This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bandenwarmers voor SBO scooter

joos...92

Well-Known Member
De titel zegt het al. Heeft iemand ervaring met bandenwarmers ? Of weet iemand of ze veel zin hebben ? zou dit graag ff wilen weten

groeten

als je alleen op rechte stukken rijd (sbo dan he) zou ik gewoon ff je bandje laten roken hoef niet extreem natuurlijk!, dan is ie ook wel warm he! bandenslijtage is er toch!

Bij bandenwarmers slijten je banden niet, en dat heb je bij burnen wel. De temperatuur bij een bandenwarmer is ook veel hoger denk ik. het nadeel is wel dat ze meestal op een stopcontact moeten aangesloten worden, weet niet of er voor accu zijn ook.

stroom is verder geen probleem maar jullie zeggen doen ? het is idd voor het rechte stuk jah ( SBO dus )

Als jij met een bandenwarmer in de rij wilt staan te wachten/op te warmen dan zul je ten eerste een verlengsnoer achter je aan moeten hebben en je zal een paddock moeten bouwen die zo rijdbaar is. Denk niet dat SBO het leuk gaat vinden als jij met een verlengsnoer in de rondte loopt.. Of je moet inderdaad al iets op een enorme accu fixen, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

gewoon de scooter op een karretje zetten met bandenwarmers en al , aggregaat op het karretje en klaar...

echter is het imo erg nutteloos...

Kan best zinvol zijn, als jij zo koud mogelijk wilt starten, en problemen hebt met burnen.
Het is alleen best wel een gedoe omdat je niet zomaar je scooter vooruit kan rollen, je moet dus een karretje hebben idd waar je je achterwiel e.d. op zet. En er moet altijd iemand mee lopen die je bandenwarmer mee neemt als jij gaat sprinten.
En dat kan nog wel eens een probleem zijn, want alleen bij de super special klasse mag er een monteur mee de baan op.

Heb je zoveel grip problemen dan ? omdat je dit overweegt?

Het is voor een promotie scooter en proberen dus zoveel mogelijk aandacht te trekken maar ik weet al genoeg heb hem zojuist besteld dank u heren +pippi+

dan kun je er beter nog wat ballonnen en slingers bij doen , en een clownspak , dan trke je veel meer aandacht

Het is voor een promotie scooter en proberen dus zoveel mogelijk aandacht te trekken maar ik weet al genoeg heb hem zojuist besteld dank u heren +pippi+

waarom open je dan een topic.
De mensen zeggen hier dat het 'vrij zinloos' of te omslagtig is, en dan reageer je,
ach het is maar voor de show, dus ik ga ze toch zeker plaatsen??