Bartj's Bierkoerier 2.0

Als het niet te vroeg is , kom ik wel Kerel .
Ik heb verder nog niks op de planning dus daar kunnen we wel wat mee volgens mij

Owja vandaag het zoveelste setje kappen gespoten. 1 van de weinige waar ik eigenlijk best tevreden over ben. Niet te gek maar ook niet te simpel. Morgen ff paar lagen 2k blanke lak eroverheen en klaar. Binnenkort ff vork eruit trekken en rem loskoppelen voor het spatbord over die mono vork te monteren. Heb ook wel een open gezaagde maar dat is geen gezicht.
Ff voor de visualisatie wat beeldmateriaal. Fluor roze komt voor geen meter over maar ziet er goed uit
 

Attachments

  • Snapchat-308911606.jpg
    Snapchat-308911606.jpg
    108 KB · Views: 102
  • Snapchat-664225447.jpg
    Snapchat-664225447.jpg
    140.3 KB · Views: 63
Begint langzaamaan weer een beetje op een SP98 te lijken.
Alleen nog ff wat anders knutselen als versteving tussen mn balhoofd en mn zadel want de stang die er nu zit is te hoog voor de polyester achterkap. Is wel pas te maken maar was niet van plan de Dremel in die polyester kap te zetten om dat goed te laten passen. Dus daar zal ik me van de week op mn werk eens mee bezig houden.

Wellicht nog een extra frame met een Stage6 RT radiateur die eraan komen waar ik me dan eens goed kwaad op ga maken om het te verstevigen zonder die stang in het. Want met kappen monteren en demonteren is het niet echt makkelijk. Maar de extra stijfheid in het frame is wel fijn. Dat was al te merken toen ik met die 7t reed en die had nog geen 22pk, als ik dan hard remde zonder stang ertussen leek heel het frame te zwabberen.

Maar eerst dit maar eens afmaken nu het zo ver allemaal is gedaan


@Brute-Force wanneer kom je wat plaatjes schieten?
 

Attachments

  • Snapchat-951382208.jpg
    Snapchat-951382208.jpg
    94 KB · Views: 66
Ja ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit en het ziet er uit als een scooter
Zoals altijd nog genoeg op de planning maar heb zondag een meeting waar ik ff langs wil gaan en dat doe ik niet op een halve scooter.
Hopelijk blijft het droog en kan ik ff een keer goed doorgassen. Want met dat koude vochtige weer in combinatie met 2 slicks is meer billenknijpmomentjes dan je wil meemaken.
Ben bezig met een nieuwe stang tussen mn frame maar vind zonder er nu wel erg strak uit zien eerlijk gezegd.
Eens kijken hoelang het heel blijft en dan binnenkort weer eens op de testbank gooien.
Maar eerst zaterdag rondjes op kartbaan Strijen


Morgen alvast een nieuw "project" ophalen en ff brainstormen wat ik daar van ga maken.
Dus mocht iemand binnenkort opzoek zijn naar een Piaggio Zip SP2000 op bromplaat of A1 kenteken hoor ik het wel.
 

Attachments

  • IMG_20221129_181118_065.jpg
    IMG_20221129_181118_065.jpg
    189.1 KB · Views: 65
Aangezien ik weinig meer heb gedaan aan de Bierkoerier maar weer eens wat verzonnen om aan dat ding te gaan doen.
Omdat ik toch wel merk dat ik de vering wel erg had opgehoogd met de teflon bussen zowel voor als achter gaan we de boel eerst maar eens verlagen tot een rijdbaar niveau en zonder met de dremel het spatbord te verkrachten.
Zo gezegd zo gedaan, veer anders bevestigd en de schokbreker plaat met 2 busjes boven de vorkophanging gemonteerd. Meteen 6cm omlaag aan de voorzijde. Achter teflon bus eruit en staat toch wat lekkerder zo.
Tijdens 1 van de vorige ritjes begon het stuur enorm te trillen en schokken. Schijnt een "death wobble" te heten.
Hou het liever heel dus een stuurdemper gekocht bij Marco Visstick en daar zijn we nu mee bezig om die goed te monteren en af te stellen. Als iemand tips of fotos heeft van hoe zij hem hebben gemonteerd kan handig zijn. Zal morgen als de mijne erop zit ook ff fotos maken

Ondertussen nog een nieuw projectje erbij. Heb een compleet 7t blok op de kop getikt voor paar centen die het nodige onderhoud en liefde nodig heeft. Toevallig net een Runner RST geruild voor wat onderdelen dus dan maken we hier maar een leuk ding van. Moet tenslotte wel bezig blijven
 
Zal nog eens een update geven van De Bierkoerier.

Ik weet als geen ander dat je met een project nooit echt helemaal klaar bent natuurlijk maar het einde is langzaam in zicht voor nu tenminste.
Het belangrijkste wat ik nog moet doen is wat ik al jaren roep en dat is ff een dag goed gaan banken en het maximale voor nu proberen eruit te persen. Maar ik heb er vaak simpelweg de tijd niet voor om een dag te gaan banken. En als ik dan eens tijd heb, dan heb ik natuurlijk geen vervoer en zo is het altijd wel wat. Gelukkig loopt
ie nog altijd als een kanon en moet ik telkens weer hard lachen van binnen als ik naar de polder 10min loop en mn buurman nogsteeds klaagt over het geluid. Zit wellicht enige kern van waarheid in maargoed dat terzijde.

Ik ben dus inmiddels wel bezig met een afspraak maken voor dagje banken bij Thunderracing. Heb voor de Malossi 7t Runner een mooie Malossi vork die gereviseerd moet worden dus zou het dan allemaal meteen in 1 dag willen plannen en als het een beetje meezit trap ik die Runner ook maar meteen op de bank als die dan zover is.

Zal meteen ff een update over die Runner proberen te doen. Dat project begon toen een maatje van me een zip frame en monovork nodig had en vroeg ik die wilde ruilen tegen zijn RST zonder blok. Zo gezegd zo gedaan en nog geen enkel idee toen wat ik met dat ding moest. Kwam niet veel later op marktplaats een advertentie tegen van een compleet rijdend gedemonteerd Malossi speed 7t blok voor een appel en een ei tegen. Blok gekocht en toen maar eens hardop afgevraagt hoe dit ooit zou kunnen hebben gelopen zonder een spruitstuk wat afsluit bijvoorbeeld. Maargoed het blok was wel echt helemaal goed mishandeld en nooit ook maar iets van onderhoud gehad. Dus alles de complete Overrange heb ik gereviseerd, complete nieuwe vertanding want deze paste niet eens bij elkaar.
De belachelijke inlaat heb ik voor een mooi setje van DDL vervangen. Malossi rotor erop, had nog een Polini 24mm carb liggen dus die word hier mooi gebruikt. Paar uitlaatjes gekocht om te testen, namelijk devolgende een MHR TEAM 2006 ,MHR Team 2 MHR Team 3 en nog een opmaat gemaakte PS tuning uitlaat op basis van een mhr team 2006.
Carters zijn zwart gespoten omdat deze zo bekrast en smerig waren dat dit eigenlijk de enige manier was om het toonbaar te krijgen.
Verder word de Runner een volledig Malossi trofeo geinspireerd stukje kunst voor in de woonkamer naast de Bierkoerier.
Fotos houden jullie ff te goed
 
Ik hoorde sommige mensen zich al afvragen wanneer komt er nou eens een update van De Bierkoerier.....

Afgelopen weekend bij de Polini cup in Italie geweest en even bij m'n vrienden van Ottopuntouno geweest want mn krukas heeft ff tijdelijk de geest gegeven. De balansgewichten uit de wangen zijn er uitgelopen en dus moet er een nieuw bigend en drijfstang bigendlager en de krukas lagers ook maar meteen nieuwe erin. Meteen besloten alles maximaal te gaan tunen en alles er nu ook uit te gaan persen.

Krukas repareren gaat ook nog gebeuren voor nog een 100cc blokje voor erbij ofzo.
Morgen beginnen met mn carters ff uitfrezen voor de grotere krukas en dan kunnen we het weer in elkaar zetten om onderdelen testen die ik heb verzameld
 

Attachments

  • Snapchat-1705109317.jpg
    Snapchat-1705109317.jpg
    180.5 KB · Views: 38
Een teken van leven van De Bierkoerier, blokje staat weer zo goed als in elkaar. Momenteel nog ff het frame opnieuw voorzien van een laagje lak. Voorvork ff gereviseerd waar nodig was.
Voorvork verlaagd, maar ff kijken of ik dat netjes weet te krijgen met mn spatbord.
Spatbord zelf ook nog wat verlaagd aangezien deze schuurde tegen de onderkant van mn radiateur.
Verder de thermostaat ertussenuit gehaalt want vrees dat dat de boosdoener is geweest van het te warm worden van het blok.
Blok staat alweer voor 90% in elkaar dus vanavond ff rotor erop en als alles beetje meezit trap ik hem nog even aan zodat de buurt ook weet dat ie er weer is
 

Attachments

  • IMG-20231023-WA0026.jpeg
    IMG-20231023-WA0026.jpeg
    222.5 KB · Views: 20
Back
Top