band verkeerd om

michielsanders

Well-Known Member
ik heb vandaag nieuwe banden op mijn voor en achterwiel laten zetten bij twins, maar nu kwam ik er na het monteren achter dat ze de voorband verkeerd om op de valg hadden gedaan. maakt dit voor een korte tijd veel uit, want ik heb op het moment niet zo heel veel tijd.

groeten michiel
 
Advertisement - register to remove this

neeej het is toch meer voor het profiel...dat de draairichting op gemaakt is...met het water afvoer.... sommige banden hebben geen draairichting omdat het profiel precies het zelfde is als je het omdraait....

dus dnek van neit
 
wel zo snel mogenlijk laten doen

voor ff kan het wel

dan alleen niet door regen rijden!!!

het heeft nml te maken met het afvoeren van water tussen de weg en je loopvlak

als hij verkeerd om zit krijg je last van dat je band gaat 'drijven'

geen grip dus

en hun zien ook wel dat het hun fout is dus draaien ze hem zo ff om
 
Uitkijken, profiel verkeerd om , betekend dus dat je water AANVOERT inplaat van dat je banden het afvoeren.

Zit natuurlijk niet voor niks ene draairichting op.

Banden die omgekeerd hetzelfde profiel hebben ?!?!?!?!?!?!?!?!? Plaatje?
 
Stephan@Spy said:
Had ik laatst ook, maar dat was een domme dealer. Niet verwacht dat zoiets bij twins gebeurd. Beter niet mee rijden als het nat is.


t komt de beste weleens voor , zeker wanneer het druk is gebeurd het wel eens..

maarja dat je echt onderuit gaat oid valt wel mee hoor ..
 
Folkert@MinaRally said:
Uitkijken, profiel verkeerd om , betekend dus dat je water AANVOERT inplaat van dat je banden het afvoeren.

Zit natuurlijk niet voor niks ene draairichting op.

Banden die omgekeerd hetzelfde profiel hebben ?!?!?!?!?!?!?!?!? Plaatje?

Die band trekt de waterkraan open en begint een partij water aan te voeren ja:X:X, hou het er gewoon op dat de waterafvoer slechter is dan wanneer de draairichting goed staat...

Ooit van banden met symmetrisch profiel gehoord? Die hebben dus geen bepaalde draairichting. Sterker nog, op oude legerhummers werden banden gemonteerd waarvan de vijand niet kon zien welke kant het voertuig opreed...
 
Chris@Citta said:
Die band trekt de waterkraan open en begint een partij water aan te voeren ja:X:X, hou het er gewoon op dat de waterafvoer slechter is dan wanneer de draairichting goed staat...

Ooit van banden met symmetrisch profiel gehoord? Die hebben dus geen bepaalde draairichting. Sterker nog, op oude legerhummers werden banden gemonteerd waarvan de vijand niet kon zien welke kant het voertuig opreed...

Mja ik ken ze niet. Waarmee ik ook niet zeg dat ze dan dus niet bestaan. Ik heb er gewoon nooit van gehoord.

Die waterkraan is overdreven, maar als een profiel naar 1 kant toe water wegvoert, dan zal ie als je het omdraait, juist water naar je contactvlak toe leiden.

Anders zetten ze die pijl er ook niet op.
 
Chris@Citta said:
Die band trekt de waterkraan open en begint een partij water aan te voeren ja:X:X, hou het er gewoon op dat de waterafvoer slechter is dan wanneer de draairichting goed staat...

Ooit van banden met symmetrisch profiel gehoord? Die hebben dus geen bepaalde draairichting. Sterker nog, op oude legerhummers werden banden gemonteerd waarvan de vijand niet kon zien welke kant het voertuig opreed...
Ja zon band heb ik op mijn voorwiel, die zijn ruitvormig (ruiten van een kaartspel:P)
 
Back
Top