This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

bajaj spirit

Ja dat mag, dit valt denk ik onder een automaat brommer oid, maar hier ga je nooit vermogen uit krijgen, geloof me. Gooi gewoon een minarelli blok eronder, 2e hands kosten die ook niet zo veel.

Een vario begrenzing zit er natuurlijk niet op, hij heeft niet eens een vario.

ik denk dat je beter gewoon een ander blokje koopt (piaggo, minarelli etc.) x| Wat met dit ding vliegt gwn alles je rond de oren als het te hard gaat denkk :|:# En echt dat frame houd het ook geen minuut met een cilinder a la mhr/evo etc..Ik zou heel de scoot strippen, frame verstevigen met minstens twee dikke vierkante buizen en dan liefst nog hier en daar een extra versteviging en dan zou ik pas kijken om dit ding op te voeren. 8P Maar toch zou ik de uitdaging uitgaan als ik jou was, is eens iets anders

Ik denk dat het frame niet zo heel veel te verduren heeft hoor, zo snel trekt een frame niet krom, dat zijn meer fabeltjes.

Een frame moet toch echt goedgekeurd worden voor het de weg op mag... een frame buigt echt maar zo niet hoor, hoogstens het subframe oid..

Vind ik nou ook.. zo'n frame gaat echt niet zomaar krom staan, het enige wat je denk ik wel kan winnen met verstevigingen is meer stabiliteit van het frame, waar door hij beter zal rijden @ hogere snelheden

Edit: Kleine toevoeging, ik heb een tijdje een dj kymco gehad met een dik blok, ding hield zich ook goed...

maat van mij heeft wallaroo met 70cc nitroblok erronder en dat trekt krom :Lx| Maar zelfs al trekt het niet krom echt stabiel zal dit ding niet zijn aan 100+

:# denk wel dat het frame versteviging nodig heeft, bij een normale scooter zijn er meestal 2 buizen die van onder het balhoofd naar de ophanging gaan maar bij dit frame loopt een 60 mm buis van het balhoofd naar de ophanging van de motor:|.
er zitten wel wat staafjes aan om de kappen te mee vast te houden maar als ik wil breek je die zo af met een bahco en de ophanging van de motor is ook niet al te stevig

maar de andrijving moet het toch wel vol kunnen houden??
het is gewoon met een ketting en 2 tandwielen met een koppeling, komt toch op hetzelfde neer als een puch of andere brommer?
of heb ik het fout.

als ik jou was zou ik niet veel tijd in dat blok steken, maar gewoon een ander leeg blokje halen
veel succes

weer even snel wat gedaan vandaag:#.
heb de kappen er af gehaald zodat ik het frame even kon bekijken en volgens mij is het frame redelijk maar nietr stevig genoeg.
hier wat foto's

en vind hem zo wat mooier dus heb ik dat plastic soor spatlap eraf gezaagt(lamp zit er nog wel op maar niet op foto)

Kon ooit eventueel nog weleens wat worden.

Frame ziet er prima uit, al zou ik hem wel laten zandstralen + coaten, net als SOWIESO je subframe want die is er wel erg slecht aan toe, zul je mss nieuw moeten kopen (of naja, mss een eigen subframe lassen als je er een ander blok onder gaat gooien).

Maar ik denk niet dat je dit frame zomaar krom trekt.
Zou ook wel de ophanging voor je achterveer wat verstevigen, dat lijkt wél een zwak punt, en ik zou dan ook gelijk een stuk kortere achterveer pakken.

het frame zit wel snor denk ik maar mijn tip:
terug in me kaar zetten en verkopen en dan een andere "normale" scooter halen

ik gooi er gewoon een ander blok onder en verstevig het frame op sommige plaatsen wat.
als ik zover ben met alle onderdelen begin ik wel een project page.
ik heb nu alles wat ik moet weten dus zet ik dit topic close:love:

michiel

Mooi zo, gewoon je eigen gevoel achterna hoor.
Tips zijn handig, maar je zult altijd zelf de keuze moeten maken.

Topic closen kun je zelf (Thread tools -> close thread).
We zullen je over een tijdje wel weer zien verschijnen.
Succes.

heb het topic weer ff snel geopend, want ik heb vandaag het blokje er onderweg en wou de foto's toch nog even laten zien

ik moet nog een ander blok regelen en dan kan het project beginnen.
een jongen bij mij uit de klas heeft nog een peugeot speedfight2 staan maar zijn deze scooters 100c??

Speedfight is gewoon verkijgbaar is 50cc.
Hou er wel rekening mee dat het geen Minarelli blok is maar een Peugeot blok!