Bedrijfsauto

Haagze sf2

F0rum psycholoog
Beste mede forum mensen,
Mijn bedrijf begint nu een beetje te draaien,
en aangezien ik steeds met me eigen ( kleine ) auto aan kom rijden of met de zafira van me pa wil ik nu dan toch een bedrijfsauto'tje
Leasen wil ik niet. maybe dat ik wel belastingvrij kan kopen IVM eigen zaak
( moet ik nog ff uitzoeken of ik er dan ook prive in mag rijden )
budget 10K

Eisen:
Tjah minimaal 4 personen kunnen vervoeren

ik heb 2 auto's op het zicht ( totaal verschillend )
de
opel vivaro dubbel kabine
productimage2.php

Deze auto hoeft verder geen uitleg denk ik

+ punt
mooi,
prof,
- punt
past niet in de garage :X
kan hem enkel betalen mits ik hem bpm kan aanschaffen
en mag ik er dan ook prive van gebruik mee maken...

en de

Dacia MVC :X
ramen1_border.jpg

Die laatste is best aantrekkelijk geprijst als ik hem particulier zou aanschaffen maar toch zo nu en dan opdrachten moet doen dan heb ik toch de ruimte hier voor + dat hij open slaande deuren heeft achter ( ala bestelbus )

+ goedkoop bij prive aanschaf
zuinig stadsvervoer

- tjah merk ( B renault merk )
- image denk ik

jullie nog tips en truuks :P
 
Advertisement - register to remove this

dacia! serieus, ziet ze steeds vaker.. super betaalbaar + erg luxe vergeleken met andere auto's voor dat geld :D

Zelf heb ik een vivaro van de zaak 1,9 versie met 6 versnellingen, enekele kabine.. Ook super fijne wagen + hij is erg zuinig en super ruim. het zijn allebei gewoon goede auto's.. nadeel beschrijf je al.. 10 cm te hoog voor in de garage te kunnen helaas.
 
100% de dacia :d

prima auto, als je niet om uiterlijk geef, en ook goede kwaliteit, je krijg er 3 jaar fabrieksgarantie op!!

en zeer veel ruimte....

heb genoeg van die hokken verkocht +ralf+
 
ok, maar laat ik hopen dat me bedrijf nog meer groeit, dan heb ik aan de vivaro in de toekomst wel meer. niet dat ik over 1 jaar weer een andere auto moet nemen. + dat een vivaro of een dacia, tjah. de vivaro komt wat meer prof over bij de klanten denk ik
 
ok maar problemen zijn van de vivaro past niet in de garage dus elke dag betaald
parkeren op me werk :X, en wil er ook prove mee rijden dus moet nog ff uitvogelen of dat kans als ik de auto zonder bpm aanschaf
 
Bedrijfsauto en bpm

Als ondernemer hoeft u bij aankoop van een bestelauto geen belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) te betalen. Ook kan een lager tarief motorrijtuigenbelasting gelden. Als u uw bestelauto binnen 5 jaar na aanschaf aan een particulier verkoopt of exporteert, dan moet u rest-bpm aan de Belastingdienst betalen. Dit geldt ook als u stopt met uw onderneming. Bij verkoop van de auto na 5 jaar hoeft u geen bpm meer te verrekenen.
Voorwaarden

* U bent ondernemer voor de omzetbelasting en in het bezit van een btw-nummer.
* De bestelauto staat op uw naam of op de naam van uw bedrijf.
* U gebruikt de auto jaarlijks voor meer dan 10% van de verreden kilometers voor uw onderneming.
* U moet zelf de rest-bpm bij de Belastingdienst aangeven.


zitten dus wel wat hoeken een ogen aan maar zou moeten kunnen :P
 
Maar je moet voor je bedrijf ook veel spullen vervoeren neem ik aan? Als je gaat groeien al helemaal, ik denk dat je 100% voor een bus moet gaan.
 
Waarom persé nieuw? Ik zou voor een tweedehands transporter gaan. Volgens mij zijn die wel een stukkie lager dan zo'n Opel.
 
Ipv de Vivaro kan je ook voor de Renault Traffic kijken. Is standaard een stuk kaler en daarom ook goedkoper. Die DTI rijdt prima (115 pk diesel ofzo?)
 
Back
Top