beenschild deksel vespa zit vast!?!

saveliy

Well-Known Member
Beste scooter/motor fanaten! Ik zit met een klein probleempje... bij het los en vastmaken van de beenschild van mijn vespa sprint 2018 ( best vaak gedaan) ben ik dit keer toch te snel geweest en heb ik de clipje die je in moet drukken met je slot vergeten in zijn normale positie te zetten. Is er iemand die een trukje heeft op het klepje weer te openen of een idee heeft hoe het open kan?
Ik zou het enorm op prijs stellen als iemand tips heeft :)

groetjess
 
Advertisement - register to remove this

Aiiiii.......
Hoogstwaarschijnlijk moet je van achter naar voren alle kappen verwijderen totdat je bij het beenschild komt.
Dan pas kan je het clipje bereiken.
Tijdrovend klusje, maar volgens mij de enige oplossing.
Ik hoop voor jou dat iemand anders een andere/snellere oplossing heeft....
Succes en laat even weten of het gelukt is !
 
Aiiiii.......
Hoogstwaarschijnlijk moet je van achter naar voren alle kappen verwijderen totdat je bij het beenschild komt.
Dan pas kan je het clipje bereiken.
Tijdrovend klusje, maar volgens mij de enige oplossing.
Ik hoop voor jou dat iemand anders een andere/snellere oplossing heeft....
Succes en laat even weten of het gelukt is !
dat lijkt me niet te lukken sinds de treeplank ook vast zit onder de beenschild met 4 schroeven...
 
!bump, ik heb het zelf gevonden. Bij de voorkap, middenklepje afhalen links boven met een schroefdraaier een klein zwart pinnetje opzoeken/voelen en gewoon goed indrukken. Dan heb je je beenschildklep open zonder sleutel of moeilijkere handelingen.
 
!bump, ik heb het zelf gevonden. Bij de voorkap, middenklepje afhalen links boven met een schroefdraaier een klein zwart pinnetje opzoeken/voelen en gewoon goed indrukken. Dan heb je je beenschildklep open zonder sleutel of moeilijkere handelingen.
Hoi bij mij is dit ook gebeurd, ik kan alleen dat zwarte knopje niet vinden... kan je nog een duidelijker uitleg geven?
 
51711
Oke, Ongeveer rond dit gedeelte aan de binnenkant van je vespa zit een haakje. klepje afhalen etc.. dan precies in het midden-boven kant van de beenschild aan de voorkant er van zit een haakje, aan de binnenkant zit precies soort haakje die je met een beetje langer schroefdraaier voorzichtig in kan drukken. Dan bots je eigenlijk het effect van het drukken van je startsleutel in het contact maar dan direct bij de bron zelf.
 
View attachment 51711
Oke, Ongeveer rond dit gedeelte aan de binnenkant van je vespa zit een haakje. klepje afhalen etc.. dan precies in het midden-boven kant van de beenschild aan de voorkant er van zit een haakje, aan de binnenkant zit precies soort haakje die je met een beetje langer schroefdraaier voorzichtig in kan drukken. Dan bots je eigenlijk het effect van het drukken van je startsleutel in het contact maar dan direct bij de bron zelf.
Dankje het is gelukt!!
 
Hallo, ik heb gister mijn scooter gerepareerd (heb de koplamprand en sierstrip vervangen). Na dat ik dat gedaan heb wilde ik het been schild weer terug zetten om de 5 schroefjes die ik had losgemaakt weer vast te maken. Aleen ging perongeluk het handschoen vakje dicht (hier kwam ik pas achter toen hij vast zat/klikte. Nu kan ik niet meer bij die schroefjes die ik nog vast moet maken. Als ik de sleutel in het contact doe, kan ik hem ook vedder in drukken. Er klopt iets dus niet. Hierdoor gaat het handschoenvakkje ook niet open hoe het normaal moet. Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit vakje open maakt om zo de schroefjes weer vast te maken. Want zo rond rijden lijkt mij niet handig. Of weet iemand die ik het hele been schild eraf krijg. Dat is ook een optie.

ik zou het zo fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen !!

met vriendelijke groet Tim
 
Back
Top