Bartj's Bierkoerier 2.0

Lekker bezig man! Nu weet ik het zeker.... ik ga er ook weer 1 bouwen. Lowbudget, straatvlammer.

Twijfel aan de wolf in Schaapskleren look (alles origineel en strak maar een zeer snel blok er onder) of de race look.

Ik heb een Beta op het oog iig.

wordt vervolgt!
Racelook is toch een beetje het origineel met een lekker kleurtje in mijn ogen. Circuitrace look dan he, lekker met stuurkapje er nog op en precies zoals je zegt netjes met een dik blok eronder en zo af en toe eens een keertje door de wijk "testen" en zo nu en dan een meeting. Merk wel dat er meer meetings zijn buiten de officiele sprints. Nou is dat dit jaar niet zo heel moeilijk want alles is afgelast, maar zie toch regelmatig op Facebook en Insta wel grote meetings voorbij komen, die goed geregeld zijn ook met toestemming van ome agent. Dus kan je ff gassen zonder bang te zijn dat je project mee naar het bureau gaat voor de gevreesde rollenbank 1x goed gas geven en ding sloeg op hol toen ik jaren terug mn 7t zipje erop zette. Was overigens vrijwillig, stond in de buurt en dacht ff vragen of ie erop mag. Als ik lopend kwam mocht ik ff een keertje gasgeven. Was ook meteen weer de laatste keer dat het mocht
Post automatically merged:

En, knoop al doorgehakt? ;)
Ik heb zeker wat knopen doorgehakt. Duurt allemaal wat langer dan gehoopt, maar er zit schot in de zaak. Afgelopen zaterdag ben ik ff bij mn maat Dennis van DDL op de koffie geweest, had nog wat centen die me toch een beetje zwaar in de portemonnee waren. Dus gelukkig kon Dennis me er wel vanaf helpen. Na wat brainstormen over wat ik nou nog nodig had aan klein spul had ik een zeer mooi plastic tasje van Malossi gekregen met daarin wat italiaanse rommel van hetzelfde merk als het tasje, wist niet dat ze ook scooteronderdelen maakte joh
In dat tasje zaten de volgende en volgens mij allerlaatste missende onderdelen....
-Malossi e15 filtertje voor op de 34mm benzine slurpert
-Malossi delta clutch en wingbell setje
-Malossi zwarte trekveren
-Malossi vertandingsdekseltje aangezien mn oude gescheurd was.
Malossi secundaire vertanding die wat langer was dan het setje dat ik had.

En dat was het,

Owja de Ottopuntouno uitlaat paste niet in het tasje dus die noem ik ff apart
Heb gelukkig mn Roost uitlaat kunnen verkopen aan Lodewijk, vrij bekende rode Italjet Dragster met een testarossa blokje. Meeste kennen hem wel anders was dit niet allemaal financieel niet in 1 tripje te doen....

Blok staat ook zo goed als helemaal in elkaar. Zaterdag ff rotor monteren, subframe passen en lassen. En dan trappen we het spul er eindelijk onder en gaan we zien of het ook wil leven en hoe dichtbij het eerste doel van 35pk is
 

Attachments

  • Snapchat-637579982.jpg
    Snapchat-637579982.jpg
    167.3 KB · Views: 100
Last edited:
Nice! Mooie update! Uitlaat is echt een mooi ding!
Lijkt gemaakt bij ST? Als dan zou ik em zsm in de olie (of blanke lak) zetten want die dingen roest als een malle.
-Malossi vertandingsdekseltje aangezien mn oude gescheurd was.
Was degene die kapot gegaan was ook van Malossi? Of nog standaard Piaggio?
 
Nice! Mooie update! Uitlaat is echt een mooi ding!
Lijkt gemaakt bij ST? Als dan zou ik em zsm in de olie (of blanke lak) zetten want die dingen roest als een malle.

Was degene die kapot gegaan was ook van Malossi? Of nog standaard Piaggio?
Ottopuntouno 100cc uitlaat.
Ligt nu nog in het bubbeltjes plastic te chillen, morgen gaat ie een paar keer ingespoten worden met wd40 voor de bescherming. Blanke lak bladdert er vaak af bij mij

Het vertandingsdeksel is ooit een standaard Piaggio geweest ja. Allemaal keer aangepast want draaide niet super zonder lagers, dus bij de secundaire as hebben we een busje met lager in geperst zodat het wat minder weerstand had. Zal zo eens foto maken.
 

Attachments

  • Snapchat-910021888.jpg
    Snapchat-910021888.jpg
    139.7 KB · Views: 62
Ottopuntouno 100cc uitlaat.
Ligt nu nog in het bubbeltjes plastic te chillen, morgen gaat ie een paar keer ingespoten worden met wd40 voor de bescherming. Blanke lak bladdert er vaak af bij mij

Het vertandingsdeksel is ooit een standaard Piaggio geweest ja. Allemaal keer aangepast want draaide niet super zonder lagers, dus bij de secundaire as hebben we een busje met lager in geperst zodat het wat minder weerstand had. Zal zo eens foto maken.
Sorry, was misschien niet helemaal duidelijk. De uitlaat ziet eruit alsof ie door ST gemaakt is. Die zitten in Italie en maken ook de uitlaten voor R&D, DDL, etc dus leek me niet heel gek als ze ze ook voor Ottopuntouno maken :)
Iig verstandig om em goed in te spuiten!
 
Zou zomaar kunnen, maar denk het niet. Sprak Dennis pasgeleden en die laat zn uitlaten tegenwoordig ergens anders maken want bij ST bleef het maar duren en werd niks geleverd. Dus die is verder gaan zoeken. Ben afgelopen weekend wel weer wat opgeschoten maar het banken is nogsteeds niet gebeurt. Kwam nog iemand banken met zn zip sp98 waar we dachten zo mee klaar te zijn, helaas hadden we hier wat meer werk aan dan we eerst hadden gedacht. Ondertussen was ik maar met het subframe begonnen, en daarna de laatste kleine dingen aan het blok gedaan.
Onderandere de afgedraaide variobus erin en de rest van de nieuwe overbrenging erin. Altijd fijn die zwarte trekveertjes op zn strakst in een nieuwe deltaclutch zien te krijgen
Kickstarter in elkaar gezet in de Malossi carterkap
34mm polini carb met filtertje helemaal nagekeken schoongemaakt en gemonteerd
Toen de nieuwe stage6 rotor erop geknald.
Blokje eronder gehangen en ff gepast hoe de uitlaat komt te zitten. Toen was het inmiddels weer 2030 en werd het wel tijd naar huis te gaan.
Aankomende week is het de bedoeling om het beestje dan toch eindelijk eens een keer aan te trappen en kijken of het een beetje van zn plek wil komen. Ben al dik tevreden met het resultaat alleen viel me op de foto op dat het net een zwaar verlengde sprinter is en dat is niet mijn bedoeling. Kan zijn dat het door de foto komt aangezien ik nogal in een hoekje stond om de foto te maken. Dus aankomende week ff kijken hoe het staat met de achterkap erop.
Dan is het nog even bekijken of er een brace opkomt ter versteviging of dat ik het zo laat wat ik het mooiste vind. Maarja als ik straks met het hele spul over straat glij als mn carter zou breken ben ik verder van huis

Dus kom maar op met jullie meningen en op of aanmerkingen nu het weer op een scooter begint te lijken
 

Attachments

  • IMG-20211002-WA0000.jpeg
    IMG-20211002-WA0000.jpeg
    224.3 KB · Views: 47
  • Snapchat-813519969.jpg
    Snapchat-813519969.jpg
    186.1 KB · Views: 44
  • IMG-20211002-WA0028.jpeg
    IMG-20211002-WA0028.jpeg
    180.4 KB · Views: 51
Oef, nice! Mooi spul allemaal :)
Lijkt inderdaad zo op de foto wat lang, maar zou em idd eerst van kappen voorzien en em recht van de zijkant bekijken, grote kans dat het er dan al een stuk anders uitziet :)
 
Last edited:
Oef, nice! Mooi spul allemaal :)
Lijkt inderdaad zo op de foto wat lang, maar zou em idd eerst van kappen voorzien een em recht van de zijkant bekijken, grote kans dat het er dan al een stuk anders uitziet :)
Ja en een beetje verlengd zou met het gehoopte vermogen geen overbodige luxe zijn. Aangezien de vorige bierkoerier al met 23pk niet aan de grond was te houden. Maarja het oog wil ook wat en dan is verlengd niet zo mijn ding. Anders lassen we wel weer een nieuw subframepje hoor, maar dat is geen prioriteit ben al blij dat het past met die moddervette 100cc pijp.

Net ff de schuur beetje opgeruimd, en de lege dozen van onderdelen verzameld. Voor degene die zich dus afvragen of ik echt bijna alles nieuw bestel....

Durf bijna niet op te tellen hoeveel er al in dat gekke ding zit gepompt
Maargoed kan ook nog maar weinig dingen verzinnen om het nog extremer te maken binnen mijn idee van een racescooter. Heb nog 1 ding op mn lijstje staan maar dat is voorlopig niet te doen zonder sponsor..... (insert niet zo subtiele hint) is een carbon kappensetje.
Was pas bijna nog de eigenaar geworden van een NX systeem maar er zijn maar 2 mensen die aan mn scooter sleutelen buiten ikzelf en die hebben beide gezegd begin er niet aan. Zou zonde zijn als het kapot loopt.

Nu is de volgende update toch wel echt wanneer die loopt hoor, anders word ik gillend gek. Al zo lang zo dichtbij maar ook weer zo ver weg
 

Attachments

  • Snapchat-1516018004.jpg
    Snapchat-1516018004.jpg
    173.5 KB · Views: 47
Last edited:
Strak bezig! Alles lekker vers. Vergeet niet dat dat Malossi Carter eigenlijk de lengte heeft van een runner blok. Dus langer is die sowieso. Succes. Ben benieuwd naar de score
 
Strak bezig! Alles lekker vers. Vergeet niet dat dat Malossi Carter eigenlijk de lengte heeft van een runner blok. Dus langer is die sowieso. Succes. Ben benieuwd naar de score
Ik weet het, iets langer is ook geen probleem maar het "echte" verlengde idee is niet mijn smaak. Dat het de lengte van een Runner blok is weet ik, had namelijk alles voor mijn originele plan op een Piaggio lc carter gepland. Dus weer een nieuw vsnaartje en hoopte dat daar het probleem wel mee was opgelost. Maar helaas toen paste dus de Piaggio variobus die bij de overrange zat niet over de krukas van het Malossi carter. Zo'n variobus draai je ook niet 1 2 3 af dus dat hebben we laten doen.
Vandaag toch nog even een klein beetje kunnen doen zoals laatste dingen aansluiten, lijstje gemaakt wat ik moest bestellen. En meteen het lijstje besteld. Dus de grootste set sproeiers van Polini besteld 180 - 198. Hopen dat de juiste er bij zit, rollen in alle gewichtjes heb ik nog genoeg. Dus donderdag avond vanuit mn werk meteen volgas door en dan gaat het toch eindelijk gebeuren....

Ja ik weet het dat roep ik al weken maar tenzij de bezorger van red je pakketje weer verdwaald is morgen het setje sproeiers binnen. Rest "leen" ik even op mn werk zoals de juiste m10 bouten voor het subframe en wat slangklemmen.
Zo'n hekel aan die laatste dagen aftellen. Net een klein kind
Zoals op de fotos te zien zat het filter niet perfect genoeg naar mn zin dus kelkje gedraaid erop geperst en ook dat mag afgevinkt worden...
 

Attachments

  • IMG-20211005-WA0063.jpg
    IMG-20211005-WA0063.jpg
    100 KB · Views: 37
  • IMG-20211005-WA0064.jpg
    IMG-20211005-WA0064.jpg
    165.2 KB · Views: 33
  • IMG-20211005-WA0065.jpg
    IMG-20211005-WA0065.jpg
    105.1 KB · Views: 38
Je maakt er wat van zeg! Goed werk en ben benieuwd hoe die zal lopen en wat de score op de bank zal zijn.
Mag ik vragen waar je de koelslangen vandaan hebt?
 
Je maakt er wat van zeg! Goed werk en ben benieuwd hoe die zal lopen en wat de score op de bank zal zijn.
Mag ik vragen waar je de koelslangen vandaan hebt?
Ben ik zelf ook enorm benieuwd naar, telkens dagen aftellen tot het zou gebeuren en dan komt er vaak wat tussen. Of het zit dan weer enorm tegen met aanpassen ofzo en dan hang je alweer. Maar morgen gaat het beestje starten en zn benen ff strekken. Zal zorgen voor een goed opgeladen telefoon om zoveel mogelijk vast te leggen. Ook van banken zelf en wat we er een beetje mee hebben uitgespookt of wat we nog moeten doen om hopelijk tot de 40 pony's te komen
 
Dames en heren en alles wat er tussen zit, daar ben ik weer met een update

Om maar met de deur in huis te vallen, het beestje leeft hoor.
Om die deur net zo hard weer dicht te doen er moest nog meer gebeuren dan we eigenlijk rekening mee hadden gehouden om op een donderdagavondje ff een kabelboom te maken voor de koeling, koeling testen, subframe aflassen. Het zijn geen langdurige klusjes of moeilijk maar moet wel gebeuren en aangezien ik pas rond 8 uur bij Twan kon zijn was het al gauw te laat om nog echt goed te banken.

Buiten dat alles hebben zowel Twan als ikzelf nul komma nul ervaring met een 100cc op de bank dus met onze ervaring in de 70cc een globale schatting gemaakt met rollen en het hele rotzooitje, je voelt het al.aankomen klopte geen reet van natuurlijk. Mn 7t reed bijvoorbeeld met 3.8gr rollen, dus de 4.3 was natuurlijk voor 70cc leuk geweest als je wat zwaarder op rollen moest. Maar voor een 100cc zit je al snel aan de 6 6.5 sommige zelfs 7.5gram rollen. Ja die hadden we niet liggen. Dus om niks te slopen hebben we ff een beetje met de.afstelling van de 34mm gespeeld en toen heb ik het beestje weer mee genomen. Maar tijdens het opbouwen kwamen er nog wat kleine lekkages in de koeling te voorschijn. Benzine kraan werkte.ook voor geen meter. Dus dat heb ik vandaag allemaal aangepakt. Was erg "druk" op mn werk dus heb maar ff een kabelboompje gemaakt zoals jullie kunnen zien.

Enige wat ik nu nog nodig heb is een accu voor de waterpomp, een paar rollen om te testen en dan is het volgende week weer tijd voor een echte sessie. Als ik tijd heb probeer ik dit weekend in elk geval al een eind in de richting van de juiste afstelling van de carburateur. Zullen de buren leuk vinden want mensen lieve wat klinkt ie toch lekker. Misschien hebben sommige van jullie de beelden al wel op social media gezien maar zal ze er ook maar ff bij gooien hier
 

Attachments

  • 16337442311841105364044112372962.jpg
    16337442311841105364044112372962.jpg
    339.3 KB · Views: 30
  • 16337442517326474534649770111289.jpg
    16337442517326474534649770111289.jpg
    270.1 KB · Views: 42
Vandaag toch maar even snel langs DDL gereden voor zwaardere rollen, een lichtgewicht lithium accu, flesje ELF HTX 976 en vertandings olie. Met als resultaat een kleine 2 uur na thuiskomst een schreeuwende buurman uit zn raam...

Want we gaan de goede kant op, en morgen worden de eerste meters gereden en dan gaan we alvast een idee krijgen van het vlees dat we in de kuip hebben. Maar man man man wat een heerlijk geluid. Nog ff een schakelaartje in de kabelboom maken zodat ik mn waterpomp.gewoon vanaf.mn stuur aan en uit kan zetten. Verder de kabelboom een stuk.inkorten want.het moet straks zijn en om te testen.alle maten maar.een beetje ruim geschat. Ben allang blij dat de kabelboom.precies werkt.zoals.ik had bedacht, ben niet een hele goede electricien namelijk

 
Ik zal ook weer eens wat van me laten horen, we zijn inmiddels de 30pk al ff voorbij. Laat ik daar ff mee beginnen.
Zaterdag op de testdag veel problemen met de brandatoftoevoer richting de carb. Filter in de tank verstopt, toen deed de kraan in een keer niks meer, daarna een tank die vacuum trok, en nu is het bij alles wat ik volgas geef krijgt ie meteen het bekende bwoaappppprrr en stotteren maar. Gas los met gas spelen en vervolgens vol en meteen is mn vlotterbak leeg. Dus heb maar een Malossi kraantje besteld met een dikke benzine slang en een Polini overrange snaar omdat deze Malossi is net te kort
Ondanks dat is het nu al een kanon en moet maar eens gaan bedenken hoe ik een beetje volgas weg kan rijden. En met mn dikke lijf over stuur hangen help weinig want Bierkoerier airlines blijft opstijgen.
Vandaag kappen nog ff erop gezet en zie hieronder het resultaat tot nu toe. Ben hard op zoek naar een ander zadel van een sp98 of een type3 mag ook. Zolang het maar vlak is want hier kan ik met 2meter lengte weinig mee
 

Attachments

  • Snapchat-1971953621.jpg
    Snapchat-1971953621.jpg
    194.4 KB · Views: 35
  • Snapchat-356803319.jpg
    Snapchat-356803319.jpg
    167 KB · Views: 46
Ik zal ook weer eens wat van me laten horen, we zijn inmiddels de 30pk al ff voorbij. Laat ik daar ff mee beginnen.
Zaterdag op de testdag veel problemen met de brandatoftoevoer richting de carb. Filter in de tank verstopt, toen deed de kraan in een keer niks meer, daarna een tank die vacuum trok, en nu is het bij alles wat ik volgas geef krijgt ie meteen het bekende bwoaappppprrr en stotteren maar. Gas los met gas spelen en vervolgens vol en meteen is mn vlotterbak leeg. Dus heb maar een Malossi kraantje besteld met een dikke benzine slang en een Polini overrange snaar omdat deze Malossi is net te kort
Ondanks dat is het nu al een kanon en moet maar eens gaan bedenken hoe ik een beetje volgas weg kan rijden. En met mn dikke lijf over stuur hangen help weinig want Bierkoerier airlines blijft opstijgen.
Vandaag kappen nog ff erop gezet en zie hieronder het resultaat tot nu toe. Ben hard op zoek naar een ander zadel van een sp98 of een type3 mag ook. Zolang het maar vlak is want hier kan ik met 2meter lengte weinig mee
Lekker bezig man. Weet je zeker dat er geen veiligheid in je carburateur is gekomen?
 
Nou mensen hier is ie dan, DE update waar iedereen al vanaf het begin eigenlijk op zit te wachten
Na een paar weekendjes andere prioriteiten dan de Bierkoerier had ik alles geregeld om een weekendje testbank door niks roet in het eten te gooien.
En wat liep ie al lekker, alleen nog ff spelen met de gasnaald of in elk geval de stand van het clipje maar helaas na een hoop runs achter elkaar werd het toch een beetje te warm voor de koppakking. Dus na m'n hoogst scorende run tot nu toe spoot de kvs er weer uit langs de dop en hebben we er een eind aan gemaakt en meer dan tevreden de spullen ingepakt. Van de week.ff gasnaalden halen en dat afstellen op straat en dan gaan we opzoek naar de score die begint met een 4.
Het resultaat van vandaag was maarliefst 37.9pk, en dit op een streng.afgestelde testbank met correctie. Over het algemeen draaide het spul constant rond de 35pk. Dus met het vermogen zit het wel.snor, kan namelijk.nog verder getuned worden dan dat nu gedaan is en er zou nog een 38mm opkunnen en mn inlaat iets of wat verhogen want carburateur hangt niet net wel.net niet op mn spatbord. Dat kan het mengsel laten schuimen en dat wil je niet.
Dus al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat maar zijn er ook nog genoeg plannen om uit te werken.
Ik wil sowieso iets verzinnen om er goed en hard mee te kunnen wegrijden zonder dat ik op het achterwiel ga. Want al rij ik 80 en geef een beetje gas daar gaan we weer.
Zit te denken aan een wheeliebar, puur omdat ik het langere carter van Malossi icm een verlengt subframe er al een beetje te lang uit vind zien. Opzich valt het mee dus nog acceptabel voor het oog maar wel.de max.
Verder blijft de monovork er ook in dus een verlaagde type3 vork is ook geen optie en ook geen "sprintstuur" want ik wil het originele stuur met de kappen erop houden.
Nou zou ik het balhoofd in kunnen korten en een centimeter of 2 lager kunnen maken maar dan zijn de rij eigenschappen weer anders. Dus we blijven vrolijk door knutselen
 

Attachments

  • Snapchat-2109623201.jpg
    Snapchat-2109623201.jpg
    193.1 KB · Views: 41
Nice man! :cool: Echt een monster. Lijkt me tof om hem een keer in het echt te zien. Ga je meedoen aan sprint races binnenkort?
Denk niet dat er nog sprints of races zijn dit seizoen, aankomend seizoen probeer ik alle sprints wel mee te pakken en de "onofficiele" meetings zal ik vast ook genoeg te vinden zijn, en anders ben je altijd welkom in Roosendaal voor een sprintje
Net nieuw pakkingsetje besteld dus met een klein weekje zijn we weer klaar om te vliegen
Lijkt vaak ook meer op vliegen want het enige wat je vaak ziet is de lucht zodra je gasgeeft .
Post automatically merged:

Rammelen met dat ding!
Ik doe mn best, zou bijna zonde zijn om er mee te rijden hoe het spul er nu uitziet. Bijna maar niet helemaal
 

Attachments

  • Snapchat-997759317.jpg
    Snapchat-997759317.jpg
    181.3 KB · Views: 37
  • Snapchat-1806873598.jpg
    Snapchat-1806873598.jpg
    204.2 KB · Views: 39
Back
Top