baotian hulp gevraagd

slayagon

Well-Known Member
hallo
ik ben nieuw omdat ik wel denk en er best wel vrij zeker van ben dat iemand me kan helpen.
Ik heb me een baotian speedy (bt49qt-9) aangekocht.
Reed perfect, niet opgevoerd ofzo.
Sedert deze week kreeg ik deze steeds moeilijker in gang. Elektrisch was haast onmogelijk en met kickstarter duurde het steeds maar langer. Geen probleem dacht ik, komt wel door de koude buiten.
Maar plots viel 'ie stil en kan ik hem niet meer starten.
-Ik hoor duidelijk de startmotor draaien.
-De as kan ronddraaien (heb er aangedraaid met de hand)
-De cilinder is nog heel (er is nog compressie)
-De 'bougie' is een nieuwe (dacht dat het hieraan lag)
-Als ik de benzine toevoer afsluit en ik probeer hem te starten, stroomt er benzine uit.
(-Ik werk wel dat er blijkbaar geen benzine in de verbrandingskamer komt)

het gaat om een 4takt.
kan het zijn dat de carburateur stuk is?


Ik ben de persoon zeer denkbaar die me kan helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Maak de carburateur eens goed schoon, en dan met name de stationairsproeier met een compressor doorblazen. Die willen nog wel eens dicht gaan zitten en voor problemen zorgen bij het soort motorblok wat onder jouw scooter zit.
 
dank je voor de snelle reactie
ik heb deze schoongemaakt.
blijkbaar lag het hier aan.
ik kon meteen starten :D
Helaas toen ik hem wou starten op het werk startte hij weer niet.
pas als die enige tijd 'opgewarmd' is start die van de eerste keer.
kan ik daar nog iets aan veranderen of is het misschien beter dak ik een nieuw brommertje zoek ?
 
Je zou hem eens een onderhoudsbeurtje kunnen geven, klepjes stellen, nieuw bougietje, carb + luchtfilter schoonmaken, nieuwe olie erop. Dat doen misschien al wonderen, en dan met name het nieuwe bougietje en de klepjes stellen.
 
Heeft zo'n Boatian niet een 'startonderbreker'? Dat die dus alleen kan starten als de zijstandaard uitgestoken staat?

Zou ik deze eens nachecken en evt ff schoonmaken en inspuiten met elektrospray.
 
dank je om hier op te reageren
intussen is het probleem opgelost dankzij melv16
enkel de klepjes stellen en het was gefixt.
nu kan 'ie naar de spuiterij en leuke subwoofer in.
Heeft zo'n Boatian niet een 'startonderbreker'? Dat die dus alleen kan starten als de zijstandaard uitgestoken staat?

Zou ik deze eens nachecken en evt ff schoonmaken en inspuiten met elektrospray.
ja dat klopt net als de meeste scooters, staat het zijpotje uit, kan je niet starten. Enkel heb ik dit al aangepast :p
De scooter kan draaien als het pootje uitgeklapt is, maar er staat een toerentalbegrenzer tussen die werkt als het uit staat.
daardoor kan 'ie niet 'per ongeluk' ervandoor gaan.
 
Back
Top