Banden en Velgen topic #9

Status
Not open for further replies.
Ik laat deze keer de wielen in elkaar zetten, want dat is toch vaak het beste volgens mij vanwege het recht uitklokken enzo:)
Heb de kit al wel liggen enzo mja, geen zin de wielen dan nog een keer uit elkaar te halen..
 
Vandaar zoveel boutjes, anders krijg je het never nooit niet lucht dicht.. of moet er ook nog iets van een pakking oid tussen ? beetje easy gasket :D

Heeft niks met aantal boutjes te maken. Als je genoeg kit erop smeert geen probleem. Me oude BBS RC's hadden bijvoorbeeld 20 boutjes. RS nu 34 (of 36).

Ik heb de velgen zelf (opnieuw) afgekit, want meneer Claus van Felgen Garage had 2 haarfijne randjes erin gelegd en dat bleek dus niet luchtdicht. Ik heb toen van hem wel een nieuw bus kit gehad. Ik heb toen zelf die hele ring tussen de delen een halve tube op 2 velgen losgelaten. Maar die waren toen ook keurig luchtdicht.

Dat uitklokken is trouwens niks bijzonders. Zelfde als een cilinderkop aandraaien, alleen je bent wat langer bezig. Maar eenmaal op mekaar is op mekaar en dan zet je die ring er ook niet scheef op hoor.

Mooie randen trouwens Vale.

Dat verdichten is beter ja. Bij scooter zelf gepolijste delen zijn na een paar weken weer dof, omdat het alu oxideert. Heb je hier geen last mee. Emmertje water erover voor het vuil en verder eigenlijk geen omkijken na.
 
IMG_3065.jpg


IMG_3067.jpg


DSC_0109copy.jpg



3085779650_a4a311f263_o.jpg


3085806942_cc9e21410e_o.jpg
 
Heeft niks met aantal boutjes te maken. Als je genoeg kit erop smeert geen probleem. Me oude BBS RC's hadden bijvoorbeeld 20 boutjes. RS nu 34 (of 36).

Ik heb de velgen zelf (opnieuw) afgekit, want meneer Claus van Felgen Garage had 2 haarfijne randjes erin gelegd en dat bleek dus niet luchtdicht. Ik heb toen van hem wel een nieuw bus kit gehad. Ik heb toen zelf die hele ring tussen de delen een halve tube op 2 velgen losgelaten. Maar die waren toen ook keurig luchtdicht.

Dat uitklokken is trouwens niks bijzonders. Zelfde als een cilinderkop aandraaien, alleen je bent wat langer bezig. Maar eenmaal op mekaar is op mekaar en dan zet je die ring er ook niet scheef op hoor.

Mooie randen trouwens Vale.

Dat verdichten is beter ja. Bij scooter zelf gepolijste delen zijn na een paar weken weer dof, omdat het alu oxideert. Heb je hier geen last mee. Emmertje water erover voor het vuil en verder eigenlijk geen omkijken na.

Heb hetzelfde gedaan toen mijn RM's, maar wil ook weten als alles we 100% recht is..
Tja wel lekker inderdaad alleen de voorwielen zijn het niet dus die mag ik gewoon lekker poetsen, randen en boutjes zullen deze week komen:) watvoor boutjes heb jij Folkert?
 
Folkert, zet alsjealsjealsjeblieft je ISO van je camera op 100/200, je compositie etc is erg mooi, maar al die korrels maken het zo jammer!
 
Apart is het zeker:) Ik juich het ook best toe dat mensen het lef hebben om het te doen:)
Ik zou alleen voor mijzelf liever kiezen voor zilvergrijs of verchroomd/verguld/gepolijst:)
Zwart mag uiteraard ook:)

Maar nu ik toch langer naar de foto kijk, is het eigenlijk niet eens echt heel verkeerd:P
 
Folkert, zet alsjealsjealsjeblieft je ISO van je camera op 100/200, je compositie etc is erg mooi, maar al die korrels maken het zo jammer!

Foto's zijn al van een tijd terug. Ik moet inderdaad echt leren met die instellingen. Ik had hem altijd op Auto staan en dan verwacht je dat dat ding zelf de juiste instellingen doet....helaas. |(
 
De hell maak me gek haha

Hoe bedoel je je probeerd het me moeilijk te amken om me velgen totaal anders te doen!!

Die matte met het aanzicht gepolijst is ook apart mooi!
Die vergulde harten zien er ook mooi uit alleen staan ze op een auto minder denk ik..

NU ik die E30 zie vind ik het hart GOUD ook duuvels wijs!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top