Bartj's Bierkoerier 2.0

Zal vandaag eens een voelermaat ergens vandaan toveren en het dubbel checken. Maar het beestje leeft weer. 1x trappen en meteen mn nieuwe kickstartas van Malossi 4 tanden eraf.... dus de boormachine er ff op en hij kwam tot leven. Daarna meteen weer uitgezet om de nieuwe kabelboom te maken en koeling verder te maken. Heb dus nog genoeg te doen
Van de week de velgjes nog ff aangepakt, zijn fluor roze met regenboog flakes eroverheen. En ik weet het had de banden beter moeten afplakken
 

Attachments

  • IMG-20220129-WA0036.jpeg
    IMG-20220129-WA0036.jpeg
    85.7 KB · Views: 87
  • Screenshot_20220131-104722_Messenger.jpg
    Screenshot_20220131-104722_Messenger.jpg
    97.8 KB · Views: 71
  • IMG-20220130-WA0005.jpeg
    IMG-20220130-WA0005.jpeg
    251.8 KB · Views: 70
Zal vandaag eens een voelermaat ergens vandaan toveren en het dubbel checken. Maar het beestje leeft weer. 1x trappen en meteen mn nieuwe kickstartas van Malossi 4 tanden eraf.... dus de boormachine er ff op en hij kwam tot leven. Daarna meteen weer uitgezet om de nieuwe kabelboom te maken en koeling verder te maken. Heb dus nog genoeg te doen
Van de week de velgjes nog ff aangepakt, zijn fluor roze met regenboog flakes eroverheen. En ik weet het had de banden beter moeten afplakken
Hoe is het mogelijk dat je die tanden er af trapt…

Beste vastloper gehad trouwens. Weer helemaal netjes geworden allemaal?

Wat ik mij afvroeg, hoe ga je in hemelsnaam al dat geweld op de weg houden? Ben je daar al over uit? Ik las dat je daar nu al moeite mee heb. Back in the days was het soms al lastig een 21pk zip aan de grond te houden. Laat staan een 35pk of 40pk zip.
 
Geen idee hoe het kan, alles zat goed gemonteers maar hapte meteen vast op het rondsel en toen dacht ik al foute boel....

Gelukkig heeft Dennis van DDL zoals altijd weer de beste service geleverd en kon ik na mn werk kosteloos een nieuw kickstartasje ophalen zonder de oude ook maar mee te hoeven brengen. Die man is een legende

Cilinder is weer als nieuw na een diamanthoon beurtje. Verse zuiger erin en vlammen maar. Afgelopen weekend weer mn koppakking ertussen uit geblazen met het banken. Zodra die goed warm is laten de standaard pakkingen het afweten. Ga van de week ff kijken om ergens Viton ringen te bestellen als iemand een adresje heeft of me kan helpen PM maar.

Verder ben ik nog altijd bezig met de kappen plamuren en schuren en nog meer plamuren en schuren tot ze perfect zijn. Heb een stickersetje besteld van R&D in het roze, deze laat ik kopieren in een kleur die perfect past bij mn velgen en dan zijn we weer een stapje dichter bij het afronden.

Heb inmiddels een halve stuurkap gemonteerd met een mooie houder voor de Mychron laptimer.
En meteen mn schakelaar voor de koeling een plekje gegeven. Hoop dat ik een standaard stuurkap van een sp98 over mn snelgashendel krijg zonder te moeten zagen oid.

Weer genoeg gepraat maar weinig gezegt dus hier een paar fotos
 

Attachments

  • Snapchat-539874250.jpg
    Snapchat-539874250.jpg
    89.2 KB · Views: 51
  • Snapchat-218666328.jpg
    Snapchat-218666328.jpg
    160.6 KB · Views: 47
  • Snapchat-1404891977.jpg
    Snapchat-1404891977.jpg
    134.6 KB · Views: 47
  • Snapchat-1164589611.jpg
    Snapchat-1164589611.jpg
    117.4 KB · Views: 45
ik bestel mijn o ringen bij indi, en dan shore 90.
ik heb deze er nog niet tussen uit geblazen, en de meeste cilinders komen standaard met shore 90
 

Daar kan je o-ringen laten maken, weet niet of ze het ook voor particulieren doen en/of kleine hoeveelheden maken maar is het proberen waard.
Ik zal eens informeren of ze iets voor me.kunnen betekenen, bedankt.
Post automatically merged:

ik bestel mijn o ringen bij indi, en dan shore 90.
ik heb deze er nog niet tussen uit geblazen, en de meeste cilinders komen standaard met shore 90
Shore 90 is zwart rubber toch? Naar mijn weten zijn die viton ringen groen toch? Was bij mn 7T wel in elk geval. Of is dat weer.anders? Zie zoveel types en namen voorbij komen dat ik eerst de huidige ff op wil meten en liefst ff meeneem om dubbel te checken voor de maat. Zaterdag wil ik ff langs een machinehandel rijden bij Twan in de buurt dan ben ik daar toch. En heb ik ze meteen ook. Gelijk ff voorraadje meepakken dan
Post automatically merged:

Ik kan er zo gauw natuurlijk weer geen vinden. 3 complete waterpompen maar niet 1 zo'n tandwiel... ik trek morgen die vario er uit en dan meet ik mn busje gewoon op, dan ben je er ook mee geholpen toch?
 
Last edited:
bij kunststof zegt kleur niks over materiaal hard heid, shore staat voor de hardheid van het rubber standaar krijg je voor cilinders ergen tussen de 50 en de 70, als je ze er dan tussen uit blaast kun je overgaan naar 90.

overig is viton helemaal geen o-ring soort maar een handels naam. eigenlijk is Viton FKMSchermafbeelding 2022-02-19 om 15.56.09.png
 
bij kunststof zegt kleur niks over materiaal hard heid, shore staat voor de hardheid van het rubber standaar krijg je voor cilinders ergen tussen de 50 en de 70, als je ze er dan tussen uit blaast kun je overgaan naar 90.

overig is viton helemaal geen o-ring soort maar een handels naam. eigenlijk is Viton FKMView attachment 63981
Ben tijdje weg geweest door prive omstandigheden. Wel ben ik erachter dat de groene viton koppakking van een 7t precies in de kop van de 100cc past. En laat ik die nog ruim op voorraad hebben
Zal hem morgen eens aantrappen. Hebben namelijk nog wat andere projecten gekocht.... zoals een Vespa lx50. Ff spuiten nakijken en rijden maar.
En een SP98 compleet Polini.... dua je raad het al, blok onder een sp2000 bouwen en verkopen. De rest was goed bruikbaar voor ons verder.
Hoe graag ik het project nu ook wil afmaken gaat nog wel ff duren....

Vrouwen.... ‍
 
Goed om te zien dat je weer terugbent, was al best een tijdje geleden! Hoop dat alles goed gaat nu.

> SP98 compleet Polini

Wat zit/zat er precies onder? En wat ben je ermee van plan?
Ik heb nog steeds wel een zwak voor Polini ook al was het niet altijd het snelste/gaf het niet altijd de meeste power.
 
Goed om te zien dat je weer terugbent, was al best een tijdje geleden! Hoop dat alles goed gaat nu.

> SP98 compleet Polini

Wat zit/zat er precies onder? En wat ben je ermee van plan?
Ik heb nog steeds wel een zwak voor Polini ook al was het niet altijd het snelste/gaf het niet altijd de meeste power.
Blok knallen we onder sp2000 frame Malossi rad erop zo'n leuk kappensetje simpel setje schokbrekers. En dan verkopen. Sp98 spul voor eigen voorraad voor de racers. Hebben straks 3 complete sp98 70cc 2fast boekerts staan met malossi carters en al het pretspul voor een race seizoen dat nooit meer gaat komen
 
Blok knallen we onder sp2000 frame Malossi rad erop zo'n leuk kappensetje simpel setje schokbrekers. En dan verkopen. Sp98 spul voor eigen voorraad voor de racers. Hebben straks 3 complete sp98 70cc 2fast boekerts staan met malossi carters en al het pretspul voor een race seizoen dat nooit meer gaat komen
Ah, op die manier. Da's wel een mooi plan :)
Mss een idee om eens te kijken of we ergens een race mee kunnen pakken? Alleen geen idee of er nog wat in NL gaat gebeuren op dat vlak. Duitsland (en Italie) is nog wel best wat te doen. Of evt een naar een sprintje? NSSC gaat zo te zien wel door dit jaar.
 
In nederland is er niks legaals meer qua circuitracen. Trainen kan wel, mijn grote plan is wel paar sprintjes mee te pakken eigenlijk. Maar alles is dit jaar in het noorden van het land. Vanuit het mooie brabant een hele wereldreis joh
 
laps.nu organiseert circuit dagen waar je ook met je 12/10 inch scooters kunt mee rijden. en helaas in RAP holland vorig jaar gestopt met de scooter klasse, vgm door te weinig animo.
 
laps.nu organiseert circuit dagen waar je ook met je 12/10 inch scooters kunt mee rijden. en helaas in RAP holland vorig jaar gestopt met de scooter klasse, vgm door te weinig animo.
Ja ik had mn sp2000 speciaal gebouwd om bij RAP te gaan rijden. Me als 1 van die 3 al meteen ingeschreven, en bij 3 bleef het ook vanwege de onzekerheid met dat griepje.... moet wel zeggen dat het een rare gang van zaken was dat er voor de scooterrijders andere regeltjes werden gehanteerd dan voor de rest. Als je ons er gewoon niet bij wilde hebben zeg dat dan gewoon lijkt me, had ik mn pak ook niet gekocht maar mn plan is om het binnenkort te proberen op te pakken mits de tijd het ook een beetje toelaat want moet altijd te veel doen sweekend. Lijkt vaak wel of het weekend te kort is

Overigens heb ik natuurlijk niet helemaal stil gezeten, want het lekkere weer kwam eraan en wat koop je dan? Precies een vespa, vespa projectje wel te verstaan. Stond totaal niet op de planning maar voor die paar euro kon ik hem niet laten staan. Zijn nog wel wat eletra problemen mee maar 1x trappen is lopen. Verkoper zei dat ie voor geen meter wilde rijden en was van alles mis mee volgens hem. 10min met mn gouden klauwen beetje zitten draaien en doen. Carb ff schoon gemaakt, filtertje erop, verse benzine en olie en rijd perfect. Ideaal voor de zomer als dagelijks vervoer. Geen gekke 70cc eronder of niks, sito+ ontgrensd begrenzingen overal uit en klaar. Beetje bijspuiten en achterstallig Lekker lowbudget simpel project terwijl ik eens uitvogel wat ik met de bodemloze put ga doen verder
 

Attachments

  • IMG-20220517-WA0038.jpeg
    IMG-20220517-WA0038.jpeg
    230.6 KB · Views: 34
Ik had afgelopen weekend weer eens niks bijzonders op de planning dus de Vespa maar compleet overgespoten. Was eerst 3 verschillende kleuren zwart. Nu netjes 1kleur zwart. Morgen nog ff wat effect spuitbusjes eroverheen en dan 2k blanke lak.
Als iemand nog tips heeft voor het electrische gedeelte waar bijna niets van werkt.
Vorige eigenaar had er een nieuwe accu ingezet en bij mij 1x een half rondje van de starterkrans rond en daarna was het klaar.
Straks ff ander accutje testen. Zekering is nog heel dus dan blijft er weinig over waar het fout kan zitten behalve bij de spanningsregelaar, maar hoe meet ik die met mn multimeter

Ondertussen nog eens zitten brainstormen over De Bierkoerier. Weet volgens mij wel wat ik ervan ga maken, kappen lekker simpel kleurtje. Hoop donderdag eens een keer goed te kunnen testen met dat ding. Telkens ging er wel wat fout
Maar de motivatie is langzaam weer terug aan het keren.
 

Attachments

  • Snapchat-1562616466.jpg
    Snapchat-1562616466.jpg
    149.9 KB · Views: 26
  • Snapchat-222766484.jpg
    Snapchat-222766484.jpg
    202 KB · Views: 33
Eindelijk een leuke kleurstelling gevonden.
 

Attachments

  • Snapchat-1611993564.jpg
    Snapchat-1611993564.jpg
    342.2 KB · Views: 33
  • Snapchat-1553607145.jpg
    Snapchat-1553607145.jpg
    388.7 KB · Views: 30
  • Snapchat-1901796431.jpg
    Snapchat-1901796431.jpg
    279.4 KB · Views: 32
Wat ben je toch allemaal aant bouwen.
Echt ongelooflijk.
Lekker bezig man gewoon doorsleutelen niet stoppen. Echt super.
Ik ben een racescooter aan het bouwen, maar ik bouw al enige tijd scooters die zich met de top van nederland kunnen meten. Maar doet dit lekker underground, en momenteel vooral als afleiding momenteel. 28AUG staat er ineens een moddervette sp98 aan de start in Leeuwarden en dan kent iedereen de Bierkoerier
 
Ik ben een racescooter aan het bouwen, maar ik bouw al enige tijd scooters die zich met de top van nederland kunnen meten. Maar doet dit lekker underground, en momenteel vooral als afleiding momenteel. 28AUG staat er ineens een moddervette sp98 aan de start in Leeuwarden en dan kent iedereen de Bierkoerier
Ook aanwezig bij brommersprint Genemuiden?
 
Back
Top