baotian houdt in

poolmuis43

New Member
ik heb sinds paar dagen en baotian bt49qt-9 hij start goed en slaat aan en loopt goed ,maar rijdt 10minuten 40 a 45km volgas en daarna gaat hij als een speer 65 a 75 km volgas.is wel leuk buiten de bebouwde kom maar niet midden in de stad, wat kan het probleem zijn?!!
 
Advertisement - register to remove this

en wat kan ik daaraan doen datte verhelpen en dat het minder wordt. ik bedoel als ik 10minuten rij ben ik al in de stad en ik heb geen zin om dat nog een keer mee te maken ineens volgas met 70km door de stad te vliegen. 1keer is genoeg ik ben ook al 54jaar
 
choke vervangen , en een begrenzer erin terug zetten , bijv Varioring terug plaatsen , zodat snelheid minder word , echter snelheid heb je zelf in de pols ... mijn auto kan ook sneller dan 130 ... echter heb ik dat zelf in de voet.
 
Waarschijnlijk werkt de choke 10 minuten ....

Zo lang, nee toch??

Gok eerder op een max van 5 minuten hoogstens.. Aangezien de motor dan wel goed loopt en de choke dan niet meer nodig is..

Bij mijn 4-takt hoor je precies wanneer de choke inkicked en waar er van af gaat.. En dat is binnen 5 minuten..
Bij het starten gaat hij in de eerste minuten al aan, en bij de 4de minuut hoor je hem weer rustiger lopen..
 
Ik heb geen verstand van tuning maar elektrische choke lijkt me ook onwaarschijnlijk, onafhankelijk of het choke-proces nu 10 of 5 minuten duurt!

De werking van de elektrische choke is erop gebaseerd om de scooter van een rijker mengsel te voorzien zolang het choke element niet volledig geëxpandeerd is.
Indien het choke-element volledig is uitgezet sluit de naald aan het einde van deze choke een kanaaltje af zodat het mengsel armer wordt en indien de juiste sproeier is geïnstalleerd zal het mengsel optimaal zijn voor een warm motorblok.

Als de choke niet werkt, zal deze niet expanderen en het kanaaltje dat zorgt voor een rijker mengsel, zal altijd open blijven staan.
MAW, het effect na 10 minuten blijft dan ook uit.

De Boatian is begrensd middels een cartersensor in combinatie met de cdi.
Ik heb de indruk dat op één of andere manier de begrenzing wordt uitgeschakeld, het zij door het falen van de carter sensor, het zij door een slecht contact in de draad tussen de sensor en CDI, het zij door een defect in de cdi waardoor na het opwarmen van de cdi, de begrenzing wordt uitgeschakeld.

En inderdaad zoals Brute Force ook reed opmerkte, de snelheid zit niet alleen in de scooter maar voornamelijk in de pols, dit neemt niet weg dat je er niets aan moet doen als je niet wilt dat de scooter harder gaat dan de toegestane snelheid.

Of mijn theorie klopt zou je kunnen controleren door de cartersensor los te koppelen en te controleren of de scooter van begin af aan te snel rijdt.
 
Last edited:
Back
Top