Beetje Hulp Nodig met afstellen

Hallo iedereen, ik ben in het bezit van een Nrg Power LC uit 2010 met een Dr70. Ik heb recent een nieuwe Polini hi speed vario er onder gezet met 5.9g rolletjes (ook met 5.5g geprobeerd maar dan zit ie met volgas direct op 10000rpm, dat lijkt mij een beetje overtoeren). Er zaten eerst malossi witte trekveertjes in, maar deze heb ik vervangen voor origineel omdat ie alleen op volgas weg kwam. Er zit ook een malossi witte drukveer in met dat polini evo slider systeem.
Het probleem is dat ik het hem niet helemaal lekker afgesteld krijg. Hij blijft een beetje onstabiel lopen op hoge toeren. Ik kan nog proberen om 6.3g rolletjes erin te zetten samen met een polini blauwe drukveer, is polini blauw btw zwaarder dan malossi wit? Ik heb geen idee en kan er niets over vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Er is een iets groter probleempje bij gekomen ben ik bang, mijn Nrg maakt oppeens een heel angstaanjagend geluid, een schrapende ratel. Ik heb een video Ik heb al naar de vario gekeken, is er ook meerdere keren af geweest. Ik heb weer geen idee wat het kan zijn.
Wie o wie wordt mijn redder in nood.

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar na de 3de keer de volledige overbrenging eraf halen en nakijken is het geratel gestopt. Geen idee wat het was of waar het heen is.
 
Last edited:
Kan je er misschien een geluidsopname van maken?

Er is in een scooter niet heel erg veel wat kan schrapen. Meestal als het al aan je motortje zelf ligt dan merk je het al in vermogen.
 
Oh uuhh.

Ik zou echt geen idee hebben, misschien een boutje ergens dat los zat en meetrilde?

Ik zou met dat geluid al een lange schroevendraaier gepakt hebben en naar de kleppen en het krukas geluisterd hebben, maar die lossen zichzelf meestal niet plotseling op.
 
Oh uuhh.

Ik zou echt geen idee hebben, misschien een boutje ergens dat los zat en meetrilde?

Ik zou met dat geluid al een lange schroevendraaier gepakt hebben en naar de kleppen en het krukas geluisterd hebben, maar die lossen zichzelf meestal niet plotseling op.
Ja krukas was ik ook heel bang voor, gelukkig is het een 2takt dus geen kleppen die oppeens opstandig kunnen zijn. Een los boutje zou kunnen, maar het geluid was wel echt heel erg luid. Maarja dan maar even voorzichtig doorgaan met afstellen.
 
Back
Top