balhoofdlagers piaggo zip

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, Ik ben bezig met me balhoofdlagers vervangen, Maar krijg de onderste lagerschaal er niet uit, Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?
 
Advertisement - register to remove this

Lange stang via de bovenkant erin steken, en dan op de rand van de cup zetten.. Als je dit om en om doet en steeds tikt is het wel los te krijgen met wat geduld. Maar als die cup er nog goed eruit ziet zou ik hem zelf laten zitten..
Ligt eraan wat de schade veroorzaakt heeft. Bij een harde klap of aanvaring dan zeker alle cups eruit halen.
 
Ik had hetzelfde probleem.
Onderste lage was helemaal roestig en had daardoor een "dood" punt en stuurde zwaar.
Bovenste lagerschaal met een beitel gedaan, en lager op de buis deels door geslepen en ook met een beitel los getikt.
De onderste lagerschaal in het frame heb ik schoongemaakt met staalwol en laten zitten.
Alles lekker dik in het vet en gemonteerd, gaat weer heerlijk soepel.
 
Ik had hetzelfde probleem.
Onderste lage was helemaal roestig en had daardoor een "dood" punt en stuurde zwaar.
Bovenste lagerschaal met een beitel gedaan, en lager op de buis deels door geslepen en ook met een beitel los getikt.
De onderste lagerschaal in het frame heb ik schoongemaakt met staalwol en laten zitten.
Alles lekker dik in het vet en gemonteerd, gaat weer heerlijk soepel.
heb de onderste opgeschuurt, de bovenste heb ik vervangen, stuur nu ook opzich goed
 
Back
Top