NRG MC3
Well-Known Member
Goede dag allemaal,
ik ben nieuw op het forum en zal me eerst ff voorstellen.
mijn naam is bas en sleutel al jaren aan scooters maar dan vooral 2 takt, 4 takt ben ik me sinds kort in gaan verdiepen.
Nu zal ik ff mijn probleem uitleggen het gaat hier om een baotian tiger van 2010 met een kilometer stand van 1700 km (en ja dit is de juiste stand)
nu laats begon hij gigantisch te tikken en ik dacht dat zijn de kleppen dus ik met volle moed de kappen er af klepdeksel er af en wat zie ik tot mijn verbazing dat het een 4 klepper is en dat er een soort van stel plaatjes inzaten, maar omdat ik dus weinig verstand heb van 4 takt ben ik maar naar een scooterboer gegaan om het goed te laten doen, waar ik bij was heeft hij het gedaan maar de kleppen speling was 100% goed, dus ben op onderzoek uit gegaan en nu blijkt dat de lagers van de nokken asjes er kompleet uit lagen.
ik op google gezocht op dit type blok en ontdekt dat dit het meest voor gekomen probleem is met dit type blok, nu ben ik gaan zoek gegaan wat het beste is te doen en dat was het blokje ombouwen naar een 2 klepper en dit ook laten doen door een erkende scooter boer heb hem toen het blok gebracht en deze een week later opgehaalt.
nu heb ik het blokje er weer ondergezet en hij loopt mooi soepel en rustig, maar zodra ik ga rijden begint het probleem zodra ik rond de 40 a 45 km\h rijd begint hij te stotteren en in te houden en wil niet harder rijden.
heb al gekeken of het een lucht probleem is maar dit heb ik uit kunnen sluiten.
denk zelf een benzine probleem en dat ik het ergens moet zoeken in de carburateur waarschijnlijk de sproeiernaald te klein, wie kan mij dat bevestigen.
de carburateur is al schoon gemaakt.
hopende op jullie hulp.
ik ben nieuw op het forum en zal me eerst ff voorstellen.
mijn naam is bas en sleutel al jaren aan scooters maar dan vooral 2 takt, 4 takt ben ik me sinds kort in gaan verdiepen.
Nu zal ik ff mijn probleem uitleggen het gaat hier om een baotian tiger van 2010 met een kilometer stand van 1700 km (en ja dit is de juiste stand)
nu laats begon hij gigantisch te tikken en ik dacht dat zijn de kleppen dus ik met volle moed de kappen er af klepdeksel er af en wat zie ik tot mijn verbazing dat het een 4 klepper is en dat er een soort van stel plaatjes inzaten, maar omdat ik dus weinig verstand heb van 4 takt ben ik maar naar een scooterboer gegaan om het goed te laten doen, waar ik bij was heeft hij het gedaan maar de kleppen speling was 100% goed, dus ben op onderzoek uit gegaan en nu blijkt dat de lagers van de nokken asjes er kompleet uit lagen.
ik op google gezocht op dit type blok en ontdekt dat dit het meest voor gekomen probleem is met dit type blok, nu ben ik gaan zoek gegaan wat het beste is te doen en dat was het blokje ombouwen naar een 2 klepper en dit ook laten doen door een erkende scooter boer heb hem toen het blok gebracht en deze een week later opgehaalt.
nu heb ik het blokje er weer ondergezet en hij loopt mooi soepel en rustig, maar zodra ik ga rijden begint het probleem zodra ik rond de 40 a 45 km\h rijd begint hij te stotteren en in te houden en wil niet harder rijden.
heb al gekeken of het een lucht probleem is maar dit heb ik uit kunnen sluiten.
denk zelf een benzine probleem en dat ik het ergens moet zoeken in de carburateur waarschijnlijk de sproeiernaald te klein, wie kan mij dat bevestigen.
de carburateur is al schoon gemaakt.
hopende op jullie hulp.