Baotian BT49QT-12 start niet meer (4-Takt)

KoB

Ouwe Gek
Wat ik al gedaan heb:
Carburateur schoongemaakt.
Nieuwe bougie (Vonkt mooi blauw).
Klepspeling gecontroleerd/bijgesteld.
Maar ik krijg deze scooter met geen mogelijkheid gestart.

Het lijkt erop dat hij slecht lucht aanzuigt (Koppakking kapot?), als ik m'n hand achter de carb. hou dan lijkt het of hij wilt starten, de bougie is dan zwart.
Probeer ik hem te starten zonder m'n hand achter de carb. en zonder bougiedop dan is de bougie meestal niet nat (1x wel).

Zover ik weet is het een 139QMA/B blok, en hij heeft bijna 6100KM gelopen.
Toen een vriendin er op reed hield hij er ineens mee op en dacht ze iets bij de uitlaat te horen.

Toen ik de kappen bij de cilinder eraf haalde zag ik op één hoek wat zwart 'vuil' zitten, daarom denk ik zelf dat de koppakking lek is.
Hij heeft wel compressie, maar veel is het volgens mij niet (Heb helaas niks om te vergelijken), ik heb wel een compressiemeter maar die past natuurlijk niet ;(

Morgen zal ik de kop er wel af halen, dan weet ik het zeker, maar als iemand ideeën heeft om er op een makkelijke manier achter te komen dan hoor ik dat graag.
 
Advertisement - register to remove this

Compressie kan je ook snel testen door de kickstarter lichtjes met je hand naar onder te duwen. Als je weinig tot geen weerstand voelt heb je weinig compressie.
Of je kan natuurlijk ook snel testen met de duim op het bougie-gat en lichtjes kicken...
 
Hij heeft wel compressie, maar ik denk dat het erg weinig is.
En als ik de kickstarter vergelijk met een andere 4-takt dan is het sowieso erg weinig....maar ik vertrouw die kickstarter niet echt, die heeft het volgens mij nooit echt goed gedaan (Het lijkt of hij de starterkrans niet altijd pakt, maar ik kan ook niet vinden waar dat aan ligt).

Vinger op het bougie-gat lukt denk ik niet, het gat zit namelijk erg diep.
 
waar de bougie invalt moet je je duim op leggen, iemand anders laten kicken en als hij er af geblazen word heb je genoeg. misschien zijn de tandwieltjes versleten dan zou je nieuwe moeten halen. voor het kicken.
 
Back
Top