Balhoofd lagers vervangen

SRox

Well-Known Member
Hoi ff een vraagie weet iemand hoe je balhoofd lagers kan vervangen bij een Appie rs nieuw model. Ik zoek zeg maar een how to of iets dergelijks.
Weet bijna zeker dat ik de mijne moet vervangen want als ik stuur dan blijft hij in het midden hangen zeg maar.
Bij een scoot heb ik het al wel gedaan, mja dat was een kwestie van balletjes verwisselen en het schijnt dat je hier dus egt lagers heb. Dus ik wil weten hoe je die eruit haalt en er opnieuw inzet.
Of ik dus eerst het balhoofd moet verwarmen voordat ik de lagers erin doe, etc etc.
MVG
 
Advertisement - register to remove this

hoe ik het heb gedaan:

- kap eraf :p
-wiel eruit
-voorpoten eruit, logisch tot dus toe
-moer op de kroonplaat los, nu kan je alle stofringen en vulplaatjes er tussen uit halen, let op volgorde..
- er zitten dus 2 lagers in, 1 grote normale met aan iedere kant een stofring, en 1 konische die zit onder aan, let op vor deze 2 lagertjes ben je 40 euro achteruit, met imitatie trouwens, ori is nog VEEL duurder maar dat terzijde...
boveenste lager kan je er evt miss wel uit halen door op te stoken ja, ik heb em er gewoon vanaf onderen met een schroevendraaier uitgerost, lager bewaren, kan je gebruiken als stootblokje voor nieuwe lager..
-dat konische lager bestaat uit 2 delen, 1 die vast zit op stuurpen, en 1 die vastzit op het balhoofd, die uit het balhoofd heb ik er wederom gewoon uit geslagen, kan vast ook wel beter door te verhitten oid..
- die van die stuurpen ben ik een half uur mee aan het kloten geweest maar dat kreeg ik niet voor elkaar :p , de jager had em er daarna na een kwartier wel vanaf gekregen, maar dat is dus ook gewoon een klote werk, nieuwe lagers tik je er zo weer op en in

weer in elkaar zetten en klaar is kees, en lekker veel vet smeren op de lagers en stuurpen!

ik hoop dat je heet snapt zo,

grtz
 
ok hardstikke bedankt voor de reactie's
Dat de lagers duur zijn dat weet ik hier 95 euri bij de dealer die zei er zijn geen imitatie dingen. Nou in geen 95 jaar, mja ik kan wel ergens anders lagers vandaan halen en dat zie ik dan wel eerst de lagers maar gaan opmeten.
GRoetjes
 
ga gewoon naar je lagerboer, we hebben hier ook een hele goede lagerboer. Je laat het lager zien en hij tovert zo weer hetzelfde lager van degelijke kwaliteit uit z'n voorraad (denk aan skf e.d.) en meestal is de prijs ook gewoon normaal en niet zo belachelijk duur. Voor kwaliteit moet je betalen denk ik altijd maar :)
 
Back
Top