bcd licht schakelaar

r0xracer

Well-Known Member
hallo

ik heb net me bcd licht voor me aerox binnen gekregen!!

en nu wil ik graag van me stnd, grote licht ( schakelaar )
een aan/uit knop maken voor me bcd licht!

hoe kan ik dat het beste doen?
 
Advertisement - register to remove this

waar tussen moet ik dat solderen dan?

want bcd licht heeft 4 draden:

2 per lamp
dus 2 voor + die gaan kroonsteentje in
dus 2 voor -

en dan komen er 2 draden van stnd. licht die die ik aan de andere kant van de kroonsteen
waar moet ik dan solderen??
 
r0xracer said:
waar tussen moet ik dat solderen dan?

want bcd licht heeft 4 draden:

2 per lamp
dus 2 voor + die gaan kroonsteentje in
dus 2 voor -

en dan komen er 2 draden van stnd. licht die die ik aan de andere kant van de kroonsteen
waar moet ik dan solderen??

wil je het netjes doen, dan doe het zoals ik het uitleg:

-je maakt beide + draden van de lamp aan elkaar met een kabelschoentje, amptje, of hoe ze het bij jullie ook noemen. dit doe je ook met de - draden van de lamp. voor de netheid kun je het nog afwerken met krimkouse of isolatietape.
- dan ga je bij je scooter kijken daar zitten 4 draden is dat blokje wat voor je koplamp bedoeld is. Zwart=massa, blauw=stadlicht, dan heb je nog een gele en een groene, als ik het goed heb ik groen normaal licht, en geel grootlicht.
heb je een rox van 2003 of later en wil je hem via de grootlicht schakelaar aan en uit kunnen zetten moet je gewoon de + van je grootlicht pakken en die op de + van je lamp doen(als het goed is de gele), en de - van de lamp op de zwarte draad uit je scooter. wel ff nameten voor de zekerheid ;) !!
-wil je het netjes doen en je blok voor de ori koplamp behouden dat trek je een stukje isolatie tape weg bij dat blokje, en zoek je de goeie draad, daar soldeer je da 2 draadjes extra op maakt alles weer netjes dicht met isolatie tape. dan doe je op de draden de vrouwlijke kabelschoentjes(dit omdat je anders korsluiting kunt krijgen als ze los hangen).

nu he heb je dus een extra aansluiting voor je bcd/tnt unit, en je kunt je originele unit ook gebruiken. ook kun je je voorkap nog makkenlijk eraf en erop doen zonder met kroonsteentjes te ligge klote..

suc6 dermee :P
 
jeroenaerox said:
wil je het netjes doen, dan doe het zoals ik het uitleg:

-je maakt beide + draden van de lamp aan elkaar met een kabelschoentje, amptje, of hoe ze het bij jullie ook noemen. dit doe je ook met de - draden van de lamp. voor de netheid kun je het nog afwerken met krimkouse of isolatietape.
- dan ga je bij je scooter kijken daar zitten 4 draden is dat blokje wat voor je koplamp bedoeld is. Zwart=massa, blauw=stadlicht, dan heb je nog een gele en een groene, als ik het goed heb ik groen normaal licht, en geel grootlicht.
heb je een rox van 2003 of later en wil je hem via de grootlicht schakelaar aan en uit kunnen zetten moet je gewoon de + van je grootlicht pakken en die op de + van je lamp doen(als het goed is de gele), en de - van de lamp op de zwarte draad uit je scooter. wel ff nameten voor de zekerheid ;) !!
-wil je het netjes doen en je blok voor de ori koplamp behouden dat trek je een stukje isolatie tape weg bij dat blokje, en zoek je de goeie draad, daar soldeer je da 2 draadjes extra op maakt alles weer netjes dicht met isolatie tape. dan doe je op de draden de vrouwlijke kabelschoentjes(dit omdat je anders korsluiting kunt krijgen als ze los hangen).

nu he heb je dus een extra aansluiting voor je bcd/tnt unit, en je kunt je originele unit ook gebruiken. ook kun je je voorkap nog makkenlijk eraf en erop doen zonder met kroonsteentjes te ligge klote..

suc6 dermee :P

na 3 keer lezen snapte ik hem al:D:P

maar ik heb de hele vakantie om er aan te werken!!

maar harstikke bedankt!!
 
r0xracer said:
misschien een domme vraag, maar hoe zie ik welk draad van bcd lamp + of - is?
staat er niet op:)


bcd lamp heb ik nog nooit gemonteerd, maar als het goed is maakt dat niet uit bij tnt tenminste niet.
volgens mij is dat bij bcd ook, ga daar maar vanuit als dat niet is aangegeven.. of als je draden niet rood en de andere zwart zijn :P

ma lukt het verder een beetje hoe ik het uit had gelegd :P :W hahah
 
oke ik heb gister de 2+ van de lamp aan elkaar gedaan(zo'n 'plugje' en dan met de tang dicht knijpen
en dat heb ik ook gedaan bij de -

maar die plugjes passen in het orginele blokje van het stnd licht!!

kan ik nu niet gewoon de plussen> op het gele draad!
en de minne op het zwarte draad??

want die dingen passen gewoon precies in die gaten!!
 
r0xracer said:
oke ik heb gister de 2+ van de lamp aan elkaar gedaan(zo'n 'plugje' en dan met de tang dicht knijpen
en dat heb ik ook gedaan bij de -

maar die plugjes passen in het orginele blokje van het stnd licht!!

kan ik nu niet gewoon de plussen> op het gele draad!
en de minne op het zwarte draad??

want die dingen passen gewoon precies in die gaten!!

als het goed stevig zit zou je het ook zo kunnen doen ja, als het er tijdens het rijden maar niet uit kan gaan.
zwart is de massa ja, en de gele is als het goed is het grootlicht, en anders is het de groene.
 
Back
Top