Bedrijfsauto

Op de zaak nemen is niet simpel. Wil je goedkoop rijden dan kan je er geen prive km's mee maken.

En anders krijg je 22% bijtelling ongeveer. Dan kan je onbeperkt km's maken.

Nu kan je elke verreden km voor je bedrijf ook aftrekken a 19cent de km bij de belasting.

Je moet dus even uitrekenen wat voor jouw het goedkoopste uitkomt
 
Raymond, BPM geldt alleen op nieuwe auto's. BPM terug vorderen bij aankoop van een occasion heb ik nog niet vernomen. Wel de BTW terug vorderen als het een BTW auto is.

@ ErikH, Peugeot bipper is niet leverbaar met dubbele cabine, dus die valt af. Kwa prijs zit je wel weer binnen de eisen. Dubbele cabine in zo'n auto kan ook niet, de laadruimte is te kort om er een dubbele cabine in te bouwen. Je laadruimte moet dan achter de scheidingswand ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen (minstens 1.50m als ik me niet vergis). Gezien de Bipper/Nemo niet zo groot is van binnen gaat dat dus niet lukken.
 
Raymond, BPM geldt alleen op nieuwe auto's. BPM terug vorderen bij aankoop van een occasion heb ik nog niet vernomen. Wel de BTW terug vorderen als het een BTW auto is.

@ ErikH, Peugeot bipper is niet leverbaar met dubbele cabine, dus die valt af. Kwa prijs zit je wel weer binnen de eisen. Dubbele cabine in zo'n auto kan ook niet, de laadruimte is te kort om er een dubbele cabine in te bouwen. Je laadruimte moet dan achter de scheidingswand ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen (minstens 1.50m als ik me niet vergis). Gezien de Bipper/Nemo niet zo groot is van binnen gaat dat dus niet lukken.

Had ff gemist dat het om een 4 persoons ging.
Is een grote station niets? Ik weet niet hoeveel spul je mee moet nemen..
 
Raymond, BPM geldt alleen op nieuwe auto's. BPM terug vorderen bij aankoop van een occasion heb ik nog niet vernomen. Wel de BTW terug vorderen als het een BTW auto is.

@ ErikH, Peugeot bipper is niet leverbaar met dubbele cabine, dus die valt af. Kwa prijs zit je wel weer binnen de eisen. Dubbele cabine in zo'n auto kan ook niet, de laadruimte is te kort om er een dubbele cabine in te bouwen. Je laadruimte moet dan achter de scheidingswand ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen (minstens 1.50m als ik me niet vergis). Gezien de Bipper/Nemo niet zo groot is van binnen gaat dat dus niet lukken.

ok maar je kan ook ocasions kopen die ex btw zijn en dergelijke
 
Ik zou gewoon voor een Opel Vivaro achtige gaan. Maar dan eerder voor een Renault Trafic. Precies dezelfde bus maar meer waar voor je geld.

2e hands bedrijfsmatig kopen en dan de BTW terugvragen?
 
Op de zaak nemen is niet simpel. Wil je goedkoop rijden dan kan je er geen prive km's mee maken.

En anders krijg je 22% bijtelling ongeveer. Dan kan je onbeperkt km's maken.

Nu kan je elke verreden km voor je bedrijf ook aftrekken a 19cent de km bij de belasting.

Je moet dus even uitrekenen wat voor jouw het goedkoopste uitkomt

Inderdaad, ik declareer zo ook mijn ritjes. Kan tot 27 ct per km dacht ik, die 19 ct is belasting vrij.
 
Bij mn pa rijden ze met van die 115 pk's geloof ik. 6 bak, maar dat loopt ook zo op zijn gemak naar de 170. Rijdt echt super, zeker als ze leeg zijn. Buiten wat gereedschap ligt er niks van gewicht in.

Het is trouwens een DCI :*
 
Weet je trouwens zeker dat het niet past in de garage? Zo'n vivaro past er namelijk vaak wel in.

heb zelf een vivaro, gaat dus never in de garage.. Meetse garages zijn 2.00 hoog, vivaro is 2.10 :P dus gaat niet :+..

verder echt een super wagen..! ik wist het wel, als ik voor die keuze stond..

Btw het is ook best aantrekkelijk om een nieuwe vivaro op de kop te tikken.. als je hem prive wilt betaal je 15% van de cataloguswaarde per jaar.
 
Back
Top