bajaj spirit

bajaj

Well-Known Member
hallo
ik heb vandaag een bajaj scooter gekocht:|
wil er graag een sprinter van maken.
heb al wat op internet gezocht naar opvoer onderdelen maar kon weinig vinden, vind het ook wel een apart blokje
hier een foto om te zien wat het voor soort is
2118.jpg

weet nog niet wat ik er aan kan doen

michiel

Advertisement - register to remove this

ben bezig met alles schoonmaken maar vind het geen fijne scooter om aan te sleutelen
krijg het inlaatspruitstuk er ook niet af er zitten 3 normale boutjes op en er zit een rond boutje op:???
hoe kan ik het spruitstuk nu loshalen?

Dat is breekbout, speciaal voor mensen gemaakt die er niet aan horen te prutsen.

Kan of moet je liever losslaan met een beiteltje en een hamer.

Van dit ding kan je uiteraard geen sprinter maken, ligt waarschijnlijk het grooste kutblok ooit onder.

passen er ook geen andere onderdelen op het blok van deze scooter:?
en zitten er begrenzers op dit ding zoals een varioring of prop in de uitlaat(de uitlaat maakt niet meer uit zit toch noch alleen een spruitstuk op)
en passen er mischien een andere cilinder op dit blok??

michiel

Ziet eruit als een 800 euro snor scootertje, ik zou er zoals het er uit ziet geen 99 op willen rijden of 70cc onder willen gooien ;)

Ik lees trouwens dat ze uit India komen en dat de importeur failliet is, tjahhh

ben toch weer zo eigenwijs om er een sprinter van te maken, ik ga maandag ff naar de scooterzaak om deze cilinder met anderen te vergelijken, meeste onderdelen van dit blok moet ik aanpassen of zelf maken:mad:
hier wat fotos van mijn scooter
2009_0523fotos0173.jpg

2009_0523fotos0174.jpg

2009_0523fotos0175.jpg

2009_0523fotos0176.jpg

sorry voor de slechte foto's})

je blok , devasteus ... :| dit is niet funny meer.
Jij hebt nog veel werk voor de boeg maar vind het wel al mooi uitkomen.
volhoude is de boodschap bij deze dus

Blok splitsen, zandstralen, nieuwe krukas fixen, carter uithonen voor 80cc ofzo en er een 2f4r cil in passen. Best dom imo dat je die cil eraf hebt gehaald in de huidige staat van je scoot, grote kans dat er roest inkomt / ander vuil.

Anyways, imo teveel gedoe dus zou een nieuw mina hor carter kopen.

Je kan hier niet anders dan ALLES uit elkaar halen en perfect schoonmaken. Dan heb je weer iets wat je een scooter mag noemen, en vanaf daar kan je dan verder kijken of je met een SD snor-achtige scooter wil sprinten........

Je kan hier niet anders dan ALLES uit elkaar halen en perfect schoonmaken. Dan heb je weer iets wat je een scooter mag noemen, en vanaf daar kan je dan verder kijken of je met een SD snor-achtige scooter wil sprinten........

de scooter is geen snor hij loopt standaart al rond de 50km/h

de scooter is geen snor hij loopt standaart al rond de 50km/h

Niet dat dat wat verandert aan het verhaal... Carters voor snor / brom is toch altijd gelijk, en je zult de rest van de ondertelen tóch vervangen als je er een sprinter van maakt. Echt alles...

wat een grappig ding :P Gooi er gwn een piaggo of minarelli horizontaal blok onder :# En ik zou het frame toch een heel eind verstevigen want het ziet er idd zo'n goedkoop scootertje uit ;) Maar doe gwn voort zoals je bezgi bent er valt wel iets van te makeN..IK ben ook bezig aan zo'n 'goedkoop' scootertje alleen is het een wat meer bekend blok: peugeot horizontaal..Maar ik ga er ook ander blok onder gooien ;)

wat ik zou doen:

- voorvorkje max verlagen
- knipperlichten in de voorkap dicht maken
- leuk logo'tje of zo uit de kappen halen
- frame verstevigen
- subframe lassen voor bekender blok

en dat zou toch het begin zijn

bij mn oude school hebben ze ook zon scooter
en volgens mij is het een ketting aangedreven
en aan de fotos te zien staat er op de carterdeksel 2SPEED!!
duss... denk ketting aangedreve...
dan kan er geen varioring af of andere vario :)

bij mn oude school hebben ze ook zon scooter
en volgens mij is het een ketting aangedreven
en aan de fotos te zien staat er op de carterdeksel 2SPEED!!
duss... denk ketting aangedreve...
dan kan er geen varioring af of andere vario :)

kan best op het carter zit een oliepeil en onder zit een boutje om de olie eruit te laten:|.
haal morgen of overmorgen het carter er even af om te kijken, dan maak ik ook wel even een foto:#

kan best op het carter zit een oliepeil en onder zit een boutje om de olie eruit te laten:|.
haal morgen of overmorgen het carter er even af om te kijken, dan maak ik ook wel even een foto:#

Das bij elke scooter ;) daar zit je vertanding in
dus dat zegt niets over de aandrijving ;)

En als ik het dingetje zo zie denk ik dat er gewoon een variosysteem in zit.
Maar ben benieuwd naar de foto =P.

Komen er nou boutjes uit je carter waar je de carterkap opschuift en dan moertjes op moet draaien? Lekker roest gevoelig, zoals te zien .. beetje ondoordacht (als ik dat goed zie)

ben vanmiddag bezig geweest:#.
was bezig met bouten losdraaien en oppeens komt er een straal olie uitzetten:| heb snel weer een paar bouten vast gedraaid zodat ie weer vast zat, daarna een pot gepakt en de olie in laten lopen zodat ik de carterklep los kon maken.
hier wat foto's van de rare aandrijving
2009_0525fotos0177.jpg

2009_0525fotos0178.jpg

2009_0525fotos0179.jpg

2009_0525fotos0180.jpg

bakri had gelijk:winner:

kan er mischien nog een vario of bergrenser ergens zitten??

aandrijving aanpassen moet kunnen toch?
het word met tandwielen en een ketting gedaan dus kan ik mischien andere tandwielen er op zetten.
maar mogen dit soort scooters wel met de sbo scootersprint meedoen??

Back