BDP vinden op een iget

Bsandfly

New Member
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mijn motorblok gedemonteerd.
Mijn vraag is hoe zet ik deze op tijd aan de hand van het vliegwiel (ik zie nergens een markering staan)

Zelf heb ik al geprobeerd via het nokkenas het streepje goed te zetten zodat die op het BDP staat. Maar als ik dan naar mijn vliegwiel kijk zie ik dat die daar nergens overeenkomt met iets van een markering.

Het gaat om een Piaggio zip iget uit 2019

Alvast bedankt,

Foto van het vliegwiel

image.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen ervaring met de giet maar zie je ook niks van markering/ontbrekend tandje als je de koelkap van het vliegwiel neemt?

Het BDP kun je makkelijk controleren door eerst de streepjes het nokkenas tandwiel juist te zetten en dan voorzichtig een schroevendraaier in het bougiegat te laten zakken totdat deze bovenop de zuiger rust.
Als je vliegwiel dan ook op tijd staat (dus je zuiger op BDP), zou je de schroevendraaier gelijk moeten zien zakken als je voorzichtig het vliegwiel eender welke kant op draait.
 
Ik heb geen ervaring met de giet maar zie je ook niks van markering/ontbrekend tandje als je de koelkap van het vliegwiel neemt?

Het BDP kun je makkelijk controleren door eerst de streepjes het nokkenas tandwiel juist te zetten en dan voorzichtig een schroevendraaier in het bougiegat te laten zakken totdat deze bovenop de zuiger rust.
Als je vliegwiel dan ook op tijd staat (dus je zuiger op BDP), zou je de schroevendraaier gelijk moeten zien zakken als je voorzichtig het vliegwiel eender welke kant op draait.
bedankt voor je antwoord, helaas heb ik dat geprobeerd alleen zie dan nergens een markering of iets in die richting waarop wijst dat de cilinder op het bdp staat.
 
Je nokje op je vliegwiel moet recht tegen over Pick Up Sensor van de ontsteking staan , zuiger helemaal boven , en gaatjes in het nokkenas tandwiel horizontaal staan , en puntje boven .
 
Het schoepenrad eraf.