Bartj's Bierkoerier 2.0

bartj

HousePaus
Goedenavond,

Sommige kennen me misschien nog wel van "vroegah" maar de meeste zullen me niet kennen.
Dus laat ik me even voorstellen, ik ben dus Bart 30 lentes jong , gelukkig getrouwd heb een zoontje en een 2de is in de maak. Genoeg over mij, tijd voor wat info over het project.

Ik zat toen ik 16 was tot een jaar of 22 bijna dagelijks op het forum, ook al had ik geen scooter meer de laatste 2 jaar.
Is altijd blijven kriebelen om gewoon een scooter te bouwen voor het circuit, en wel precies hoe ik het wil. Na een beetje koekeloeren op marktplaats, ben ik een 86cc Malossi Bigbore zip op gaan halen. Leuk speelgoed maar slecht afgesteld. Dus wat doen we dan? Juist de handjes vuil maken. Ding liep leuk maar mocht hier niet mee rijden in de topscooter klasse van RAPholland. Dus ik heb het blok eronder vandaan getrokken onder mn vespa lx gehangen en verkocht. Vervolgens onderdelen gaan zoeken die ik wilde hebben, en uiteindelijk na 2.5 jaar onderdelen zoeken en sleutelen en een hoop gevloek als het weer niet ging zoals ik wilde. Waren we een hoop centen kwijt aan een in mijn ogen kneiter dikke Malossi racert met een mooi 7t blokje eronder met een 19mm carb DDL uitlaat malossi rs24-10 vering en een Ottopuntouno naaf en complete remset. Dit loopt als een kanon, 21.8pk dus dat is voor nu ruimschoots genoeg om mee te knallen en dat project is dus eergister zo goed als afgerond.

Ja wat doe je dan als je een zwangere vrouw thuis hebt zitten die veel te veel klusjes verzint die ik allang voor haar heb gedaan? Juist dan ga je weer naar de schuur slingert marktplaats aan en zoekt een nieuw project. Dat is na mijn Sp2000 racer dit maal een sp98 geworden. Ben gisteren naar Amersfoort gereden en weer terug met de sp98 naar huis. Vandaag na mn werk eens begonnen dat hok uit elkaar te trekken want deze kan wel wat liefde gebruiken zeg maar. Zal jullie de roestige frame fotos besparen. Maar geloof me dat heeft dik een uur met de slijptol gekost voor alles eraf was wat er niet op hoorde qua roest en weet ik het wat er allemaal op zat gesmeerd. Frame en de velgen zijn al netjes zwart gemaakt niet te veel poespas voor het blok draait. Heb wederom gekozen voor een Malossi MHR Speed 7t XSH getuned. En heeft bij de vorige eigenaar 25.4pk gedraaid met een gedeukte uitlaat en wel wat meer ruimte voor verbeteringen in mijn ogen. Ik stel altijd lekker hoge doelen voor mezelf zodat ik wat heb om naar te streven, zo ook deze keer. Ik wil 26pk uit dit blokje gaan trekken en dat gaat lukken. Owja en wil het spul over een maand lopend en eigenlijk klaar hebben. Of in elk geval rijdend.

Nou genoeg gelult tijd voor beeld materiaal van de sptjes zoals ze er nu bij staan.

Eerste 3 fotos zijn van de Bierkoerier 1.0 de rest is Bierkoerier 2.0 en op de laatste foto kun je het effect van de kameleon lak enigzins zien.


Ik ga mn best doen wat fotos tijdens het sleutelen te maken en we gaan zien wat ik er van weet te maken en of we deze project pagina een beetje in leven kunnen houden.

En als iemand een sprintje ofzo wil/durft zeg ik let's go en zorg ik wel voor de koffie

En nu is het bedtijd
 

Attachments

  • Snapchat-1798036396.jpg
    Snapchat-1798036396.jpg
    199.8 KB · Views: 186
  • Snapchat-1091380451.jpg
    Snapchat-1091380451.jpg
    172.5 KB · Views: 194
  • IMG-20210421-WA0014.jpeg
    IMG-20210421-WA0014.jpeg
    135.4 KB · Views: 182
  • Snapchat-80147522.jpg
    Snapchat-80147522.jpg
    163.7 KB · Views: 178
  • IMG-20210422-WA0024.jpeg
    IMG-20210422-WA0024.jpeg
    246 KB · Views: 146
  • Snapchat-1905658240.jpg
    Snapchat-1905658240.jpg
    133.5 KB · Views: 138
  • Snapchat-824520638.jpg
    Snapchat-824520638.jpg
    74.1 KB · Views: 139
  • Snapchat-259976561.jpg
    Snapchat-259976561.jpg
    211.4 KB · Views: 142
  • IMG-20210421-WA0021.jpeg
    IMG-20210421-WA0021.jpeg
    249.1 KB · Views: 149
Advertisement - register to remove this

XSH tuning dat komt me heel bekend voor uit die tijd, zelf ook 30 lentes oud met 2 kinderen, leuk om te zien en horen dat oude liefde niet roest:p

Stond XSH niet voor extreme scooters hengelo.
Die oude masse begint te malen dat ze volgens mij destijd zelfs nog een dragrace hadden georganiseerd in Hengelo OV?
 
Xsh was inderdaad Xtreme scoots Hengelo, de voormalige eigenaar is 1 van mn beste maten. Dus moest voor de.goede ouwe tijd toch ff een cilindertje scoren
Post automatically merged:

Update 23-4-2021

Vandaag maar weinig kunnen doen, nog een laagje zwarte lak op het frame en op mn velgjes. Toen maar eens gaan kijken naar een oplossing voor die paddock, want met dat lelijke beugeltje op je carterkap is ook geen porum

Zo gezegd zo gedaan en de oplossing kan zo simpel zijn.
Nu komt de paddock aan het begin van mn"schokbreker" of ruggenbreker net hoe je het wil noemen. Nu maar hopen dat het ook past met het blok eronder....
Mn carters en carterkap worden van de week door mn goede vriend Juul van Runnerparts gestraald. Draaien we daar meteen ff de krukas erin met verse lagers en keeringen. Bouw ik meteen mn blok verder op. Spul is toch al compleet op lagers na, dus dat is het enige wat me tegenhoud maar we knutselen langzaam verder aan de kappen om die weer netjes te maken want zitten hier en daar scheuren in en het moet gewoon strak zijn.

Nou dit was het weer voor vandaag

Adios amigos
 

Attachments

  • IMG-20210423-WA0017.jpeg
    IMG-20210423-WA0017.jpeg
    335.7 KB · Views: 133
  • Snapchat-1743369965.jpg
    Snapchat-1743369965.jpg
    187.3 KB · Views: 122
  • Snapchat-1098061271.jpg
    Snapchat-1098061271.jpg
    186.1 KB · Views: 130
Last edited:
Weer een mini updateje over de paddock, het idee was leuk geweest als er geen carterkap op zou zitten. Dus nieuwe oplossing gezocht en gevonden. Na wat dremelwerk aan de bevestiging van de middenbok zit daar nu het pikkie van de paddock. Moet eerlijk zeggen dat het er in mijn ogen beter uitziet.
Verder mn carterkap ff kaal gemaakt met verfafbijt en een staalborstel op de schroefmachine, hoef dus ook niks meer aan gedaan te worden. En zo knutsel ik weer een beetje verder. Verder de krukas ff in de vriezer gelegd want maandag komen mn krukas lagers binnen als het goed is.
Vanavond maak ik ff een beugeltje om mn "nieuwe" rad te monteren. De oude waren door de vorige eigenaar de montagebeugeltjes eraf geslepen om de rad vervolgens met tiewraps ergens onder het frame.te beunen. Dus ff in de grote voorraad gekeken wat ik had liggen en toevallig lag daar een mooi sp98 exemplaar wat nu dus gemonteerd gaat worden. En zie hier het resultaat tot dusver, maar het begint al ergens op te lijken. Zo eerst de racer eens ff door de polder trappen en dan gaan ik weer terug mn mancaveje in om mn beugeltje ff netjes te maken en te spuiten.

Fijn weekend amigos.
 

Attachments

  • Snapchat-227361945.jpg
    Snapchat-227361945.jpg
    138.7 KB · Views: 133
Daar is ie weer, gister mn krukas gemonteerd. Wat volgens mijn herrineringen van 10jaar terug toch een stuk makkelijker ging... maar hij zit er in en draait soepeltjes. Blok verder ff schoon gemaakt, en het een en ander op het blok gemonteerd. Zaterdag is het de bedoeling naar een vriend van me te gaan met een heerlijke werkplaats en een testbank. Daar zetten we de ontsteking ff optijd, monteren we de cilinder en wat kleine dingen die er nu nog niet op zitten. Koelslangen even nieuwe voor maken. Twijfel.nog om slangen of net als op mn racer koperen leidingen te doen. Laatste koelt wel stuk beter op het circuit, maar voor 150m sprint betwijfel ik of het nodig is. Op de foto de huidige tussenstand met de 28mm keihin en HPI alvast gemonteerd.

Als iemand nog een adresje heeft voor een meter of 10 kvs slang laat het me even weten. K-parts heeft het niet meer op de site en kan ze zo snel ook nergens vinden. Ja kan ze op ALI express bestellen maar dat duurt te lang naar mn zin
 

Attachments

  • IMG-20210427-WA0013.jpeg
    IMG-20210427-WA0013.jpeg
    346.7 KB · Views: 129
Ja ja daar ben ik weer, het heeft wat langer geduurt dan gehoopt helaas. Maar na hopelijk nu alle tegenslagen toch wel ver te hebben gehad. Het beestje doet het eindelijk, na al het beunwerk van de oude eigenaar te hebben opgelost en vervangen zoals een of andere zelf gebeunde benzinetank die geen benzine door liet, tot een kabelbreuk bij de stator, CDI die het niet deed. Meteen met het opbouwen van het blok maar gelijk een revisie gedaan, dus alle lagers zijn weer vers. Nieuw zuigertje en binnenkopje. Volgende plan is de uitlaat ff wat op te knappen. En natuurlijk ff een filmpje maken zodra het weer het toelaat om dat hok eens ff door de straat te trappen.
Klein updateje over de racer voor ik die zou vergeten De Malossi RS24/10 vervangen voor een setje Malossi RS24/10R, alleen nog ff paar kapjes monteren en dan is dat project voor nu even klaar. Tijd voor wat beeldmateriaal....
 

Attachments

  • Snapchat-151239641.jpg
    Snapchat-151239641.jpg
    175.6 KB · Views: 117
  • Snapchat-326013764.jpg
    Snapchat-326013764.jpg
    140.1 KB · Views: 111
  • Snapchat-1684464533.jpg
    Snapchat-1684464533.jpg
    182.9 KB · Views: 109
  • Snapchat-1129012667.jpg
    Snapchat-1129012667.jpg
    172.2 KB · Views: 116
Er is weer een mooie update, en jawel het beestje rijd als een kanon, zoals het hoort. Ben wel tot de conclusie gekomen dat een aangepast frame zoals dit samen met een laag sportstuur niet mijn maat is en dus daarom gooi ik het complete.plan van tafel voor dit project en staat het dus inmiddels te koop.
Maar niet getreurd want er staat natuurlijk al weer een andere sp98 klaar om op te bouwen.
Dat word wederom een race scooter zoals mijn sp2000 maar dan met een 100cc ipv 70cc.
Denk dan aan een 2fast flange mount op een malossi carter. Doel is ditmaal 35pk op een complete zip sp98 met mono voorvork en een dikke set veren, polyester kappensetje. Dus geen sprintframe of half sprintframe.zoals de scooter van deze page. Het 100cc 2fast project word een langdurige project waar ik zodra ik wat geld over heb eens wat onderdelen voor verzamel. Zal binnenkort eens een nieuwe page aanmaken mocht daar interesse voor zijn. Basis is de blauw witte sp98 die recentelijk te koop stond. Die heb ik gisteravond opgehaald en word compleet vanaf de grond opgebouwd. Zoals.altijd zal ik er weer eens wat beeldmateriaal bijvoegen, alleen krijg het filmpje niet geupload hier :(
 

Attachments

  • IMG-20210527-WA0042.jpeg
    IMG-20210527-WA0042.jpeg
    248.5 KB · Views: 113
  • IMG-20210526-WA0002.jpeg
    IMG-20210526-WA0002.jpeg
    193.9 KB · Views: 112
  • IMG-20210525-WA0018.jpeg
    IMG-20210525-WA0018.jpeg
    145.7 KB · Views: 109
  • IMG-20210527-WA0034.jpeg
    IMG-20210527-WA0034.jpeg
    88.9 KB · Views: 107
  • IMG-20210527-WA0036.jpeg
    IMG-20210527-WA0036.jpeg
    77.7 KB · Views: 117
tof dat je weer wat aan het maken bent! Hier kriebelt het nog altijd om een mooie straatvlammer te maken. Maar ja, 2 kids en een boel verantwoording enz. Maar, nu ik dit weer zie ga ik toch weer een beetje snuffelen naar een leuk projectje. Het kost geen drol meer dat spul.
 
tof dat je weer wat aan het maken bent! Hier kriebelt het nog altijd om een mooie straatvlammer te maken. Maar ja, 2 kids en een boel verantwoording enz. Maar, nu ik dit weer zie ga ik toch weer een beetje snuffelen naar een leuk projectje. Het kost geen drol meer dat spul.
Ja dat speelt hier ook hoor, 1 kleine die rondkruipt 2de onderweg maar toch blijft het kriebelen. En papa mag ook een beetje hobbyen in de schuur he je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Als je wat bouwt voor straat mag het minder extreem zijn, hoeft niet natuurlijk. Als je nog iets besluit te bouwen en wat zoekt roep je maar
 
Ah, het kriebelt dus wel bij meer mensen ;) Ik zit ook te twijfelen om weer een blokje op te bouwen :)
Lekker bezig in ieder geval! Ga je met de racer meedoen aan rap holland?
 
Ah, het kriebelt dus wel bij meer mensen ;) Ik zit ook te twijfelen om weer een blokje op te bouwen :)
Lekker bezig in ieder geval! Ga je met de racer meedoen aan rap holland?
Dat was wel het plan, maar de klasse topscooter is helaas geannuleerd bij RAP Holland dus qua racen is het in nederland voor zover ik weet game over. Vrij trainen kan nog wel maar een kampioenschap zouden we bij 2race kunnen rijden. Maar met die gekke corona schiet het nergens echt op momenteel.
Momenteel nog weinig nieuws over het nieuwe project buiten dat ik het frame en de mono vork heb gespoten en de kapjes even gemonteerd om te kijken hoe het staat. Vork word waarschijnlijk zaterdag afgedraaid en tevens bouw ik dan samen met Twan een tijdelijk blok op zodat ik daarna kan sparen voor die 100cc klappert. Verder nog wel een Malossi rs24 schokbreker voor de monovork binnengekregen. Ben alleen nog opzoek naar een achterschokbreker of als iemand een setje stage6 vering in de aanbieding heeft
Zal van de week eens een setje velgen eronder monteren en een stuurkapje wat deze week binnenkomt. Dan zien we een beetje waar we mee te maken hebben haha.
 

Attachments

  • IMG-20210607-WA0015.jpeg
    IMG-20210607-WA0015.jpeg
    275.4 KB · Views: 124
Haha wat gebeurt er hier nou toch, oud members die ineens uit hun winterslaap komen en het 2t tuning weer wat leven in blazen? Lekker bouwen heren en dan bij de sprints en of races een pilsje drinken en tussendoor een paar sterke verhalen ophangen
 
Heb ik dan nu toch al een update

Afgelopen weekend ff bij Twan (maat/tunert) gaan kijken wat ik nu eigenlijk met de sp98 ga doen.... Had maar meteen een monovork meegepakt uit de schuur om af te draaien en te verlagen, dus zo gezegd zo gedaan. Vork verlaagd nog eens bekeken wat ik wilde qua vermogen en dat ik toch wel.richting de 100cc wil gaan. Eerste idee was dus om.een nieuw Malossi RC One carter te bestellen, Twan kan zich er op uit leven en dan telkens wat bestellen als ik wat centen over heb. Dat plan werd me toch iets of wat te prijzig omdat bijna alles nieuw gekocht zou moeten worden aangezien je die 100cc spullen amper te koop ziet staan of het is verre van perfect. Maar wat hebben we dan wel besloten te doen.....

Juist we pakken een Zip SP watergekoeld carter en monteren daar een grote jongens krukas in van 2fast en gaan dus de 2fast 98cc kit voor Piaggio monteren of een ROOST Havoc. Daar ben ik nog niet helemaal.over uit. Maar 35pk wil ik toch wel minimaal eruit gaan trekken en misschien ga ik wel voor de 40pk. Maar dat even terzijde want met alleen een snel blok neem ik geen genoegen, het spul moet er ook mooi uitzien. Dus ik ga langzaam op zoek naar nog een setje mooie schokbrekers, en denk dat het een setje van stage6 gaat worden, wil die toch ook eens op de circuit zip dus kunnen de rs24-10r eens worden afgewisseld met een stage6 setje.
Maar dat is allemaal.een plan voor de toekomst want ik zeg altijd maar zo. Geld is net schaamhaar, het groeit niet op mn rug .

Spreek jullie snel weer
Adios
 
Het rustig opbouwen wil me niet echt lukken. Vakantie geld was natuurlijk gestort en dat brand dan toch in je zak he....
Dus bij mn tuner een cartersetje met krukas en cilinder besteld. Is uiteindelijk geen 2fast geworden maar een Roost Havoc 100cc.
Maar de lol houd niet op, heb in duitsland een stage6 voorschokbreker gekocht, het nieuwe type en bij DDL een R&D x2 achterschokbreker besteld. Dus dat is weer een stapje dichterbij. Zodra ik de spullen allemaal binnen heb zal ik weer eens wat fotos schieten
 
Het rustig opbouwen wil me niet echt lukken. Vakantie geld was natuurlijk gestort en dat brand dan toch in je zak he....
Dus bij mn tuner een cartersetje met krukas en cilinder besteld. Is uiteindelijk geen 2fast geworden maar een Roost Havoc 100cc.
Maar de lol houd niet op, heb in duitsland een stage6 voorschokbreker gekocht, het nieuwe type en bij DDL een R&D x2 achterschokbreker besteld. Dus dat is weer een stapje dichterbij. Zodra ik de spullen allemaal binnen heb zal ik weer eens wat fotos schieten
:D Herkenbaar! Het is ook veel beter (en leuker!) om er een beetje voortgang in te houden :)
Zijn leuke spullen die je besteld hebt! Ben erg benieuwd naar de R&D achterschokdemper, ik zit die ook te overwegen voor m'n SR.
 
:D Herkenbaar! Het is ook veel beter (en leuker!) om er een beetje voortgang in te houden :)
Zijn leuke spullen die je besteld hebt! Ben erg benieuwd naar de R&D achterschokdemper, ik zit die ook te overwegen voor m'n SR.
Absoluut, maar aangezien 90% van de onderdelen nieuw gekocht worden is het een dure aangelegenheid en met een zwangere vrouw thuis had ik me voorgenomen niet teveel iedere keer in het project te steken. Heb mn race project ook nog staan namelijk. Maar als ik het kan betalen doe ik het en anders wacht ik ermee ga mezelf niet in de financiele problemen werken om het af te maken
 
Kleine update, of nou ja klein....

Ik heb dus inmiddels mn frame ff tijdelijk zwart gespoten, wil dat tegen het einde wel laten poedercoaten. Nu nog niet vanwege het feit dat ik nog een dikke rad ergens kwijt moet kunnen en daar een ophanging voor wil lassen. Wel heb ik na een stevige worsteling met de slijptol en mn ingekorte voorvork van het Polini conische balhoofdstel gewonnen, en moet zeggen als het eenmaal zit voelt het wel super aan.
Kan voorlopig toch maar weinig doen tot ik weer wat onderdelen binnen krijg dus maar een MHR Furio Rosso overrange besteld. En ff mn vorkje gepast en de veren gemonteerd om te zien of het zo bruut was als in mn hoofd.....
Oordeel zelf want hier komen de fotos
 

Attachments

  • Snapchat-721854231.jpg
    Snapchat-721854231.jpg
    302.8 KB · Views: 112
  • Snapchat-937805404.jpg
    Snapchat-937805404.jpg
    121.2 KB · Views: 105
  • IMG-20210630-WA0013.jpeg
    IMG-20210630-WA0013.jpeg
    106.3 KB · Views: 101
  • received_548284309505551.jpeg
    received_548284309505551.jpeg
    178.8 KB · Views: 120
Back
Top