om iemand te vragen welke een SF3 heeft en of deze bereid is de bout los te halen en te meten ?
 
Fijn dat ik wel altijd andere mensen wel help.. Maar zelf er niks terug van mag verwachten.. Ik snap best wel dat niet iedereen een directe antwoord op een vraag weet. Maar dan zo kort af doen..

Niet iedereen rijdt op een Speedfight 3 denk ik.

Dan wordt het toch echt googlen of navragen bij een onderdelenzaak.

Maar wat is precies je intentie? Wil je het weer origineel maken of gewoon uit nieuwsgierigheid weten?
 
Ik heb een ludix waar ik naar kan kijken voor je morgen gebruikt t zelfde blok peugeot horizontaal? Als je er zelf dan nog niet bent uitgekomen

Ludix maakt gebruik van een origineel Peugeot motorblok (HA1 of HL2.
Speedfight 3 heeft een kloon (BE140QMB en/of BE140QMB-B) motorblok, zowel de AC als LC variant.

Alhoewel d.i.v. onderdelen uitwisselbaar zijn, zit er wel degelijk verschil tussen de beide motorblokken.
 
Ludix maakt gebruik van een origineel Peugeot motorblok (HA1 of HL2.
Speedfight 3 heeft een kloon (BE140QMB en/of BE140QMB-B) motorblok, zowel de AC als LC variant.

Alhoewel d.i.v. onderdelen uitwisselbaar zijn, zit er wel degelijk verschil tussen de beide motorblokken.
Bedankt, dit wat je hier zegt was ik al van op de hoogste. LC is overigens MB blok geen QMB (dat is volgens mij alleen AIR) en dus SD)

Vind het kloon blok opzicht wel beter. Heb i.i.g die klote compressor niet erop zitten.. En ook schijnen er morini uitlaten op het kloon blok te passen, waar het bij het originele niet kan.

Ik heb het boek van Haynes hier ook liggen van Peugeot, v-clic, Speedfight 3, vivacity 3, Kisbee & tweet.

Vind het niet echt een waardevol boek omdat het meeste in zwart wit staat.. Maar voor sommige dingen zoals plaatjes is het wel handig om dingen te proberen op te zoeken.
 
Back
Top