Beenruimte

Advertisement - register to remove this

Ik wil graag een Aerox, vooral als het regent/slecht weer want op m'n Derbi word je namelijk behoorlijk nat/vies van het opspattende water. Maar omdat een Aerox bijna de enige scooter is die mij aanspreekt + een 2e scooter niet noodzakelijk is laat ik het maar voor wat het is. Met de Derbi heb ik ook een hoop fun/gemak.
 
Dan zou ik er gewoon een Chinees bij kopen voor weinig geld gezien die paar keer dat je erop rijdt.
Zonde om een Aerox te kopen naast een Derbi mijn inziens.

Met een Chinees bedoel ik niet per definitie een retro.
Je hebt ook Chinese scooters in bijvoorbeeld Aerox style.


Bijvoorbeeld:
image.jpg
 
Ikzelf ben 1m92 en heb geen probleem op een Yamaha Neos.... chinese prul aan de kant laten, heeft ook totaal geen "doorverkoop" waarde ;)
 
Ikzelf ben 1m92 en heb geen probleem op een Yamaha Neos.... chinese prul aan de kant laten, heeft ook totaal geen "doorverkoop" waarde ;)
Dat is onzin... Ik koop altijd "kapotte" op, maak ze en verkoop ze door. Daarbij heb ik er zelf ook 1 naast mijn 2 "merk"scooters. Ik weet dus waar ik het over heb.
Je koopt vandaag zo'n scooter voor €450 - €550 euro en over een jaar en 5.000 km verder verkoop je hem weer voor hetzelfde geld (beetje pech een €50 minder).
Ze rijden best prima hoor, kwaliteit is absoluut minder maar daar is de prijs ook naar. Als je de nodige basiskennis hebt en rolletjes een v-snaartje zelf kan vervangen en een carbje zelf schoon kan maken lach je je rot qua kosten. Carb schoonmaken teveel moeite? Koop je gewoon een nieuwe voor €25.

Nee, ze kunnen qua kwaliteit zeker niet op tegen EU scooters, maar ik vindt er niks mis mee.
 
@nielss055 Denk dat je er dan meer geld erin moet pompen dan dat het werkelijk wat opleverd.. Chinese onderdelen hebben de neiging om snel achteruit te gaan.. Roest, heftige slijtage, slechte kwaliteit lagers is iets heel normaals voor een china scooter.
Enigste wat nog echt `redelijk is` is een peugeot kisbee.. Voor de rest zou ik de gok niet wagen..

Problemen dat ik zelf ben tegen gekomen;

* Slecht laswerk
* frames zijn te licht uitgevoerd *zo min mogelijk metaal erin verwerken*
* Slechte coatings die na 8000km al de geest geven en daardoor een hoop roest ontstaat.
* Slechte rubbertjes (dempertjes)
* Montage hardware (zoals bouten, schroeven, moeren) (na zoveel kilometer worden die zachter en vergrote kans op afbreken, als er enkele dat doen, dan breken de andere gegarandeerd ook af)
* Slechte kwaliteit lagers (gemaakt in china, dus geen USA of EU kwaliteit)
* Koper is vaak van zachter materiaal dat wat wij hier in de EU gebruiken dus komt vaker voor dat je ineens een hoop speling op de vario bus hebt.
* Poelies waar een slag in zit.
* De aller goedkoopste china scooters hebben erg slechte kwaliteit kappen
* Nep chroom waar 3000km al begint te roest..

Zo kan ik nog wel even door gaan.
 
Enkele problemen die je beschrijft kloppen, andere niet of zijn niet meer van toepassing.

* Slecht laswerk
Dit is niet meer. Was vroeger inderdaad wel het geval bij deze scooters. Frames scheurden letterlijk doormidden.
* frames zijn te licht uitgevoerd *zo min mogelijk metaal erin verwerken*
Zie "slecht laswerk".
* Slechte coatings die na 8000km al de geest geven en daardoor een hoop roest ontstaat.
Dit klopt inderdaad bij de uitlaat. Bij framedelen valt het mee. M.i. niet meer dan bij EU frames.
* Slechte rubbertjes (dempertjes)
Valt mee. Ik vervang ze in de regel niet vaker dan bij EU scooters.
* Montage hardware (zoals bouten, schroeven, moeren) (na zoveel kilometer worden die zachter en vergrote kans op afbreken, als er enkele dat doen, dan breken de andere gegarandeerd ook af)
Dit klopt. Ze gaan enorm snel roesten en kunnen dan breken. Ik vervang ze altijd voor goede kwaliteit RVS bouten, met uitzondering van de bouten in aluminium delen.
* Slechte kwaliteit lagers (gemaakt in china, dus geen USA of EU kwaliteit)
Kwaliteit is inderdaad minder, maar echt slecht vind ik niet. Vroeg of laat vervang je ze voor de betere kwaliteit Kymco lagers en ook dit probleem is opgelost.
* Koper is vaak van zachter materiaal dat wat wij hier in de EU gebruiken dus komt vaker voor dat je ineens een hoop speling op de vario bus hebt.
Heb ik inderdaad vaker gehoord, maar zelf nog nooit meegemaakt. Op te lossen door de Kymco bussen (en eventueel ook de vario) te gebruiken.
* Poelies waar een slag in zit.
Nog nooit meegemaakt.
* De aller goedkoopste china scooters hebben erg slechte kwaliteit kappen
Volledig mee eens. Sterker nog, alle GY6 Chinese scooters hebben belachelijk dunne kappen. Ze scheuren heel snel en een krasje blijft zeker niet aan het oppervlak.
* Nep chroom waar 3000km al begint te roest..
Ook volledig mee eens. Dit moet je dan maar voor lief nemen bij een Chinees. Is niks aan te doen.


Mijn inziens geen grote problemen. Ik verhelp veel op voorhand, wat veel problemen bespaart.
Als je handig bent en je vervangt de onderdelen die kapot gaat voor Kymco onderdelen ben je spekkoper, mits je de scooter alleen af en toe gebruikt. Het zijn geen scooters die als hoofdvervoer gebruikt moeten worden.
Ik bijvoorbeeld gebruik de Chinees alleen voor plezierritjes in de zomer (ze zitten wel heel lekker).
 
Back
Top