[BE] Speed RoX

Donkey

Well-Known Member
Hallo ,

Bij deze wil ik mijn project met jullie delen!

Eerst mij effe voorstellen ik ben Lars woon in Antwerpen (Belgie) ben 20jaar.

Mijn scooter gebeuren begon op men 15jaar toen een paar vrienden van me een scooterkochten dus wou ik ook een scooter!
Heb een aantal straat scooters : MBK booster , MBK stunt , en ten slotte een Benelli 491 gehad maar die stelden op zich niet veel omdat ik er toen niks van kende!

Toen ik dan paar vrienden had leren kennen die een scooter hadde om meetings mee te doen wou ik het wel eens bekijken , effe mee gaan zien en zo tot intresse gekomen!
Vanaf die dag wist ik dat ik ook wel zo iets wou maar wat kan je doen als je naar school gaat en niet echt het budjet hebt --> sparen maar,
heb men best hier in gedaan en een scootertje gekocht men eerste keus viel op een sonic!
dat is niet afgeraakt aangezien ik er geen geld meer voor had ivm auto rijbewijs enzo.

Dan effe geen zin meer gehad het was winter dus niet veel te doen uiteindelijk gedaan mee school en gaan werken , toen was er ineens een mooi budjet voor een sprint scooter!
Dus op zoek gegaan naar een frame en blok! Maar aangezien ik nog geen ervaring had met een snel blok was de bedoeling men setup een beetje rustig aan te doen. Zo gezegt maar zo is het niet gegaan , vrind van me verkocht een aerox zonder kappen met een setje carters en een speed 6t erop!
Na lang denken toch maar gaan ophalen!
Hier redelijk wat ervaring mee opgedaan qwa opbouwen van een blok en hoe het moet soms ook wat tegenslag maja dat hoort er nu 1x bij!

setup was toen :

Malossi speed 6t
hebo racing 4 uitlaat
seletra rotor
overrange setje
hebo p12 krukje
13/44 vertanding
delta clutch
wingbel

iets van een 20pk mee gescoort en ging behoorlijk hard!

uiterlijk was er nooit iets aan gedaan enkel een kaal frame! uiteindelijk is het dan dit geworden :

dsc000867pn1168625924.jpg


Toen begon het mooi weer te worden en de eerste meeting kwam in zicht -> Perkpolder uiteindelijk niet kunnen gaan aangezien ik ziek in mijn bed lag :(
Hier stopte ik dan gelijk mee de rox!


Toen ik vernam dat Beunhaas zijn booster zou weg doen heb ik geen seconde getwijfeld of ik deze niet zou kopen! Toch maar direct gaan ophalen en thuis in elkaar gezet met men oude blokje dat ik had ligge :

dsc002867rg1168626402.jpg


Deze scooter van me had de setup :

Speed 7t
DPR c30
pvl digi
overrange setje
hebo krukje
delta clutch
wingbel
13/44

Met deze scooter heb ik aantal meetings van 2006 gedaan :

-Best
-Lint
-Zottegem
-Heule

hiermee heb ik dan een sobere 19pk gescoort , nooit echt op en top afgesteld ging altijd niet zo slecht soms wat minder soms wat beter. Jammer genoeg niet veel pics meer van trug te vinden aangezien ik men pc heb geformateerd en dus ook al men pics kwijt ben.

Dan was ik het beetje beu Booster verkocht daarna had ik de bedoeling van een aerox 100 met lc blok te gaan opbouwen , hier ok aan begonnen met de intensie deze klaar te krijgen tegen Harelbeke!
Maar door een aantal kleine dingen is dit niet klaar geraakt. Jammer maar zo gaat het nu 1x.
Deze aerox heb ik dan verkocht omdat er een aantal vrienden van me stopten/wouden stoppen.Dan was ik ook eerst van plan ermee te stoppen!
Maar ik kan niet zonder scooter heb ik gemerkt vind het te leuk om te doen en mee bezig te zijn , dus opzoek naar een scooter en verse onderdelen aangezien ik alles had verkocht...

ZO dat was stukje geschiedenis...

Na wat zoeken en denken kwam ik erachter dat ik niet veel scooters vond die me echt aanspraken. Ineens kwam een vriend van me af en die zij waarom neem je mijn aerox frame niet effe over nagedacht en toch maar gedaan!
Niet de meest orginele scooter maja ik vind ze wel mooi en dat is wat telt toch ?!



Setup wordt nagenoeg het zelfde omdat ik het persoon erg leuk en goed vond gaan dus waarom iets anders gaan uittesten?!
Hier en daar wordt er wel wat verandert aan de setup :

Cilinder : Speed 7t (untuned)
UItlaat : nog over aan het denken
Krukas : Stage 6 hpc p12
Carb : 28mm Keihin (echte)
Vertanding : 13/44
Vario : mhr 2005
poulies : mhr overrange
Koppeling : delta clutch - wordt mss vervangen door een stage 6
Koppelingshuis : wingbel - wordt mss ook stage 6
ontsteking : nog over aan het denken wss trug pvl of malossi

Fotos van het frame afzonderlijk heb ik niet. (iedereen kent een aerox framepje veronderstel ik ?)
Wel een foto van toen het stuur en de nog verlaagde voorvork erin zat.

S5000221.jpg


Dan maar onderdeeltjes beginnen kopen bij elkaar zoeken :

Speed 7t gekocht :

S5000176.jpg


S5000181.jpg


S5000182.jpg


Delta en wingbel van maat van me overgenomen (komt later mss nog een stage 6 koppeling + koppelingshuis).

S5000187.jpg


overrange aangekocht :

S5000175.jpg


Keihin 28mm :

S5000232.jpg


Waterpompje :

S5000204.jpg



Dan maar het blokje gaan ophalen :

S5000217.jpg


Blokje grootendeels opgebouwd rotor is niet van mij!

S5000222.jpg


Verlast subframe zodat de carb naar achteren kan.

S5000223.jpg


YSS veertje 280mm aageschaft (Later kwam er een 330mm).

S5000192.jpg


En zo kwam die er dan uit te zien.

S5000227.jpg


toen kwamen we tot de ontdekking dat de ontsteking kapot was dus konden we niet testen!
Wat dan gedaan heel de boel trug gestript om het frame , velgen , t-stuk , vorkbenen en ander kleurtje te geven.

S5000249.jpg


S5000248.jpg


ineens ook andere vork benen gekocht die andere waren verlaagt dus moest ik er andere hebbe...

S5000250.jpg


Het kleurtje dat frame en al de rest wordt.

S5000254.jpg


Gisteren ook nog bestelling binnen gehad :
Stage 6 dubbel laags filter , YSS 330mm , carbon look kickstarter en aan aerox stuurpen aangezien de vorige van een booster was dus te laag!

S5000258.jpg


Met de kappen sta ik nog nergens! Moet er nog aan beginnen maar eerst ga ik mijn setup verder aanvullen en daarna komen de kappen aan de beurt.
Dus dat zien julli evan zelf wel!
Afwerking ga ik voor : zwart , mat zwart en carbon gaan

de kleur van de kappen staat ook al redelijk vast :

S5000251.jpg




Update 14/1/07

Zo als machiel al aanhaalde heb ik een uitlaatje gekocht het is de KRD F1 2006 geworden :

S5000268.jpg


S5000270.jpg


Vergelijking mee de c21 :

S5000273.jpg


S5000275.jpg


Ook heb ik een Stage 6 V-force membraampje gekocht :

S5000283.jpg


Men stuurpen laten afdraaien zodat men vooruitstaande clamp hoog genoeg komt met men kappen erop :

S5000286.jpg


zizo , Morge of overmorge heb ik men spruitstukje.
Dan ken het blok verder in elkaar. Frame en de rest van de spullen die gespoten moesten worden staan ook al in de juiste kleur enkel nog vernis en klaar! Deze week nog picjes van.


Doel :

-Zo veel mogelijk plezier beleven op de niet sbo meetings van 2007.
-21 + pks uit de std speed 7t halen zo nodig deze ook laten aanpassen voot meer vermogen.
-Alles in orde maken voor sbo 2008 want ik denk niet dat ik hem voor sbo 2007 nog helemaal in orde krijg.
-Een verzorgd uiterlijk bekomen maar dat vraagt nog wat tijd.

Updates komen in de eerste post + in aparte post.



Tot de volgende update!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mmm....als ik effe eerlijk mag zijn...het ziet er nu allemaal maar aardig "afgezijkt" en afgerost uit...maar parts zijn volges mij wel vers hopelijk maak je er zeker iets nets van suc6 dermee:)
 
gij hebt nu echt op iedereen gezijk he

uwe scooter is ook half ze gat maar af he heavyrox!
Donkey is nog bezig met de opbouw ervan!

het is niet omdat igj denkt dat uwen scooter den top is, dat andere er niet mogen naar streven om u te overtreffen he!


Terug ontopic, donkey heeft al andere mooie dingen laten zien!
 
gij hebt nu echt op iedereen gezijk he

uwe scooter is ook half ze gat maar af he heavyrox!
Donkey is nog bezig met de opbouw ervan!

het is niet omdat igj denkt dat uwen scooter den top is, dat andere er niet mogen naar streven om u te overtreffen he!


Terug ontopic, donkey heeft al andere mooie dingen laten zien!

:L omg ik op iedereen commentaar volgens mij verwar je me met iemand...ik zeg alleen dattie beter eerst ze frame netjes kan maken dat werkt gewoon veel fijner en dat jij meteen moet happe:L dat duw je je maar erges waar de zon niet komt...voor de rest heb ik nix te "zeiken" dus verpest die jonge zen topic niet en blijf lekker ontopic:L
 
@ Heavyaerox Ja zag er idd beetje beun uit daarben ik er ook aan bezig!
die pics zijn bvb van na verafbijt beurtje...
staat nu in de grondlak! Komt er zowizo beter uit te zien...
En idd de spullen zijn NIEUW.


Thx voor de reacties...
En voel je vooral niet te snel aangevallen! Ik vind het wel fijn dat mensen eerlijk zijn...
 
Update 14/1/07

Zo als machiel al aanhaalde heb ik een uitlaatje gekocht het is de KRD F1 2006 geworden :

S5000268.jpg


S5000270.jpg


Vergelijking mee de c21 :

S5000273.jpg


S5000275.jpg


Ook heb ik een Stage 6 V-force membraampje gekocht :

S5000283.jpg


Men stuurpen laten afdraaien zodat men vooruitstaande clamp hoog genoeg komt met men kappen erop :

S5000286.jpg


zizo , Morge of overmorge heb ik men spruitstukje.
Dan ken het blok verder in elkaar. Frame en de rest van de spullen die gespoten moesten worden staan ook al in de juiste kleur enkel nog vernis en klaar! Deze week nog picjes van.

Greetz Donkey
 
Back
Top