Baotian rebel snor

Status
Not open for further replies.

Manu76

Burn and rise...
Aangeschaft,

Een baotian rebel49 snor 4 takt uit 2007. Km niet bekend omdat er een andere km teller op zit.

Fijn brommertje met toch wat puntjes die aandacht verdienen. Maar lopen doet die wel. Goede snelheid voluit maar ik ga er toch een begrenzer inzetten met snelheidsregelaar.
Smoke verlichting moet eraf. (Te veel aandacht van de wouten) ;).
Spiegeltjes enz. Ik hou niet van aandacht en zeker niet van de politie.
Heb ook meteen een zadel en helmbak besteld want de slot punten in de bak en zadel waren afgebroken. En ja de kans op openbreken blijft altijd aanwezig ook met nieuw spul maar ik wil het gewoon goed hebben. ik moet zeggen dat ik het slotmechanisme van mijn sym orbit 1 vele malen beter.

Verder trekt die aardig op maar de power komt pas later vrij. Bij hogere toeren. Misschien eens kijken naar de rollen of ik laat hem zo.

Heb wel meteen een vraagje,
Hoe weet ik hoeveel inch het blokje is? Hoe meet ik dat op? Vanwaar naar waar?

Leuk dingetje wel! Nog nooit een snor(scooter) gehad. Nou nog het mooie weer. :)

Oh ja, ik zie wel eens staan bij producten: rebel/aprilla enz. Hoe weet ik nou welke scooter onderdelen er mogelijk passen in mijn rebel. Voorbeeld: "Remschoen Set (Newfren) Kymco Agility 50 / Kymco New Dink / Baotian / Btc / Agm / Znen / China 4t / Peugeot V-clic / Fosti / Pico / Minarelli Horizontaal"

Maar ik zie niet staan "rebel" wel baotian op zich maar er zijn allerlei types vandaar dat ik het ook vraag over die inches. 10/12? Heb slechte ervaringen helaas mee gemaakt dat ze me garanderen dat het past en uiteindelijk toch net niet.
Vervolgens ben ik doodgenegeerd. Geen reacties meer.

Dit is een bekende site met klantenservice maar waarvan ik de naam niet ga prijsgeven zodat het forum geen problemen krijgt met privacy schending enz. Of wat dan ook.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een cartersensor zit, zoals de naam al zegt, in je carter.
Deze ziet hetzelfde uit als je pickupspoel bij je vliegwiel.
Deze sensor meet het toerental van je koppelingsbel en daarmee dus ook de snelheid van je scooter.
Uit deze sensor komt telkens een elektrisch impulsje steeds als het,op de koppelingsbel gelaste, tripje langs de sensor draait.
De cdi weet dan hoe hard de scooter rijdt
Komt de scooter tegen de maximale constructiesnelheid aan, zal de cdi de ontsteekcurve niet langer vervroegen waardoor het toerental van de scooter door de cdi begrensd wordt en daarmee dus ook de snelheid.

De koppelingsensor zit aan de cdi aangesloten met een paarse of rose draad, die men doorknipt om de scooter te ontgrenzen.
Zet je tussen deze twee doorgeknipte draad een schakelaar, kun je de scooter begrenzen en ontgrenzen simpelweg door de schakelaar aan en uit te zetten.
Super reactie sparky! Dat met die kabel had ik wel eens gelezen ja. Een schakelaar plaatsen tussen die kabels is het probleem niet denk ik. Maar in principe is de cdi begrenst van mijn baotian? Want hij loopt al dik 50. Of ze hebben een brom CDI geplaatst.
 
Of de vorige eigenaar een andere cdi heeft geplaatst kan ik van achter mijn computer niet zien, dat zul je zelf moeten controleren.

Als de originele cdi er nog in zit werkt het zaakje zoals hierboven beschreven.
Gezien de snelheid van je snor momenteel 50 kmpu bedraagt, heeft de vorige eigenaar op zijn minst de begrenzing uitgeschakeld, het zij door de cartersensor af te koppelen, het zij door een andere cdi te plaatsen.
 
Dan moet ik de helmbak enz. Verwijderen in te kijken. Dit had ik al gefotografeerd. Zal straks ff kijken. Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om de scooter middels de cdi een begrenzer in te bouwen. Ik Google me al suf. Die type die ik kan vinden is eindigend met het nummer BT49QT-12-Rebel maar achter die 12 staat een A achteraan. Past dit dan evengoed in mijn snor ondanks dat ik niet een A erbij heb staan? Want ik kan niet vinden wat die A is.
 

Attachments

  • 20190410_141729.jpg
    20190410_141729.jpg
    236.8 KB · Views: 16
Nette tekst sparky! Ik moet nog veel leren als ik je info lees. :) dan zal ik morgen de carter eraf halen. Eens kijken hoe dat bij deze scooter zit. Voor mij is het makkelijkst een 6 pins regelbare cdi. Maar ik kan ze nergens vinden.
 
Cartersensor: en dan? Lijkt al begrensd te zijn. Misschien toch een brom CDI?!
 

Attachments

  • 15555724276042159652487481575143.jpg
    15555724276042159652487481575143.jpg
    184.3 KB · Views: 11
  • 15555725327205643203882368540573.jpg
    15555725327205643203882368540573.jpg
    154.6 KB · Views: 10
Nou weet ik nog niet hoe ik het kan begrenzen. Internet afgestruind naar info maar vrij weinig te vergaren...

Help?

Net terug. 58km/h gps. Niet slecht voor een snor. Maar nu nog op de een of andere manier middels een schakelaar of zo dat deze 30 rijd begrenst...pfff
 
Last edited:
Ik zou dat willen zodat deze rollerbank proof word. Hij loopt nu 55. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft aangepast. Hij zegt dat hij niets veranderd heeft.

Net terug. 58km/h gps. Niet slecht voor een snor. Maar nu nog op de een of andere manier middels een schakelaar of zo dat deze 30 rijd begrenst...pfff


Ik moet je helaas teleur stellen. Ik merk dat jou topic steeds meer begint af te wijken van een probleem topic naar een opvoer topic..
Helaas geld de regels hier voor iedereen m.b.t opvoeren van snor voertuigen.. Ik kan het niet genoeg zeggen..
Ik zie ook niet in waarom je ineens voor een hele andere cdi nodig hebt als de andere voldoet.. Enigste kan ik mij er bij bedenken dat dit hele draadje een beetje teveel uit gaat lopen richting het opvoeren van je snor..

Vanwege deze reden zal ik deze discussie helaas moeten gaan beeindigen.

/close.

Reden: draadje loopt teveel door richting snor tuning.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top