Hallo ,
Bij deze wil ik mijn project met jullie delen!
Eerst mij effe voorstellen ik ben Lars woon in Antwerpen (Belgie) ben 20jaar.
Mijn scooter gebeuren begon op men 15jaar toen een paar vrienden van me een scooterkochten dus wou ik ook een scooter!
Heb een aantal straat scooters : MBK booster , MBK stunt , en ten slotte een Benelli 491 gehad maar die stelden op zich niet veel omdat ik er toen niks van kende!
Toen ik dan paar vrienden had leren kennen die een scooter hadde om meetings mee te doen wou ik het wel eens bekijken , effe mee gaan zien en zo tot intresse gekomen!
Vanaf die dag wist ik dat ik ook wel zo iets wou maar wat kan je doen als je naar school gaat en niet echt het budjet hebt --> sparen maar,
heb men best hier in gedaan en een scootertje gekocht men eerste keus viel op een sonic!
dat is niet afgeraakt aangezien ik er geen geld meer voor had ivm auto rijbewijs enzo.
Dan effe geen zin meer gehad het was winter dus niet veel te doen uiteindelijk gedaan mee school en gaan werken , toen was er ineens een mooi budjet voor een sprint scooter!
Dus op zoek gegaan naar een frame en blok! Maar aangezien ik nog geen ervaring had met een snel blok was de bedoeling men setup een beetje rustig aan te doen. Zo gezegt maar zo is het niet gegaan , vrind van me verkocht een aerox zonder kappen met een setje carters en een speed 6t erop!
Na lang denken toch maar gaan ophalen!
Hier redelijk wat ervaring mee opgedaan qwa opbouwen van een blok en hoe het moet soms ook wat tegenslag maja dat hoort er nu 1x bij!
setup was toen :
Malossi speed 6t
hebo racing 4 uitlaat
seletra rotor
overrange setje
hebo p12 krukje
13/44 vertanding
delta clutch
wingbel
iets van een 20pk mee gescoort en ging behoorlijk hard!
uiterlijk was er nooit iets aan gedaan enkel een kaal frame! uiteindelijk is het dan dit geworden :
Toen begon het mooi weer te worden en de eerste meeting kwam in zicht -> Perkpolder uiteindelijk niet kunnen gaan aangezien ik ziek in mijn bed lag
Hier stopte ik dan gelijk mee de rox!
Toen ik vernam dat Beunhaas zijn booster zou weg doen heb ik geen seconde getwijfeld of ik deze niet zou kopen! Toch maar direct gaan ophalen en thuis in elkaar gezet met men oude blokje dat ik had ligge :
Deze scooter van me had de setup :
Speed 7t
DPR c30
pvl digi
overrange setje
hebo krukje
delta clutch
wingbel
13/44
Met deze scooter heb ik aantal meetings van 2006 gedaan :
-Best
-Lint
-Zottegem
-Heule
hiermee heb ik dan een sobere 19pk gescoort , nooit echt op en top afgesteld ging altijd niet zo slecht soms wat minder soms wat beter. Jammer genoeg niet veel pics meer van trug te vinden aangezien ik men pc heb geformateerd en dus ook al men pics kwijt ben.
Dan was ik het beetje beu Booster verkocht daarna had ik de bedoeling van een aerox 100 met lc blok te gaan opbouwen , hier ok aan begonnen met de intensie deze klaar te krijgen tegen Harelbeke!
Maar door een aantal kleine dingen is dit niet klaar geraakt. Jammer maar zo gaat het nu 1x.
Deze aerox heb ik dan verkocht omdat er een aantal vrienden van me stopten/wouden stoppen.Dan was ik ook eerst van plan ermee te stoppen!
Maar ik kan niet zonder scooter heb ik gemerkt vind het te leuk om te doen en mee bezig te zijn , dus opzoek naar een scooter en verse onderdelen aangezien ik alles had verkocht...
ZO dat was stukje geschiedenis...
Na wat zoeken en denken kwam ik erachter dat ik niet veel scooters vond die me echt aanspraken. Ineens kwam een vriend van me af en die zij waarom neem je mijn aerox frame niet effe over nagedacht en toch maar gedaan!
Niet de meest orginele scooter maja ik vind ze wel mooi en dat is wat telt toch ?!
Setup wordt nagenoeg het zelfde omdat ik het persoon erg leuk en goed vond gaan dus waarom iets anders gaan uittesten?!
Hier en daar wordt er wel wat verandert aan de setup :
Cilinder : Speed 7t (untuned)
UItlaat : nog over aan het denken
Krukas : Stage 6 hpc p12
Carb : 28mm Keihin (echte)
Vertanding : 13/44
Vario : mhr 2005
poulies : mhr overrange
Koppeling : delta clutch - wordt mss vervangen door een stage 6
Koppelingshuis : wingbel - wordt mss ook stage 6
ontsteking : nog over aan het denken wss trug pvl of malossi
Fotos van het frame afzonderlijk heb ik niet. (iedereen kent een aerox framepje veronderstel ik ?)
Wel een foto van toen het stuur en de nog verlaagde voorvork erin zat.
Dan maar onderdeeltjes beginnen kopen bij elkaar zoeken :
Speed 7t gekocht :
Delta en wingbel van maat van me overgenomen (komt later mss nog een stage 6 koppeling + koppelingshuis).
overrange aangekocht :
Keihin 28mm :
Waterpompje :
Dan maar het blokje gaan ophalen :
Blokje grootendeels opgebouwd rotor is niet van mij!
Verlast subframe zodat de carb naar achteren kan.
YSS veertje 280mm aageschaft (Later kwam er een 330mm).
En zo kwam die er dan uit te zien.
toen kwamen we tot de ontdekking dat de ontsteking kapot was dus konden we niet testen!
Wat dan gedaan heel de boel trug gestript om het frame , velgen , t-stuk , vorkbenen en ander kleurtje te geven.
ineens ook andere vork benen gekocht die andere waren verlaagt dus moest ik er andere hebbe...
Het kleurtje dat frame en al de rest wordt.
Gisteren ook nog bestelling binnen gehad :
Stage 6 dubbel laags filter , YSS 330mm , carbon look kickstarter en aan aerox stuurpen aangezien de vorige van een booster was dus te laag!
Met de kappen sta ik nog nergens! Moet er nog aan beginnen maar eerst ga ik mijn setup verder aanvullen en daarna komen de kappen aan de beurt.
Dus dat zien julli evan zelf wel!
Afwerking ga ik voor : zwart , mat zwart en carbon gaan
de kleur van de kappen staat ook al redelijk vast :
Update 14/1/07
Zo als machiel al aanhaalde heb ik een uitlaatje gekocht het is de KRD F1 2006 geworden :
Vergelijking mee de c21 :
Ook heb ik een Stage 6 V-force membraampje gekocht :
Men stuurpen laten afdraaien zodat men vooruitstaande clamp hoog genoeg komt met men kappen erop :
zizo , Morge of overmorge heb ik men spruitstukje.
Dan ken het blok verder in elkaar. Frame en de rest van de spullen die gespoten moesten worden staan ook al in de juiste kleur enkel nog vernis en klaar! Deze week nog picjes van.
Doel :
-Zo veel mogelijk plezier beleven op de niet sbo meetings van 2007.
-21 + pks uit de std speed 7t halen zo nodig deze ook laten aanpassen voot meer vermogen.
-Alles in orde maken voor sbo 2008 want ik denk niet dat ik hem voor sbo 2007 nog helemaal in orde krijg.
-Een verzorgd uiterlijk bekomen maar dat vraagt nog wat tijd.
Updates komen in de eerste post + in aparte post.
Tot de volgende update!
Bij deze wil ik mijn project met jullie delen!
Eerst mij effe voorstellen ik ben Lars woon in Antwerpen (Belgie) ben 20jaar.
Mijn scooter gebeuren begon op men 15jaar toen een paar vrienden van me een scooterkochten dus wou ik ook een scooter!
Heb een aantal straat scooters : MBK booster , MBK stunt , en ten slotte een Benelli 491 gehad maar die stelden op zich niet veel omdat ik er toen niks van kende!
Toen ik dan paar vrienden had leren kennen die een scooter hadde om meetings mee te doen wou ik het wel eens bekijken , effe mee gaan zien en zo tot intresse gekomen!
Vanaf die dag wist ik dat ik ook wel zo iets wou maar wat kan je doen als je naar school gaat en niet echt het budjet hebt --> sparen maar,
heb men best hier in gedaan en een scootertje gekocht men eerste keus viel op een sonic!
dat is niet afgeraakt aangezien ik er geen geld meer voor had ivm auto rijbewijs enzo.
Dan effe geen zin meer gehad het was winter dus niet veel te doen uiteindelijk gedaan mee school en gaan werken , toen was er ineens een mooi budjet voor een sprint scooter!
Dus op zoek gegaan naar een frame en blok! Maar aangezien ik nog geen ervaring had met een snel blok was de bedoeling men setup een beetje rustig aan te doen. Zo gezegt maar zo is het niet gegaan , vrind van me verkocht een aerox zonder kappen met een setje carters en een speed 6t erop!
Na lang denken toch maar gaan ophalen!
Hier redelijk wat ervaring mee opgedaan qwa opbouwen van een blok en hoe het moet soms ook wat tegenslag maja dat hoort er nu 1x bij!
setup was toen :
Malossi speed 6t
hebo racing 4 uitlaat
seletra rotor
overrange setje
hebo p12 krukje
13/44 vertanding
delta clutch
wingbel
iets van een 20pk mee gescoort en ging behoorlijk hard!
uiterlijk was er nooit iets aan gedaan enkel een kaal frame! uiteindelijk is het dan dit geworden :
Toen begon het mooi weer te worden en de eerste meeting kwam in zicht -> Perkpolder uiteindelijk niet kunnen gaan aangezien ik ziek in mijn bed lag
Hier stopte ik dan gelijk mee de rox!
Toen ik vernam dat Beunhaas zijn booster zou weg doen heb ik geen seconde getwijfeld of ik deze niet zou kopen! Toch maar direct gaan ophalen en thuis in elkaar gezet met men oude blokje dat ik had ligge :
Deze scooter van me had de setup :
Speed 7t
DPR c30
pvl digi
overrange setje
hebo krukje
delta clutch
wingbel
13/44
Met deze scooter heb ik aantal meetings van 2006 gedaan :
-Best
-Lint
-Zottegem
-Heule
hiermee heb ik dan een sobere 19pk gescoort , nooit echt op en top afgesteld ging altijd niet zo slecht soms wat minder soms wat beter. Jammer genoeg niet veel pics meer van trug te vinden aangezien ik men pc heb geformateerd en dus ook al men pics kwijt ben.
Dan was ik het beetje beu Booster verkocht daarna had ik de bedoeling van een aerox 100 met lc blok te gaan opbouwen , hier ok aan begonnen met de intensie deze klaar te krijgen tegen Harelbeke!
Maar door een aantal kleine dingen is dit niet klaar geraakt. Jammer maar zo gaat het nu 1x.
Deze aerox heb ik dan verkocht omdat er een aantal vrienden van me stopten/wouden stoppen.Dan was ik ook eerst van plan ermee te stoppen!
Maar ik kan niet zonder scooter heb ik gemerkt vind het te leuk om te doen en mee bezig te zijn , dus opzoek naar een scooter en verse onderdelen aangezien ik alles had verkocht...
ZO dat was stukje geschiedenis...
Na wat zoeken en denken kwam ik erachter dat ik niet veel scooters vond die me echt aanspraken. Ineens kwam een vriend van me af en die zij waarom neem je mijn aerox frame niet effe over nagedacht en toch maar gedaan!
Niet de meest orginele scooter maja ik vind ze wel mooi en dat is wat telt toch ?!
Setup wordt nagenoeg het zelfde omdat ik het persoon erg leuk en goed vond gaan dus waarom iets anders gaan uittesten?!
Hier en daar wordt er wel wat verandert aan de setup :
Cilinder : Speed 7t (untuned)
UItlaat : nog over aan het denken
Krukas : Stage 6 hpc p12
Carb : 28mm Keihin (echte)
Vertanding : 13/44
Vario : mhr 2005
poulies : mhr overrange
Koppeling : delta clutch - wordt mss vervangen door een stage 6
Koppelingshuis : wingbel - wordt mss ook stage 6
ontsteking : nog over aan het denken wss trug pvl of malossi
Fotos van het frame afzonderlijk heb ik niet. (iedereen kent een aerox framepje veronderstel ik ?)
Wel een foto van toen het stuur en de nog verlaagde voorvork erin zat.
Dan maar onderdeeltjes beginnen kopen bij elkaar zoeken :
Speed 7t gekocht :
Delta en wingbel van maat van me overgenomen (komt later mss nog een stage 6 koppeling + koppelingshuis).
overrange aangekocht :
Keihin 28mm :
Waterpompje :
Dan maar het blokje gaan ophalen :
Blokje grootendeels opgebouwd rotor is niet van mij!
Verlast subframe zodat de carb naar achteren kan.
YSS veertje 280mm aageschaft (Later kwam er een 330mm).
En zo kwam die er dan uit te zien.
toen kwamen we tot de ontdekking dat de ontsteking kapot was dus konden we niet testen!
Wat dan gedaan heel de boel trug gestript om het frame , velgen , t-stuk , vorkbenen en ander kleurtje te geven.
ineens ook andere vork benen gekocht die andere waren verlaagt dus moest ik er andere hebbe...
Het kleurtje dat frame en al de rest wordt.
Gisteren ook nog bestelling binnen gehad :
Stage 6 dubbel laags filter , YSS 330mm , carbon look kickstarter en aan aerox stuurpen aangezien de vorige van een booster was dus te laag!
Met de kappen sta ik nog nergens! Moet er nog aan beginnen maar eerst ga ik mijn setup verder aanvullen en daarna komen de kappen aan de beurt.
Dus dat zien julli evan zelf wel!
Afwerking ga ik voor : zwart , mat zwart en carbon gaan
de kleur van de kappen staat ook al redelijk vast :
Update 14/1/07
Zo als machiel al aanhaalde heb ik een uitlaatje gekocht het is de KRD F1 2006 geworden :
Vergelijking mee de c21 :
Ook heb ik een Stage 6 V-force membraampje gekocht :
Men stuurpen laten afdraaien zodat men vooruitstaande clamp hoog genoeg komt met men kappen erop :
zizo , Morge of overmorge heb ik men spruitstukje.
Dan ken het blok verder in elkaar. Frame en de rest van de spullen die gespoten moesten worden staan ook al in de juiste kleur enkel nog vernis en klaar! Deze week nog picjes van.
Doel :
-Zo veel mogelijk plezier beleven op de niet sbo meetings van 2007.
-21 + pks uit de std speed 7t halen zo nodig deze ook laten aanpassen voot meer vermogen.
-Alles in orde maken voor sbo 2008 want ik denk niet dat ik hem voor sbo 2007 nog helemaal in orde krijg.
-Een verzorgd uiterlijk bekomen maar dat vraagt nog wat tijd.
Updates komen in de eerste post + in aparte post.
Tot de volgende update!
Last edited: