barikit 47.6 vlinder poort compressie probleem

japporaiden

Well-Known Member
hallo ik heb een probleem met mijn nieuwe cilinder .

het is en barikit. een fabrieks getunede versie van een airsal t6 70cc


bij dit setje word geen cilinder kop mee geleverd. dus nu had ik nog een dr70 kop liggen . deze heb ik er op gezet maar de compressie is dus danig laag dat ik bijna geen weerstand voel en alles zit zowiezo goed gemonteerd .

nou vroeg ik me dus af zou het schelen als ik er een standaart 50cc kop op zou zetten en zou dit nadeligen effecten kunnen creéren.

ik kwam op dit iedee omdat ik dacht dat de verbrandings kamer te groot was ivm squish grooten van een dr tegenover een barikit .

ik heb over het algemeen wel verstand van heel de meuk maar hiervan niet echt :p

graag alleen andwoorden als je er seerieus verstand van hebt !

mvg jasper
 
Advertisement - register to remove this

Dat ligt eraan wat voor zuiger je hebt. Er zijn zuigers met een speciale bolling dat je je 50cc kop kunt gebruiken, bij een 70cc Athena AJH van een Puch Maxi is dit bijvoorbeeld.

Misschien dat dat bij jou ook is. Meestal als er geen kop word meegeleverd kun je de originele kop gebruiken.
 
Squish meten, vorm verbrandingskamer vergelijken, evt. uitliteren. Maar dan zul je toch de originele maten van de T6 kop ook moeten hebben. Makkelijkste lijkt mij een origineel kopje scoren.
 
als de cilinder bedoeld is voor gebruik met een standaard kop zul je een std kop het beste kunnen gebruiken , de zuiger komt bij zulke sets vaak minder ver naar boven dus zul je met een 70cc kop een vrij grote ruimte hebben (kopinhoud)

IMO is het sowieso waardeloos om een snelle cilinder zonder bijbehorende kop te kopen.

oh ja , dat ding is echt niet fabrieksgetuned ofzo hoor , is gewoon een zoveelste Kundo-Athena-Stage6 etc. versie..

wie je dat wijs heeft gemaakt kan of goed liegen of hij heeft veel fantasie..
 
dat is mij verteld door anil van scooterpower .

maargoed of eht nou wel of niet fabrieks getuned is maakt mij neit . uit wat ik belangrijk vind is ofdat hij beter zal lopen met een 50cc kopje of juist niet . en moet ik anders die dr kop af laten draaien ??
 
dat is een optie , echter is dan waarschijnlijk de bovenkant van de cilinder nog te hoog.

als je een standaard kop hebt zou ik deze er gewoon eens op zetten.

even de zuigerhoogte meten , van zuiger naar bovenkant cilinder , en de kop meten ,dan weet je hoeveel er tussen de kop en zuiger zit ongeveer.
 
Back
Top