Bartj's Bierkoerier 2.0

Snap ik!
Wordt ie alleen maar vies van.
Maar oh, wat zal dat ding gaan!
Scooter is gemaakt om mee te rijden, en deze toch zeker. En als ie vies is doekje erover heen en klaar. Binnenkort ff ceramic coat over de kappenset en het motorblok en dan kan er weinig mee gebeuren. Of ik moet zoals met de Malossi zip ff een schuivertje met een setje koude banden, maarja ook dat is niet het einde van de wereld he. Gewoon trappen met dat hok
 
Zo dames en Heren daar ben ik weer....
Het is even stil geweest rondom de bierkoerier want mijn vrouw is inmiddels bevallen van onze dochter Indy.
Nu heb ik dus 2 van die snotapen hier in huis die ook wel.wat aandacht van me vragen.
Maar niet getreurd want ik heb weer wat kleine updates.

Als eerste is het blok nu zo goed als perfect afgesteld voor zover ik vluchtig kan en durf te testen weinig zin in politie die ineens op komt dagen namelijk.
Ondanks dat het subframe een paar centimeter langer was dan origineel was er nog altijd niet normaal mee weg te rijden. Niet dat dat iets slechts is maar zal gewoon ff oefenen worden.
Hetgene waar ik niet aan kon wennen waren de looks van het verlengde subframe icm het Malossi carter wat ook al langer is dan een kort Pia carter. Dus ik heb een nieuw subframe met de zelfde maten als het originele subframe gemaakt. Ziet er al in mijn ogen weer net een beetje netter uit. Resultaat nog meer op het achterwiel wanneer je ook nog maar naar je gashendel kijkt

Nu we het net toch over looks hadden, ik zit te twijfelen om een ander kappensetje te laten maken. Omdat ik niet weg ben van de kleuren die er momenteel op zitten. Ziet er prachtig uit maar ben zoals altijd weer erg snel op zoiets uitgekeken ofzo. Dus zit al een hele tijd in mn hoofd met dat het mijn ultieme project moet worden voor zover het dat nog niet is/was. Nouja wat is er meer race dan carbon? Dus ik heb een setje carbon kappen in mn achterhoofd van Mirosh, de polyester kappen die ik nu heb zijn ook van Mirosh en de pasvorm is werkelijkwaar om te janken. Als ik straks bijna 1000 euro voor een complete carbon kappenset neertel moet het wel perfect passen en niet zoals eerst het geval was met mn huidige set dat ik 2 weken een het passen en meten en vijlen en slijpen ben voor alles een beetje past. Dus dat is een twijfelgeval. Heb in Italie nog een bedrijf gevonden die ook complete polyester sets maakt en er eigenlijk exact uitzien hoe ik het zelf zou maken maar dan weer niet van carbon. Optie zou zijn hydrodippen maar dat is zo duur dat een setje echt carbon een goedkopere oplossing zou zijn. Dus daar twijfel ik nog ff wat te doen ook vanwege het aanzienlijke bedrag wat het weer zou kosten.

Heb overigens al wel een start gemaakt met de makeover en heb een setje velgen op de kop getikt en deze alvast fluor roze gespoten en hier meteen voor en achter nieuwe PMT slick bandjes om laten draaien, wat er erg dik uitziet.

Verder heb ik een sp98 zadel erop gezet ipv dat vreselijke monozadel wat er eerst opzat. Dat is geen succes met mijn lengte en nu kan ik wat meer heen en weer bewegen over het zadel als het nodig is, kom niet veel verder dan het voorste puntje maar fijn dat het ooit kan indien nodig he
Heb de oranje koelslangen vervangen door een setje doorzichtige slangen, veel fijner met ontluchten dat je ziet wat je doet.

Volgende week nog ff een sp98 frame ophalen waar ik alles op over wil bouwen. Huidige frame zijn ooit de radiateur beugels afgeslepen dus dat zit niet helemaal perfect, dus dat frame word meteen aangepast zoals ik hier verder ook heb gedaan maar dan even wat netter afgewerkt. Zoals een doorvoer voor kabel door het frame, de stang tussen balhoofd en buddy die nu zomaar simpel met een bout vast zit wil ik eigenlijk op 1 of andere manier aan het balhoofd gelast hebben maar dat ook nog de kappen erom heen gaan passen.
En dan zal ik voor ik halverwege deze lijst ben wel weer wat anders verzonnen hebben.
Wil nu eigenlijk een 180cc project ernaast starten of een supermotard gaan bouwen/verbouwen maar daar heb ik geen geld voor op de plank liggen dus dat zal ff moeten wachten. Binnenkort eerst eens wat videos maken voor jullie
 
Ben benieuwd naar de afwerking !
Ik ben ook nog opzoek naar een ander project ik denk ook richting supermotard of aerox 100 . Ik heb nog een yamah xt 125 sm gehad voor ik mijn motorrijbewijs had , was ook een tof ding .
 
Heb hier nog een bedrijf in Frankrijk. Heb ik laatst ook besteld. Binnen 10 dagen binnen. Passing kan ik nog niet heel veel over zeggen. Afwerking is niet helemaal super. Maar wel stevig. 186 euro incl verzenden


Voorkap hebben ze volgens mij niet. Ook hebben ze versies met een dicht zadel
 
Last edited:
Heb hier nog een bedrijf in Frankrijk. Heb ik laatst ook besteld. Binnen 10 dagen binnen. Passing kan ik nog niet heel veel over zeggen. Afwerking is niet helemaal super. Maar wel stevig. 186 euro incl verzenden


Voorkap hebben ze volgens mij niet. Ook hebben ze versies met een dicht zadel
Die Hubert kappen bestonden 10jaar geleden ook al volgens mij. Althans de naam Hubert komt me ergens bekend van voor. Mooi spul maar heb dus al een setje polyester kappen, maar die hebben voor mij niet het "race" uiterlijk ofzo. Kan makkelijk aan het spuitwerk liggen ofzo of het feit dat de koplamp dicht is en in 1deel met de voorkap zit. Setje dat ik op het oog heb is zo 1 als op deze 2 zipjes. En dan dacht ik aan hydrodippen maar dan ben ik goedkoper uit met een setje echt carbon kappen. Dus ben nu nog aan het twijfelen over of een setje spuiten in de kleuren van een motor waar ik nog altijd kriebels van krijg bij het zien van de foto of het setje carbon.

Laatste foto is de motor die ik bedoel voor de inspiratie van het spuiten. Als iemand goed kan photoshoppen en een sp98 in soort gelijk design kan shoppen voor me, ga je gang. Spuiten heeft momenteel wel de voorkeur merk ik aan mezelf

Dusja keuzes keuzes en nog eens keuzes die allemaal flink wat geld kosten dus ff goed brainstormen. Hobbyspuiters die het aan zouden durven mogen ook ff een berichtje doen
 

Attachments

  • Screenshot_20210113-030631_Instagram.jpg
    Screenshot_20210113-030631_Instagram.jpg
    144.6 KB · Views: 33
  • Screenshot_20201103-065104_Instagram.jpg
    Screenshot_20201103-065104_Instagram.jpg
    95.9 KB · Views: 24
  • Screenshot_20210706-021914_Instagram.jpg
    Screenshot_20210706-021914_Instagram.jpg
    151.5 KB · Views: 42
Ff een teaser , ga er niet te veel over zeggen maar er is iets op mijn pad gekomen dat hopelijk richting Nederland komt als de verkoper akkoord gaat met mn bod van zn vraagprijs. Alleen zijn duitsers soms niet zo happig op versturen naar nederland
 
Daarvoor heb ik weer maatjes in Duitsland. Die sturen het dan weer door als een verkoper er moeite mee heeft ;-)
Geen slecht idee, collega van me is een vrij bekende dj in duitsland die kan vast wel wat voor mw regelen van een adresje waar het heen kqn worden gestuurd. Moet de verkoper wel ff reageren
 
Geen slecht idee, collega van me is een vrij bekende dj in duitsland die kan vast wel wat voor mw regelen van een adresje waar het heen kqn worden gestuurd. Moet de verkoper wel ff reageren
Dat is vaak al het euvel.
Ik laat mijn maatje ook vaak contact leggen.
Die krijgen vaak wel contact en zo krijg je de spullen via een "omweg" ;-)
 
Gefeliciteerd met je dochter!
Ook goed om te horen dat je wel gewoon doorgaat met je project ;)

Lijkt me goeie keuze om een normaal/niet zo lang subframe eronder te hangen, ziet er toch wel iets beter uit dan zo'n blok wat zo ver uitsteekt achter de scooter (mits je het als een soort van normale scooter eruit wilt laten zien natuurlijk).
Wat voor vertanding heb je erin zitten? Is het niet een idee een iets langere erin te prikken?

En goeie keuze met de PMT slicks! Ik zou ze ook supergraag willen maar heb 13" velgen :(

Mocht je nog wat hulp met Duits nodig hebben laat maar weten, heb er een tijdje gewoond :)
 
Gefeliciteerd met je dochter!
Ook goed om te horen dat je wel gewoon doorgaat met je project ;)

Lijkt me goeie keuze om een normaal/niet zo lang subframe eronder te hangen, ziet er toch wel iets beter uit dan zo'n blok wat zo ver uitsteekt achter de scooter (mits je het als een soort van normale scooter eruit wilt laten zien natuurlijk).
Wat voor vertanding heb je erin zitten? Is het niet een idee een iets langere erin te prikken?

En goeie keuze met de PMT slicks! Ik zou ze ook supergraag willen maar heb 13" velgen :(

Mocht je nog wat hulp met Duits nodig hebben laat maar weten, heb er een tijdje gewoond :)
Scheelt maar een paar centimeter, maar toch
14/47 zit erin. Langste wat er was volgens mij
Post automatically merged:

Lekker bezig maat!
Ook maar weer eens een account aangemaakt
De return of Robinho nu nog een scooter
 
Ff een teaser , ga er niet te veel over zeggen maar er is iets op mijn pad gekomen dat hopelijk richting Nederland komt als de verkoper akkoord gaat met mn bod van zn vraagprijs. Alleen zijn duitsers soms niet zo happig op versturen naar nederland
Om hier nog ff op in te haken dit feest is niet doorgegaan, waren voor mn neus verkocht.....

Compleet setje echte carbon kappen
Voor en achter spatbord
Complete stuurkap
Voor en achterkap en zelfs de binnenkappen waren carbon....

Kan natuurlijk ook zelf paar kilo kwijt raken en dik 1000 euro besparen
We blijven positief en na een klein dipje kwam vandaag de motivatie uit een onverwachte hoek op de mat vallen...
Juist de woningbouw die interesse had in mijn scooter
Zal nogal wat overlast zijn op zaterdagmiddag 10min stationair laten draaien. Dus zoals jullie kunnen lezen moet het hok blijkbaar uit winterslaap, en daar moet dus mn vork voor gereviseerd worden. En laat me nou vandaag niks te doen hebben gehad op mn werk en alle vorkdelen in de auto, wat een toeval. Ondanks het late tijdstip trap ik die vork en alvast maar in voor morgen tijdens de ontwaking
En nee ik veroorzaak echt geen overlast maar 1 bepaalde buurman naast me mag mij niet zo dus die klaagt overal over. Wil niet de indruk wekken dat ik een of andere rebel ben
 

Attachments

  • IMG-20211207-WA0051.jpeg
    IMG-20211207-WA0051.jpeg
    108.1 KB · Views: 31
  • IMG-20211207-WA0049.jpeg
    IMG-20211207-WA0049.jpeg
    195.5 KB · Views: 29
Back
Top