Bartj's Bierkoerier 2.0

Vet! Ik zou weleens een scooterforum meeting op willen zetten dat lijkt me dik! Leeuwarden is inderdaad een tering eind en je verstaat ze daar ook niet he. Hopelijk komt binnenkort de NSSC en kan er weer gesprint worden.. Zeker zonde om niet te kunnen racen met al al dat snelle spul!
 
Vet! Ik zou weleens een scooterforum meeting op willen zetten dat lijkt me dik! Leeuwarden is inderdaad een tering eind en je verstaat ze daar ook niet he. Hopelijk komt binnenkort de NSSC en kan er weer gesprint worden.. Zeker zonde om niet te kunnen racen met al al dat snelle spul!
Ik zeg doen, beetje ouwehoeren, beetje gassen.

Vandaag maar meteen mn laatste missende motorische onderdelen besteld. Nu het zo dichtbij was om alles te hebben liggen dan maar meteen alles zodat ik door kan.
Dus wat komt er allemaal nog deze kant op?
Top Performance vforce membraam van een AM6 met een 34mm Derbi spruitstuk en een nieuwe Polini 34mm benzinesluper.
Morgen ff bij mn vrienden van Runnerparts op de koffie en om een 180cc runner rad op te halen zodat de koeling alvast kan worden uitgevogeld.
Want ja nu alle motorische onderdelen binnen handbereik zijn moet het natuurlijk zsm gestart worden. Volgend weekend maar een bak bier mee naar mn maat/tuner/onderdelenlegende Twan en als we die flesjes Spa Goud gaan kantelen moeten we wat te doen hebben. Dus dan zetten we het spul maar in elkaar hè....
Wat vervelend zeg. Ik zal mn best doen wat beeldmateriaal te schieten voor jullie en als het een beetje meezit wellicht de eerste start van het beestje als alles meezit.

Ik trek ondertussen nog een Spa Goud open en ga ff verder met de ophanging van mn rad en ook maar eens wat verzinnen die polyester kappen netjes vast te zetten. Hoe het zat was het allemaal net niet zeg maar

Tot de volgende maar weer
 
Dus, ik zie allemaal oude bekende, na 15 jaar afwezigheid, weer dingen doen...
We moeten iets he nu we ons geld niet meer aan festivals of iets kunnen uitgeven. Zo zie je maar scooters blijven bij veel mensen een plekkie houden. En een leuk blokje bouwen is nu stuk betaalbaarder dan 15 jaar geleden
 
Haha wat gebeurt er hier nou toch, oud members die ineens uit hun winterslaap komen en het 2t tuning weer wat leven in blazen? Lekker bouwen heren en dan bij de sprints en of races een pilsje drinken en tussendoor een paar sterke verhalen ophangen

Ik ben hier vorig jaar al mee begonnen. Zie tegenwoordig zoveel sneeuwvlokjes rondrijden op 4 takjes die diarree geluid produceren dat ik eens dacht om de nieuwe generatie eens een pittige 2-takt 70cc te laten horen.

15 jaar geleden sleutelde ik al aan brommers. Mijn eerste brommer was een Honda Wallaroo en vanaf dat alleen nog maar zipjes gehad. Was zo leuk die tijd. Elke zondag kwamen we bij elkaar om te sleutelen aan onze brommers/scooters. Hoop dat we de 2-takt cultuur nog een beetje voort kunnen zetten.

Verder leuke projecten =)
Post automatically merged:

We moeten iets he nu we ons geld niet meer aan festivals of iets kunnen uitgeven. Zo zie je maar scooters blijven bij veel mensen een plekkie houden. En een leuk blokje bouwen is nu stuk betaalbaarder dan 15 jaar geleden

Wel ja? Ik denk juist dat de onderdelen steeds zeldzamer beginnen te worden en daardoor de prijzen stijgen.
 
Ik ben hier vorig jaar al mee begonnen. Zie tegenwoordig zoveel sneeuwvlokjes rondrijden op 4 takjes die diarree geluid produceren dat ik eens dacht om de nieuwe generatie eens een pittige 2-takt 70cc te laten horen.
Haha lekker he, een beetje goeie toerenbeuker klinkt altijd als muziek in de oren
Verder leuke projecten =)
Post automatically merged:
Thanks
Wel ja? Ik denk juist dat de onderdelen steeds zeldzamer beginnen te worden en daardoor de prijzen stijgen.

Ligt eraan wat je zoekt, voor minder dan 600 euro bouw of koop je makkelijk een blok met 20pk. Daar had ik vroeger een cilinder carter en krulasje voor als ik geluk had.


Er gaat weer een verandering plaatsvinden in het motorblok waar ik toch stiekem wel wat nerveus voor ben, en dat is hetvolgende.....

Twan gaat m'n blok niet meer tunen en kotteren frezen en noem het maar op.....
Dat ga ik zelf doen, aldus Twan mn tuner en goeie maat.
Tijd dat ik zelf weer met de freesbank wat meer leer werken. Vork is laatst ook goed gegaan dus zaterdag ga ik het allemaal zelf aanpakken onder toezicht van Twan.
Ben nu dus volop alles klaar aan het maken wat ik eigenlijk zaterdag had willen doen.
Begint er al leuk uit te zien vind ik zelf.
Zaterdag gelijk even de slicks op een setje sp98 velgjes draaien.
Volgende update zal zaterdag zijn en dan hoop ik een heel eind met het opbouwen van het blok te zijn en misschien de eerste start als het mee zit
 

Attachments

  • Snapchat-1098689427.jpg
    Snapchat-1098689427.jpg
    197.9 KB · Views: 94
Afgelopen zaterdag is anders gelopen dan gehoopt, in plaats van het blok in elkaar zetten met mn vrouw naar het ziekenhuis geweest. Gelukkig alles in orde met haar en de kleine in de buik dat is het belangrijkst.

Zoals het er nu uitziet zal ik alleen met de sp2000 aanwezig zijn bij de sprint in Twello. Hebben nog geen nieuwe datum kunnen prikken om de Roost op te bouwen. Dus uit verveling alvast CDI en de bobine netjes opgehangen en zo ver mogelijk uit het zicht en dan toch makkelijk erbij kunnen mocht dat nodig zijn. Heb verder nog een setje oranje kvs slangen weten te scoren voor een schappelijke prijs, tenminste als de verkoper ff amtwoord

Ben er inmiddels wel over uit dat de kappen worden gespoten. Lak die er nu op zit begint op meerdere plekken te breken en omdat iemand die voorkap ergens met het passen onbedoeld de grond probeerde een kopstootje te geven.
Spuitwerk ga ik zelf doen alleen ff een compressor aanschaffen. Heb een een leuk idee wat ik me niet kan herrineren ooit gezien te hebben. En vond laten spuiten bij bijvoorbeeld Niels Paint toch wel erg duur voor 2 kappen meer dan 600 euro. Maar dat is pas de laatste fase van het project.

Ff kijken of ik nog ergens wat beeldmateriaal heb van de zeer speciale Malossi 34mm carb die ik van Runnerparts heb. En de andere onderdelen want alleen een beetje tekst is ook maar saai he
 

Attachments

  • IMG-20210803-WA0007.jpeg
    IMG-20210803-WA0007.jpeg
    112.2 KB · Views: 59
Vandaag een lastige keuze gemaakt....

En nee hij word niet verkocht
Het spuitwerk zag er altijd goed uit, van een afstandje dan. Zodra je wat beter gaat kijken zag je overal de scheuren in de lak komen. Niet zo gek na een jaar of 10? Vind ik. Kan het project van de originele eigenaar namelijk nog zo voor de geest halen en wat was die kleur mooi, en past goed bij de plannen van een 2fast. Nouja dat gaat dus niet meer gebeuren en het is nog vroeg op de zaterdag avond en heb mn stoute schuurschoenen aangetrokken en begonnen met schuren. Eerst paar keer deden toch een beetje pijn in het hart. Maargoed we gaan verder onder het motto

scooters dikker dan mn schoonmoeder.

Maandag ff met het idee in mn hoofd bij de verfboer op de koffie. Eens vragen wat de mogelijkheden zijn om wat te creeëren wat ik nog nergens heb gezien.

Na een korte passing van de kappen kwam ik er al snel achter dat de radiateur ophanging even wat getjoent moest worden met slijptol. Ook maar meteen een sp2000 stuurtje erop geknalt en toen zag het geheel er enigzins uit als een scooter...
 

Attachments

  • Snapchat-1380717445.jpg
    Snapchat-1380717445.jpg
    79.3 KB · Views: 48
  • IMG-20210806-WA0027.jpeg
    IMG-20210806-WA0027.jpeg
    308.3 KB · Views: 50
Nu hopen dat je schoonmoeder dit nooit gaat lezen! :joycat::joycat::joycat:Toffe plannen man , ben benieuwd wat er uit het gesprek met de verfboer gaat komen! Ook een flinke carburateur , als je die gaat monteren moet er wel een hele serieuze cilinder op.:fearscream:
 
Nu hopen dat je schoonmoeder dit nooit gaat lezen! :joycat::joycat::joycat:Toffe plannen man , ben benieuwd wat er uit het gesprek met de verfboer gaat komen! Ook een flinke carburateur , als je die gaat monteren moet er wel een hele serieuze cilinder op.:fearscream:
Haha mijn schoonmoeder zal dit niet lezen gok ik zomaar
Ik doe alleen maar hele serieuze dingen, motorisch dan. Komt een 100cc Roost Havoc op, goed voor 30pk zo uit de doos. Deze ga ik zelf onder handen nemen dus met het juiste materiaal is mijn doel toch wel rond de 35pk te scoren. Bedoeling was eerst om een Keihin Airstryker 38mm te monteren maar die zijn wel erg prijzig en kon geen fatsoenlijk spruitstuk vinden voor Piaggio carter. Dus eerst eens kijken hoe ver we nu bij de 35 in de buurt komen en anders ontwerp ik zelf wel een spruitstuk samen met Twan.
 
Ja blijft toch kriebelen he, en om nou alles weg te doen was ook geen succes. Na al die jaren toch weer wat gebouwt zie je wel. Tom had jij tijdje terug niet een stage6 zipje verkocht toevallig?
 
We gooien er weer ff snel een updateje uit...

Vandaag bij de lakboer op de koffie geweest, ik had een mooi idee van zwarte kappen met oranje flakes erdoor ipv de zilveren flakes in metallic. Had gezien dat de flakes door de blanke lak gaan en je zo een volgens mij tof effect zou krijgen. Helaas kon dit niet in een spuitbus geleverd worden en aangezien ik nog geen compressor heb staan thuis heb ik dit idee maar ff in de ijskast gezet. Maarja dan ben je op je werk is er weinig te doen en loop je ff door het magazijn en staan daar paar spuitbusjes hoogglans zwart met mijn naam erop....
Ff snel snel een "spuitcabine in elkaar getoverd en aangezien de kappen in mn auto lagen ff van 2 lagen verse lak voorzien. En thuis nog een derde laagje erover heen en kan me geen setje herrineren dat ik zo straks met een spuitbusje heb gespoten. Dus voorlopig blijft de bierkoerier 2.1 zwart met wat kleine oranje details op de schokbrekers, oranje kvs slangen en misschien een setje oranje velgen.
 

Attachments

  • Snapchat-1977113296.jpg
    Snapchat-1977113296.jpg
    160.6 KB · Views: 50
Kwam dit nog tegen

Ziet er kwa afwerking/kwaliteit niet heel best uit. Maar dit is wel lectron, geen smartcarb.

Smartcarb ziet er een stuk netter uit en is ook een stuk handiger kwa instellen omdat je em helemaal niet meer uit elkaar hoeft te halen (ervanuitgaand dat de naald/metering rod de goede is).
 
Last edited:
Hallo jongens, ik leef nog geen stress even een updateje

JA hij is verkocht


De Malossi 7t sp2000 dan wel te verstaan, ik kreeg van een vriend van me een aanbod waar ik wel wat in zag. Na een paar dagen twijfelen en nadenken toch besloten om de sp2000 weg te doen omdat ik al wat ruimte te kort kom bij mn sleutelhok. Dus zogezegd zo gedaan. Zip zelfs nog naar Maastricht gebracht ook naar zijn nieuwe eigenaar. Zag er al een paar dagen tegen op na alle tijd en moeite en het geld wat erin zat had ik er wel een dubbel gevoel bij.
Maar toch gunde ik het beestje een nieuwe eigenaar. Dus na alles te hebben afgegeven uitgelegdt en afgerekend met een dubbel gevoel naar en heel de weg bedenken wat er met de sp98 gaat gebeuren....

MAAAAAAR onderweg naar huis gebeurde er iets....



Ik moest tanken want had nog 2 uur enkele reis te gaan. Dus zogezegd zo gedaan, ff de beentjes strekken, een vettige half lauwe kroket naar binnen trappen en ff social media checken en daar stond ze ineens in alle glorie mijn nieuwste aanwinst. Contact met de verkoper opgenomen want de vraagprijs leek me een beetje laag, bleek serieus te zijn en uiteindelijk paar 100 boven de vraagprijs akkoord kunnen gaan en meteen aanbetaling gedaan zodat ik de volgende dag weer een ritje naar Belgie voor de boeg had.

Dus wat ik met de verkoop van de malossi zip op dacht te schieten qua ruimte is dus 0,0. Maar ben wel een stage6 pro cup zipje rijker. Niet moeders mooiste maar dat is enkel kapschade. Blijft tenslotte een race scooter he.

Dus 3x raden wie er op de bank sliep toen hij thuis het goede nieuws tegen zijn wederhelft vertelde....

Juist ja dat was ik dus.
Verder trouwens nog geen idee wat ik met de sp2000 ga doen.

Maar ook op aan sp98 is het een en ander gedaan. Zo heb ik mijn 180cc rad vervangen voor een kartradiateur die ik nog had liggen. Mooie gekleurde kvs slangen die al gemonteerd zitten maar niet precies hoe ik het wil, dus daar word nog wat aan gedaan. Verder heb ik het zwarte kappensetje erop gemonteerd en word dat ook een andere kleur want dit is maar een droevig aanzicht. Fotos onderaan.

Afgelopen weekend bij Twan geweest waar we eens goed hebben gekeken en gerekend , gepast en gevloekt en nog eens berekend wat we nu moeten doen. Ik heb alles nieuw gekocht voor Piaggio carters, dat is altijd mn plan geweest omdat het spul op een Malossi c-one of rc-one me een beetje te duur werd. Toen had twan een carter liggen dat door een bekende tuner was gedaan voor eenzelfde cilinder als die ik heb. Wat ik daar zag kun je gewoon eigenlijk niet afleveren aan een betalende klant... maargoed dat even terzijde. Wat me opviel was dat er wel heel weinig vlees overbleef na het kotteren voor de krukas. Dus Twan tovert natuurlijk een nieuw Malossi carter uit de kast en het was alsof dat ding mn naam riep... Dus heb ik hem die ook maar apart laten leggen voor me want alle gekocht onderdelen passen daar gelukkig ook op. Maar we kijken eerst wat we met een normaal zip sp cartertje klaar krijgen gespeeld.
Veel fotos nog niet echt kunnen maken. Vooral omdat ik gewoon geen fatsoenlijke fotos lijk te kunnen maken
 

Attachments

  • IMG-20210822-WA0016.jpeg
    IMG-20210822-WA0016.jpeg
    343.6 KB · Views: 33
  • image-22-08-2021_22-17-57-63.jpg
    image-22-08-2021_22-17-57-63.jpg
    152.7 KB · Views: 35
  • Snapchat-139974033.jpg
    Snapchat-139974033.jpg
    137.6 KB · Views: 35
  • Snapchat-1325323129.jpg
    Snapchat-1325323129.jpg
    158.3 KB · Views: 48
Daar ben ik weer, vandaag eindelijk begonnen met het blok in elkaar zetten. Na wat gekloot met de krukas die aan bleef lopen en alles onnodig stil heeft gestaan de hele middag. Besloten het blok weer uit te trekken en het ff een beetje bewerken met de frees.
Owja wat ik nog was vergeten te melden is dat het Roost plan niet meer doorgaat.
Altijd een fanboy van Ottopuntouno geweest, en wat doe je dan als je net je hele 100cc Roost blok nieuw in de kast hebt liggen? Juist weg ermee en kopen die Ottopuntouno R18 100CC.
Dus vanmiddag het blok alvast gekieteld met de frees, de cilinder komt daarna aan de beurt.
Uitlaat ga ik zometeen nog maar ff een nieuwe bestellen, twijfel nog tussen de Ottopunto uitlaat of de 100cc fl uitlaat van DDL tuning.
2fast 100cc fl pijp ligt ook klaar om te worden getest en er is een opmaat uitlaatje in de maak. Nou lijkt het wel erg veel 4 uitlaten voor 1 blok, Twan heeft dezelfde cilinder dus kunnen we volop testen en proberen.
Heb vandaag dus helaas maar 2 schrale fotos maar volgende keer heb ik vast wel wat meer fotos en filmpjes dat het beestje de beentjes eens goed kan strekken.
Zoek trouwens nog een sp98 zadel, het model waar je met zn 2e op kan zitten. Niet dat dat ooit gaat gebeuren
 

Attachments

  • IMG-20210911-WA0014.jpeg
    IMG-20210911-WA0014.jpeg
    305.4 KB · Views: 35
  • Snapchat-1289476486.jpg
    Snapchat-1289476486.jpg
    160.8 KB · Views: 32
Die staat wel boven aan het lijstje inderdaad. Ga er ff nachtje over twijfelen en het rechtvaardigen voor mezelf. Zodat ik hem morgen bestel en tegen mn vrouw zeg dat het mn verjaardagscadeautje
 
Lekker bezig man! Nu weet ik het zeker.... ik ga er ook weer 1 bouwen. Lowbudget, straatvlammer.

Twijfel aan de wolf in Schaapskleren look (alles origineel en strak maar een zeer snel blok er onder) of de race look.

Ik heb een Beta op het oog iig.

wordt vervolgt!
 
Back
Top